Aero Minor II 1946 - 1951
Forum › Technika › Motor a převodovka › Syrenka
Syrenka
... k tomu volant a oba jeho konce
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
technocrat
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 29, 2015
Příspěvky: 14
Bydliště: Trnava SR
OdeslatZaslal: Čt Srp 11, 2016 8:33 am
Předmět: Re: Minor = Syrena

Toto je naozaj pravda ???



minor_slovensky.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  18.62 KB
 Čteno:  246 krát

minor_slovensky.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 469

OdeslatZaslal: Čt Srp 11, 2016 1:35 pm
Předmět: Re: Doklady

No nevím, spíše bych to viděl na docela slušnou báchorku... když z karoserie vyřadím výdřevu je to úplně nová karoserie, ne jen modernější. Že se něco něčemu podobá, neznamená že někdo na něco technologicky navázal. Mě zase minor zezadu připomíná brouka, ale těžko bych si odvážil tvrdit že minor byl modernizovaný brouk (KDF) s motorem chlazeným kapalinou a náhonem na přední nápravu Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2589
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Srp 15, 2016 8:11 pm
Předmět: Re: Doklady

Nevím, kdo je Dr. Mareš, ale podle mne nemá pravdu.
Jak naše prameny, tak polské vylučují více než inspiraci koncepce
motoru.
Polská Syrena podle Poláků vznikla použitím motoru z hasičské stříkačky.
Přitom ten motor přibuznej konstrukčně zdánlivě je, ale nejde o Minoří (viz obr). Už jen to, že má objem 690 ccm.
Vlastík se navíc plete i s tím koncem výroby 1952.
V roce 1951 se již vyrobilo jen 121 kousků a posledním měsícem byl únor s 20ti. Přitom ještě prosinec 1950 bylo vyrobeno 296 Minorů. No a v roce 1952 už Vykoukal zkoušel Trojku a pak přešel do Škodovky.

Ovšem dvojválec byl rychle převrtán a pak i ztrojválcován.

Ten SAABí motor je taky jako z oka ...
Ono dva vodnické válce mohou být dost málo odlišné.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 331
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Po Srp 15, 2016 9:27 pm
Předmět: Re: Syrenka

je to pouze legenda, někde mám článek, kde tuto "fámu" popírá sám Ing. Rudolf Vykoukal.

_________________
Nashle na silnici ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 383
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Srp 16, 2016 5:59 am
Předmět: Re: Syrenka

Jako pokračování výroby Minora v Polsku bych vyděl také jako fámu. Narazil jsem na fotku v jednom časopise a je u ní uvedeno: Podvozek prototypu vyrobeného v leteckých závodech v roce 1947 byl osazen plochým čtyřválcem o obsahu 1,2 litru, připravovaným v Pragovce. Měl tzv. F hlavu, tady rozvod IOE (sání OHV, výfuk SV). Vůz se dochoval až do devadesátých let, kdy byl ale bohužel pro pokročilou korozi poslán na vrakoviště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2589
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Srp 16, 2016 1:53 pm
Předmět: Re: Syrenka

Martin :
je to pouze legenda, někde mám článek, kde tuto "fámu" popírá sám Ing. Rudolf Vykoukal.
Tak jest. I Vykoukal to popírá.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2589
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Srp 21, 2016 2:05 pm
Předmět: Re: Syrenka

Člověk by při pohledu do motorového prostoru Saaba 92 skoro řekl, že konstruktéři ve Švédsku "se nechali inspirovat", i když šli ještě dál jak Vykoukal a motor otočili. Pohled na blok válců je ovšem ... docela ...

Ostatně už Alf psal, že nakupuje díly na Minora jako na Sáába...



saab92-engine.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  628.04 KB
 Čteno:  339 krát

saab92-engine.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2589
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Srp 21, 2016 4:58 pm
Předmět: Re: Syrenka

Ostatně v popisu Saaba 92 je napsáno "The first Saab two-stroke engine was based on a DKW design. ..." takže čemu se divit?
BTW:¨Těsnění

a chytré CDI ...opravdu bezkontaktní
...to by byl teprve nářez nemít tam tu vrtulku!

Oni mají celej eshop na tuning 92ojek pro závodění.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy