Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Zapalování

Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Thu May 10, 2012 8:36 pm
Post subject: Zapalování

Tímto bych chtěl rozvířit debatu na téma zapalování u Minora. Na co jezdíte? Origo kladívka s odstředivým regulátorem nebo nějaký bezkontakt? Jaké máte zkušenosti z provozu (spolehlivost, životnost atd. ...)

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Fri May 11, 2012 6:12 am
Post subject: Re: Zapalování

Zatím na nic nejezdím, bo můj motor odpočívá pod umyvadlem v garáži :), ale idea je taková že rozvod 12V (detaily vynechám) a bezkontakt (pokud to půjde) nejlépe hall čidlem při zachování odstředivé funkce zapalování v zapojení s DC-CDI. Pokud nepůjde mechanicky zachovat odstředivá regulace, tak potom dynamicky řízený předstih jako náhrada chybějící odstředivé regulace. Ale tomu se rád vyhnu ikdyž to není nic těžkého, protože to vylučuje použití analogového DC-CDI.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Fri May 11, 2012 7:11 am
Post subject: Re: Zapalování

No, já sice nemám vzdělání na tuhletu část motoru, ale zkušenosti z kontaktem a bezkontaktem mi praví,že si určitě od firmy Chong objednám bezkontakt s dynamicky řízeným předstihem. Smile
Laboroval jsem s tím na Tatranu a teprve tohle bylo to pravé.
Ta odstředivá regulace je hodinářská práce a radši bych ji vůbec neoživoval.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sat May 12, 2012 8:53 pm
Post subject: Re: Zapalování

No Ranchere pokud fakt ta hodinařina nepůjde s bezkontaktem dohromady, tak nakonec dynamicky proměnný předstih stejně bude muset být, ale nemám na jakém motoru podle otáčkoměru ocejchovat průběhy předstihu... to by se toho musel ujmout někdo jiný, abych měl podklady pro práci... Smile Prostě někdo si bude muset ocejchovat stupnicí rozdělovač, do ruky vzít stroboskop a otáčkoměr a měřit a měřit a měřit, a z toho všeho naflákat aritmetický průměry a celé to fláknout do grafu :). OK, zahrnu tě mezi odběratele, zatím ale probíhá jen vývoj. Mám to na stole v krabiččce, ale software to ještě nemá hotový.. není vlastně proč, sám jsi viděl Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Sat May 12, 2012 10:08 pm
Post subject: Re: Zapalování

hlásím se jako další zájemce o bezkontakt Wink zatím jezdím na origo řešení, samozřejmě to funguje, ale je to duchařina. Obstojných výsledků jsem dosahoval s pružinkama z regulátoru Trabanta, teď mám půjčenou origo pružinku od jednoho ochotného minoristy a nechám jich pár kousků udělat. Taky bych se přimlouval za dynamicky řízený předstih místo původní odstředivé regulace.Jestli dobře chápu to, co píše Chong, tak potřebuje graf otáčky motoru / předstih? Pokud ano, tak to není problém, mám.

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sat May 12, 2012 10:23 pm
Post subject: Re: Zapalování

No tak mi ty průběhy pošli, beru tě tedy jako testera. Bude potřeba otestovat vlastnosti a také životnostní zkoušky, jsi ochotnej do toho jít? Posílám fotku vývojového vzorku, to malé uprostřed je procesor, ale asi to udělám trochu jinak, ale i tohle by bylo s vhodným softwarem použitelné. V předchozích vývojových vzorcích byl problém s vzájemným rušením (inicilaizace zážehu) při pálení jednotlivých válců, takže vznikla tahle verze kde můžu řídit pálení každého válce zvlášť, když to půjde (vhodně odrušit), a když ne, tak pálit oběma najednou jako to dělá Vape.



file0117.jpg
 Description:
 Filesize:  52.09 KB
 Viewed:  537 Time(s)

file0117.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Sun May 13, 2012 8:57 pm
Post subject: Re: Zapalování

tak jsem si byl skoro jist, že ta křivka předstihu pro Minora je v knížce Dvoudobé motory vozidlové od Rudolfa Vykoukala. Dnes - ať jsem hledal, jak jsem hledal - jsem ji tam nenašel Embarassed Je tam " Vliv předstihu zapalování na výkon a měrnou spotřebu paliva motoru Aero Minor"
Na testování se budu rád podílet - dokonce na to mám jeden extra motor Very Happy - mechanicky OK a plně funkční, ale původní majitel nenávratně odstranil regulátor předstihu - problém ale bude, že mám vše na 6V a u toho bych rád zůstal ...
btw. výše jmenovanou knihu doporučuju do knihovny každého minoristy Wink



predstih_kniha_st2.jpg
 Description:
 Filesize:  180.14 KB
 Viewed:  599 Time(s)

predstih_kniha_st2.jpg


predstih_kniha_st1.jpg
 Description:
 Filesize:  170.44 KB
 Viewed:  588 Time(s)

predstih_kniha_st1.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon May 14, 2012 6:10 am
Post subject: Re: Zapalování

Ahoj Martine, z 6V radost nemám, ale budiž. Jde o to, že při 6V zapojení tečou zapalkem dvojnásobné proudy a vnitřní rušení ovlivňující chod zapalka je vyšší, obvykle jsem s tím měl více práce to oživit a někdy neklaplo zapojení desky plošných spojů napoprvé. A také musí se použít jiné zapojení měniče. Ta strana 130 se mi líbí ale nějak nemůžu vydedukovat co která čára na grafu reprezentuje... byla by k dispozici strana 131 ? Smile Předpokládám že rozuzlení grafu by mělo být na uvedené straně Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon May 14, 2012 6:32 am
Post subject: Re: Zapalování

nic beru zpět, jsem slepej... nečtu čísla stránek Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Tue Jul 07, 2015 7:47 am
Post subject: Re: Zapalování

Martin wrote:
Tímto bych chtěl rozvířit debatu na téma zapalování u Minora. Na co jezdíte? Origo kladívka s odstředivým regulátorem nebo nějaký bezkontakt? Jaké máte zkušenosti z provozu (spolehlivost, životnost atd. ...)
Ačkoliv jsem přívrženec tábora CDI, znovuotvírám tuto větev s dotazem, který formuloval už Martin.

Doplním ho o žádost o postřehy a zkušenosti s oživováním klasických zapalek.
Proč?
Protože kolegové v zahraničí - Belgie - vymysleli tento dotaz.

Jde totiž o to, že nekompletní zapalko se v BE blbě doplňuje, takže byl dotaz, zda se dá zde koupit něco celého. Co by fungovalo.
Tohle je vcelku inflační zboží,

ALE:
To za tím je asi dost náchylné k opotřebení...
Co s tím děláte?
viz příloha



zapal_nalez.jpg
 Description:
Nicův Minor... chybí celý regulátor a vačka.
 Filesize:  108.77 KB
 Viewed:  418 Time(s)

zapal_nalez.jpg


zapalmin.jpg
 Description:
 Filesize:  53.92 KB
 Viewed:  399 Time(s)

zapalmin.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Tue Jul 07, 2015 8:56 am
Post subject: Re: Zapalování

Regulátor tam opravdu neni, ale tu vacku tam vidím. Smile
Rancher wrote:
...jj vačka tam je...ono to pro mne vypadalo jako monolitní konec hřídele díky té rzi.
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Jul 08, 2015 1:46 pm
Post subject: Re: Zapalování

Ale vracím se k meritu dotazu.

Ty pléšky, a hlavně pérka, se dají sehnat?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 746
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Wed Jul 08, 2015 2:58 pm
Post subject: Re: Zapalování

Rancher wrote:
Ale vracím se k meritu dotazu.


Ty pléšky, a hlavně pérka, se dají sehnat?
Nevím co myslíš ty pléšky, a jaký pérka Confused

Já to mám takhle tak řekni co chceš Question



zapalování 01.jpg
 Description:
 Filesize:  219.93 KB
 Viewed:  417 Time(s)

zapalování 01.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Wed Jul 08, 2015 4:52 pm
Post subject: Re: Zapalování

Martin...Obstojných výsledků jsem dosahoval s pružinkama z regulátoru Trabanta, teď mám půjčenou origo pružinku od jednoho ochotného minoristy a nechám jich pár kousků udělat. ..

Toliko k pružinkám. Plíšky se daj určitě taky dodělat..
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Thu Jul 09, 2015 7:07 am
Post subject: Re: Zapalování

JJ... já se o to nestaral, určitě se mi v syslátech ty plíšky vyskytují. Prohledám. Zatím mne to nezajímalo.

Tech hrnečků s kladívkama a kondíkama mám přehršel a možná i víc Smile

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy