Nevím, kdo je Dr. Mareš, ale podle mne nemá pravdu.
Jak naše prameny, tak polské vylučují více než inspiraci koncepce
motoru.
Polská Syrena podle Poláků vznikla použitím motoru z hasičské stříkačky.
Přitom ten motor přibuznej konstrukčně zdánlivě je, ale nejde o Minoří (viz obr). Už jen to, že má objem 690 ccm.
Vlastík se navíc plete i s tím koncem výroby 1952.
V roce 1951 se již vyrobilo jen 121 kousků a posledním měsícem byl únor s 20ti. Přitom ještě prosinec 1950 bylo vyrobeno 296 Minorů. No a v roce 1952 už Vykoukal zkoušel Trojku a pak přešel do Škodovky.
Ovšem dvojválec byl rychle převrtán a pak i ztrojválcován.
Ten SAABí motor je taky jako z oka ...
Ono dva vodnické válce mohou být dost málo odlišné.