Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Zapalování

Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
charlimb
Nováček
Nováček

Offline Offline
Joined: Oct 29, 2015
Posts: 2
Location: Pelhřimov
PostPosted: Thu Oct 29, 2015 5:54 pm
Post subject: Re: Zapalování

Ahoj všem,
oživuji minora, který stál 16 let v garáži. Motor chytá dobře,volnoběh drží ale
když jedu do kopce tak se mi oba válce začnou hádat a výkon klesá. Hladinu v karburátoru Solex mám cca 9 mm, výfuk nový, kladívka nová, karburátor několikrát vyčištěný. Tlaky ve válci v pořádku. Poraďte prosím kde hledat chybu?
Charli

_________________
charlimb
Back to top
View user's profile
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Thu Oct 29, 2015 9:53 pm
Post subject: Re: Zapalování

Buď vítán na stránkách. V zapalování bych asi nehledal. Zkus znovu projít osazení a nastavení karburátoru. Nějaké vodítko bys snad mohl najít zde: www.minory.cz/index.ph...topic&t=16

_________________
Když vám to nejede, je tu pro vás, náš, Aero Minor Service
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Fri Oct 30, 2015 9:37 am
Post subject: Re: Zapalování

Vzpomněl jsem si na ty problémy s "chodící klikou", tam to ovšem souviselo se sešlápnutím spojky za volnoběhu ( minory.cz/index.php?na...eklad#3047 a okolo )
Není možné, že by takto volné byly třeba i díly odstředivé regulace, že by se při naklonění "sekaly"?

BTW: Charli, ještě je nějaký prostor na serveru Wink , určitě rádi uvítáme Tvého Minora jak v Garáži, tak i v albu. To je takový místní zvyk.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 746
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Oct 30, 2015 8:24 pm
Post subject: Re: Zapalování

Taky tě vítám mez námi minoráři. Laughing

K tomu tvému problému se přikláním k Aeominorovi.

Řešili jsme něco podobného Vojtou Hamerníkem bylo to tryskami, osadili jsme je správně a ejhe minor valil jak zběsilý a od té doby se Vojta neozval tak asi dobrý.
Tak bych se zaměřil na tohle a uvidíš. Smile

BTW: Těším se na Tvého Minorka Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Nov 04, 2015 12:14 pm
Post subject: Re: Zapalování

No, tak těch "plíšků", tedy závažíček nemám ani ň.

Je tady někdo, kdo oplývá těmito díly?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Wed Nov 04, 2015 1:43 pm
Post subject: Re: Zapalování

podle mě celý problém je poněkud komplexnější... plíšky regulují předstih společně s pružinami. Ale neplatí že s jakoukoli pružinou (párem), prostě s takovou jaká tam má být. Ve výkresové dokumenatci jsme pružinku předstihu nenašli a ty dochované budou mít jiné mechanické vlastnosti než když byly vyrobeny (oreznutí + únava). A pokud někdo doma nemá nepoužité, skvěle skladované z původní výroby, tak asi nemá moc smysl se tímto problémem kvalitně zabývat. Existuje pak kompromisní řešení, přistoupit k motoru, jako motoru minor1, kde odstředivá regulace nebyla a nastavit ho podle předstihu minor1 a zablokovat vačku vůči klice. Zhorší se tím ve skutečnosti jenom spodek otáček s projevem ve zneklidnění volnoběhu, ale provozně.. no co si budem povídat i u odstředivé regulace podle našeho zkoumání se při 1500rpm vlastně vypínala...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Nov 04, 2015 2:23 pm
Post subject: Re: Zapalování

Já tomu prakticky nehovím... už jsem se na to taky koukal, že M I to neměly, ale na něco to tam je.
BTW: Je jasný, že se to počítá a musí to být správně. Není vyloučeno, že ty origo pružinky, dobře skladované, budou. Minimálně k okopírování.



Tech 1500 ot/min je podle tohohle diagramu prakticky začátek regulace. Question

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Wed Nov 04, 2015 3:07 pm
Post subject: Re: Zapalování

no ten graf říká jaké měrné vlastnosti má motor při konkrétním nastavení předstihu.. tedy neumím si to vysvětlit jinak než že pevně daného... a, b,c + d hodnoty (viz vysvětlivky strana 131). Ten graf tedy potom neukazuje křivku předstihu, ani k ní nijak nevede Sad . Vycházeli jsme z podobného motoru a to motoru trabanta. Tam se prakticky od určitých otáček předstih nemění (odstředivá regulace narazí na doraz). Předstih tedy má za úkol posunout max.tlak spálené směsi do HU v závislosti na otáčkách a konkrétní spalovací směsi (karburátor nedává v celém rozsahu stejný poměr paliva a vzduchu), která má pak rozdílnou rychlost hoření a vliv mají i fyzikální vlastnosti motoru (výplach) v závislosti na otáčkách. Pokud ale vyjdeš pro zjednodušení z předpokladu stejné rychlosti hoření, vychází ti s klesajícícmi otáčkami sklesající úhel předstihu. S ohledem na to že motory Minor1 a Minor2 mají stejný výkon, mě z toho vyplývá že odstředivá regulace měla pouze zklidnit chod motoru v nízkých otáčkách. Pokud tedy budeš (tak slabý) motor provozovat v předpokládaném pásmu otáček s maximálním výkonem (podle křivky str.310 je to okolo 3500rpm), odstředivá regulace Ti chybět nebude... jen ten volnoběh a chod do cca 1500rpm se zhorší a pravděpodobně budeš muset zvednout otáčky volnoběhu. Jinak to na funkci rostlináře mít vliv určitě nebude Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 09, 2012
Posts: 108
Location: PRG
PostPosted: Wed Nov 04, 2015 3:29 pm
Post subject: Re: Zapalování

Docela mě zaujal v textu od Charliho ten nový výfuk. Kde jsi ho sehnal? NOS nebo druhovýroba? Čeká nás oživování motoru a výfuk asi bude potřeba novej. Kdyby se dalo koupit v dobrý kvalitě druhovýrobu, docela by to ušetřilo dost práce a času.

Ohledně odstředivý regulace, plnej souhlas s Chongem. I na motorce, která běžně točí 10 000 ot/min regulace sedne na dorazy velice brzy.

Takže vyčistit a správně nastavit karbec, pak hledat něco dalšího.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Nov 04, 2015 7:44 pm
Post subject: Re: Zapalování

My si tady fantazírujeme a Carlimb se tu od položení otázky ani neobjevil, ani mi neodpověděl na mail.
Takže předpokládám, JEN že mu do toho něco přišlo.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 4:59 pm
Post subject: Re: Zapalování

Tak jsem na jednom prodávaném Minorovi zahlédnul toto zapalko.
Vzhledem k tomu, že to má i jiný odlitek karterů. Není to samo sebou.
Ostatně nedávnou byl motor s tímhle hrncem i na prodej samostatně.
Ví někdo, z čeho to je?



img_20161201_121841.jpg
 Description:
 Filesize:  821.06 KB
 Viewed:  406 Time(s)

img_20161201_121841.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 10:21 am
Post subject: Re: Zapalování

Nemůžu se zbavit dojmu, že je tu spojenej motor z JAWA Minor I a Minor II.
Právě podle toho hrdla pro zapalko. ... Question

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 383
Location: Brno
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 4:45 pm
Post subject: Re: Zapalování

Totéž mě napadlo i dnes ráno zda se nemůže jednat o motor z Jawa Minor 1 jen je otočený dopředu.? Zaregistroval jsem jeden motor z poslední doby co se prodával a byl jisto jistě Minor 1. A druhá varianta která mě napadla že by šlo o bývalé soutěžní auto.?
Back to top
View user's profile Photo Gallery
vaclav-vwq
minorista
minorista

Offline Offline
Joined: Dec 10, 2018
Posts: 8
Location: Milevsko
PostPosted: Mon Dec 10, 2018 2:30 pm
Post subject: Re: Zapalování

Mám tu regulaci rozkreslenou. Použil jsem ve svém motoru. Udělal jsem zajištění matice řemenice proti pootočení.

_________________
0
Back to top
View user's profile
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 746
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Mon Dec 10, 2018 2:42 pm
Post subject: Re: Zapalování

vaclav-vwq wrote:
Mám tu regulaci rozkreslenou. Použil jsem ve svém motoru. Udělal jsem zajištění matice řemenice proti pootočení.
Přidej nějakou fotku ať je vidět co jsi vytvořil a můžeme na to reagovat.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 2 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy