|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
charlimb Nováček
Offline Joined: Oct 29, 2015 Posts: 2 Location: Pelhřimov
|
Posted: Thu Oct 29, 2015 5:54 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Ahoj všem,
oživuji minora, který stál 16 let v garáži. Motor chytá dobře,volnoběh drží ale
když jedu do kopce tak se mi oba válce začnou hádat a výkon klesá. Hladinu v karburátoru Solex mám cca 9 mm, výfuk nový, kladívka nová, karburátor několikrát vyčištěný. Tlaky ve válci v pořádku. Poraďte prosím kde hledat chybu?
Charli
_________________ charlimb
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Thu Oct 29, 2015 9:53 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Buď vítán na stránkách. V zapalování bych asi nehledal. Zkus znovu projít osazení a nastavení karburátoru. Nějaké vodítko bys snad mohl najít zde: www.minory.cz/index.ph...topic&t=16
_________________ Když vám to nejede, je tu pro vás, náš, Aero Minor Service
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Fri Oct 30, 2015 9:37 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Vzpomněl jsem si na ty problémy s "chodící klikou", tam to ovšem souviselo se sešlápnutím spojky za volnoběhu ( minory.cz/index.php?na...eklad#3047 a okolo )
Není možné, že by takto volné byly třeba i díly odstředivé regulace, že by se při naklonění "sekaly"?
BTW: Charli, ještě je nějaký prostor na serveru , určitě rádi uvítáme Tvého Minora jak v Garáži, tak i v albu. To je takový místní zvyk.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Fri Oct 30, 2015 8:24 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Taky tě vítám mez námi minoráři.
K tomu tvému problému se přikláním k Aeominorovi.
Řešili jsme něco podobného Vojtou Hamerníkem bylo to tryskami, osadili jsme je správně a ejhe minor valil jak zběsilý a od té doby se Vojta neozval tak asi dobrý.
Tak bych se zaměřil na tohle a uvidíš.
BTW: Těším se na Tvého Minorka
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 12:14 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
No, tak těch "plíšků", tedy závažíček nemám ani ň.
Je tady někdo, kdo oplývá těmito díly?
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 1:43 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
podle mě celý problém je poněkud komplexnější... plíšky regulují předstih společně s pružinami. Ale neplatí že s jakoukoli pružinou (párem), prostě s takovou jaká tam má být. Ve výkresové dokumenatci jsme pružinku předstihu nenašli a ty dochované budou mít jiné mechanické vlastnosti než když byly vyrobeny (oreznutí + únava). A pokud někdo doma nemá nepoužité, skvěle skladované z původní výroby, tak asi nemá moc smysl se tímto problémem kvalitně zabývat. Existuje pak kompromisní řešení, přistoupit k motoru, jako motoru minor1, kde odstředivá regulace nebyla a nastavit ho podle předstihu minor1 a zablokovat vačku vůči klice. Zhorší se tím ve skutečnosti jenom spodek otáček s projevem ve zneklidnění volnoběhu, ale provozně.. no co si budem povídat i u odstředivé regulace podle našeho zkoumání se při 1500rpm vlastně vypínala...
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 2:23 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Já tomu prakticky nehovím... už jsem se na to taky koukal, že M I to neměly, ale na něco to tam je.
BTW: Je jasný, že se to počítá a musí to být správně. Není vyloučeno, že ty origo pružinky, dobře skladované, budou. Minimálně k okopírování.
Tech 1500 ot/min je podle tohohle diagramu prakticky začátek regulace.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 3:07 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
no ten graf říká jaké měrné vlastnosti má motor při konkrétním nastavení předstihu.. tedy neumím si to vysvětlit jinak než že pevně daného... a, b,c + d hodnoty (viz vysvětlivky strana 131). Ten graf tedy potom neukazuje křivku předstihu, ani k ní nijak nevede . Vycházeli jsme z podobného motoru a to motoru trabanta. Tam se prakticky od určitých otáček předstih nemění (odstředivá regulace narazí na doraz). Předstih tedy má za úkol posunout max.tlak spálené směsi do HU v závislosti na otáčkách a konkrétní spalovací směsi (karburátor nedává v celém rozsahu stejný poměr paliva a vzduchu), která má pak rozdílnou rychlost hoření a vliv mají i fyzikální vlastnosti motoru (výplach) v závislosti na otáčkách. Pokud ale vyjdeš pro zjednodušení z předpokladu stejné rychlosti hoření, vychází ti s klesajícícmi otáčkami sklesající úhel předstihu. S ohledem na to že motory Minor1 a Minor2 mají stejný výkon, mě z toho vyplývá že odstředivá regulace měla pouze zklidnit chod motoru v nízkých otáčkách. Pokud tedy budeš (tak slabý) motor provozovat v předpokládaném pásmu otáček s maximálním výkonem (podle křivky str.310 je to okolo 3500rpm), odstředivá regulace Ti chybět nebude... jen ten volnoběh a chod do cca 1500rpm se zhorší a pravděpodobně budeš muset zvednout otáčky volnoběhu. Jinak to na funkci rostlináře mít vliv určitě nebude
|
|
Back to top |
|
|
cezeta ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 09, 2012 Posts: 108 Location: PRG
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 3:29 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Docela mě zaujal v textu od Charliho ten nový výfuk. Kde jsi ho sehnal? NOS nebo druhovýroba? Čeká nás oživování motoru a výfuk asi bude potřeba novej. Kdyby se dalo koupit v dobrý kvalitě druhovýrobu, docela by to ušetřilo dost práce a času.
Ohledně odstředivý regulace, plnej souhlas s Chongem. I na motorce, která běžně točí 10 000 ot/min regulace sedne na dorazy velice brzy.
Takže vyčistit a správně nastavit karbec, pak hledat něco dalšího.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 04, 2015 7:44 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
My si tady fantazírujeme a Carlimb se tu od položení otázky ani neobjevil, ani mi neodpověděl na mail.
Takže předpokládám, JEN že mu do toho něco přišlo.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Mar 27, 2017 4:59 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Tak jsem na jednom prodávaném Minorovi zahlédnul toto zapalko.
Vzhledem k tomu, že to má i jiný odlitek karterů. Není to samo sebou.
Ostatně nedávnou byl motor s tímhle hrncem i na prodej samostatně.
Ví někdo, z čeho to je?
Description: |
|
Filesize: |
821.06 KB |
Viewed: |
406 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Mar 28, 2017 10:21 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Nemůžu se zbavit dojmu, že je tu spojenej motor z JAWA Minor I a Minor II.
Právě podle toho hrdla pro zapalko. ...
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Tue Mar 28, 2017 4:45 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Totéž mě napadlo i dnes ráno zda se nemůže jednat o motor z Jawa Minor 1 jen je otočený dopředu.? Zaregistroval jsem jeden motor z poslední doby co se prodával a byl jisto jistě Minor 1. A druhá varianta která mě napadla že by šlo o bývalé soutěžní auto.?
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Mon Dec 10, 2018 2:30 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Mám tu regulaci rozkreslenou. Použil jsem ve svém motoru. Udělal jsem zajištění matice řemenice proti pootočení.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Mon Dec 10, 2018 2:42 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
vaclav-vwq wrote: |
Mám tu regulaci rozkreslenou. Použil jsem ve svém motoru. Udělal jsem zajištění matice řemenice proti pootočení. |
Přidej nějakou fotku ať je vidět co jsi vytvořil a můžeme na to reagovat.
|
|
Back to top |
|
|
|