| ||
|
Minor z Belgie I
Posted by: Rancher on Tuesday July 21, 2015 (07:31:38) (4860 Reads)
Do Belgie se vyvezla možná i tisícovka vozů Aero Minor. Taky se čas od času zprávy o výskytu Minora v Belgii objeví. Kdo by si nepamatoval na tohoto fešáka. Není tedy divu, že v současné době udržujeme korespondenci se dvěma renovátory z Belgie. Dnes to bude tak trošku o Minorovi, kterého dává dohromady Nico. S Nicem Claerhoutem jsem se seznámil díky Pavlovi na Facebooku. Jeho profil si Nico tehdy našel a já s ním poté začal více komunikovat díky lepší angličtině. Kvůli zahraničním minoristům jsem překonal svůj odpor k tomuto druhu komunikace a svlékání se na veřejnosti. Nakonec se stupidní stáf Facebooku rozhodl, že se nemohu jmenovat Aero Minor a mít jako moji fotku fotografii auta… a zablokoval mi účet. Marná byla s těmi zabedněnci korespondence! Jejich argumentace byla naprosto stupidní. Tak jsem to vzdal a udržuji styky hlavně mailově. Je ovšem fakt, že jsem poctivě chtěl změnit „mé datum narození z října 1946 na moji reálnou hodnotu“ a tím na sebe upozornil. Poté si vybudoval stejný profil jiný člen naší komunity a nikomu to již nevadí… Budiž mu přán Nico není žádný začátečník, má toho za sebou více, ale Minor je zřejmě jeho nejstarším kouskem, jak jsem pochopil. V době vzniku tohoto článku dokončuje renovaci autíčka DAF 33. Jak jest napsáno v Garáži, na konci roku 2014 byl Minor zakoupen. Jeho stav je patrný zde: Pár střípků z tehdejší korespondence ukazuje na obvyklou cestu renovace drobností Například "A" výztuha před dveřmi není sice úplně špatná, ale také není zcela dobrá, takže auto visí trochu nerovnoměrné na stranu a dveře nezapadají, jak by měly. A také přední blatník a dveře potřebují své, závěsy jsou naprosto opotřebované... Můj přítel navrhl, abychom auto rozebrali na části a rozprodali. Že bych tak mohl dostat svoje peníze zpátky. Pak jsme uvažovali, že ty hodně špatné části se nebudou dobře prodávat, takže se budou musel opravit jako první. Odtud se naše úvahy dostaly na další úroveň. Jestli budeme opravovat všechny díly, lze vlastně opravit celé auto, ... a tak jsme pokračovali Třeba dřevo prahů na tom není až tak špatně, ale je potřeba opravit podlahy a spojení s nimi. Nakonec, protože dřevo stále mělo jak tvar, tak i kondici, pouze jsme jej vyztužili kovovými příložkami. Stav předního blatníku vypadal jako nejhůře řešitelný. Kamarád ovšem odvedl obrovskou práci. No a tak se Nico přehoupl na tu správnou polovičku renovace. Ale renovace JEDE! |
Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz