|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaslapanyminor MINORISTA
Offline Joined: Jul 09, 2012 Posts: 28 Location: Nový Knín
|
Posted: Fri Jan 25, 2013 8:11 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Díky za info, čili se do toho můžu pustit. Ty závodní verze měli tuším trochu jiný blok.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Fri Jan 25, 2013 8:14 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Následně ano, právě proto, že zeslabení bylo na hranici únosnosti a motory měly malou životnost.
|
|
Back to top |
|
|
Miravanhostin ZASL. MIN.
Offline Joined: Oct 18, 2013 Posts: 58 Location: Hostín
|
Posted: Mon Feb 02, 2015 4:52 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Ahoj chlapci, chci se zeptat zda existují již nové informace ohledně vrtání bloku na minora nebo nové zkušenosti, kolik výbrusů vlastně vydrží?
Já jsem nyní na dvanáctém ale ještě jsem ho nenastartoval, tedy 73mm.
Díky
_________________ Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Sun Oct 22, 2017 10:45 am Post subject: Re: GO motoru |
|
Ahoj, došlo i na renovaci spojky a spojkové lamely. Přikládám foto použitého materiálu plechové části lamely. Dost mě překvapila nekvalita použitého materiálu připomínající spíše nějaký odkrojek konce válcovaného plechu. no, on to spíš asi i bude . Neříkám že se to musí týkat lamely, ale děláme na motoru kde se nachází spousta značek FJ, nepochybně tedy vyrobených v Jawě.
Description: |
|
Filesize: |
166.73 KB |
Viewed: |
273 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
160.58 KB |
Viewed: |
263 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Oct 22, 2017 12:38 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Chtěl jsem se podívat na makrosnímky mých syslátů, našel jednu spojku a vona má jinak dírky!
Znamená to, že byly dva rastry? Nechce se mi rozdělávat to naprosto OK obložení, abych zjistil, co je pod tím.
Mám dojem, že pro ten dvoudírkový rastr se to "moje" obložení jen pootočí a může se nýtovat...
Jinak ta muchláž podkladu je opravdu zajímavá ukázka odvalku...
Description: |
|
Filesize: |
195.82 KB |
Viewed: |
247 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Oct 23, 2017 1:16 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Mám doma stejné lamely. Střídají se (celkem 12) dirky s odsazením na hlavu nýtu s velkou dírou. Logicky z toho vyvozuji že by měly být vůči sobě lamely (každé strany) posunuty o dirku. tedy že se nenýtují obě lamely skrzevá plech k sobě, ale vždy lamela k plechu, přičemž druhá lamela na tom místě má onu velkou díru. Je to vhodné proto, že se eliminuje roziko poškození lamely lisovaným koncem nýtu. No a teď k Tvojí lamelspojce. Protože jsou lamely snýtované k sobě a velké díry jdou proti sobě, asi s ohledem na nepochopení původní autor převrtal další sadu 6ti děr do plechového kotouče lamelspojky. Zřejmě Tím posunutím chtěl skrýt skutečnost že by pak na nahlížejícího koukaly z neonýtovaných pozic v plechu díry :). Já osobně v tom ale vidím dvě rizika. Za prvé, protože je obtížné odhadnout sílu zanýtování, může dojít k zbytečnému riziku poškození lamely ze strany roznýtovávání nýtu, také na té straně by byla potom vhodná podložka na roznesení tlaku v ploše, tak jak je to u hlavy nýtu. Za druhé ale jako zbytečné a nesmyslné riziko vnímám že zářezy z krajů kotouče (jsou patrné pohledem do velkých, neosazených děr) vychází pod velké díry. Umím si živě představit že "drnčením plechů" dochází k cyklické únavě lamely v jejím největším zeslabení . Proto soudruzi z Motorletu toto místo přeběhli plným materiálem lamely a volili dvě dirky vedle sebe . No ale popravdě... prasáren v různých motorech apřevodovkách jsem viděl už tolik že bych tento způsob hodnotil nejvýše trojkou za umělecké ztvárnění
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Oct 23, 2017 1:19 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Jo k těm mým lamelám.. překvapilo mi na nich bravurní vyražení "ČKD". Možná i nafotím..
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Oct 24, 2017 11:12 am Post subject: Re: GO motoru |
|
To ČKD může mít podklad v prostém faktu, že ve Vysočanech pro Minory makala lisovna, kterou vedl pan Kejval. Ta pak skončila pod Pragou a p. Kejval s ní do Pragy přešel.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
cezeta ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 09, 2012 Posts: 108 Location: PRG
|
Posted: Wed Nov 08, 2017 4:43 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Chlapci, kterým to jezdí
Můžete mi napsat jakej klínovej řemen používáte na pohon dynama?
Zkoušel jsem to dohledat, ale nikde jsem nic nenašel.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 08, 2017 9:58 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Protože nejezdím, nemůžu ti napsat, že to má být 13 x 860.
Povidal Radek.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
stanislav MINORISTA
Offline Joined: Oct 07, 2012 Posts: 16 Location: ČR
|
Posted: Thu Nov 09, 2017 9:38 am Post subject: Re: GO motoru |
|
Já jsem namontoval Bosch AVX 10*864 La.Mám jej 6 let a za tu dobu nebylo ho potřeba napínat,ale upozorňuji,že se jedna o řezaný řemen.Mám dole i nahoře originalní řemenice.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
cezeta ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 09, 2012 Posts: 108 Location: PRG
|
Posted: Thu Nov 09, 2017 7:15 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Super, díky chlapci.
Právě že jsem našel řemen a označení nebylo moc čitelný.
Všechny klíňáky co jsem měl doma byly moc dlouhý.
Origo řemenice jsou jasná volba.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sat Nov 11, 2017 9:23 am Post subject: Re: GO motoru |
|
Jen přidám moudro ze Zpravodaje Minor klubu
Code:: |
Řemenička dynama, zvláště při namontování nového řemenu se často uvolňuje. Nezapomeňte důkladně dotáhnout matku a ostrým úderem na klíč matku zaseknout. Řemen nemá být nikdy příliš napnutý, trpí krajní ložisko a dochází právě k nemile havárii řemeničky při jízdě. Vložením určitého počtu podložek, do řemeničky rozšíříte její drážku a řemen se uvolní. Po jeho vytažení podložky postupně vyjímáme, abychom řemen opět vypnuli.
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Tonda MINORISTA
Offline Joined: Oct 31, 2017 Posts: 24 Location: Zlín
|
Posted: Sat Jan 13, 2018 1:34 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
|
|
Back to top |
|
|
Tonda MINORISTA
Offline Joined: Oct 31, 2017 Posts: 24 Location: Zlín
|
Posted: Sat Jan 13, 2018 2:41 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Ahojte minorníci.
Doporučíte mi někdo šikovného člověka na generálku motoru? Slušného, spolehlivého a nejlíp někoho z moravy. Měl jsem domluveneho pána co dělá opravy starych motorek, ale na minora si z nějakého důvodu netroufá.
Děkuji!
|
|
Back to top |
|
|
|