|
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › GO motoru
GO motoru... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3 Next
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Fri May 04, 2012 1:43 pm Post subject: GO motoru |
|
Pánové, kdyby mi zbylo pár peněz, tak bych se začal chystat na budoucnost a tak mi na jednu poptávku u renovátorské firmy přišla tato odpověď:
Quote:: |
Dobrý den,
dle oprav motorů které byly prováděny v minulosti je cena za go motoru
Aero Minor II průměrně 15.tis, u převodovky ještě více záleží na stavu
součástí protože opravy ozub.kol jsou dost drahé. Pokud ale máte, jak
píšete, součástky navíc jste ve výhodě. Také záleží jak precizní
renovaci agregátů požadujete?!
Konkrétní cenu vždy stanovujeme až po demontáži všech komponentů
dotčených agregátů.
S přáním úspěšného dne ...(kontakt pošlu zájemcům po SZ) |
Jak se díváte na tuhle cenovou relaci?
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Fri May 04, 2012 4:45 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
No cena za renovaci motoru bude asi dobová, takže proč ne, ale pak nechápu proč se kupujou minory co stejně čeká GO všeho za 30 až 90 tisíc... Řekněme že cena za zrenovované auto, spíše tržní, bych odhadoval na 100tisíc.. minus 20 za lak, minus 15 za motor, minus 20 za klempířinu, minus 15 za truhlařinu, desítku za dokupování chybějícíh věcí, nebo tak zničených že se nedají použít, 20tisíc za čalounické práce o chromu a pláštích raději ani neuvažovat a vychází mi reálná kupní cena zadarmo :). Osobně jsem viděl minora co měl výdřevu v původním stavu a podle všeho nebylo třeba do ní zásadního zásahu jen jednou v životě.. jinak vždycky to bylo na renovaci výdřevy v určitém rozsahu prací a tímpádem se za truhlařinu, klempířinu a lakýrničinu rozhodně nedalo ušetřit.
|
|
Back to top |
|
|
los.o ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 19, 2012 Posts: 73 Location: Hradec Králové
|
Posted: Fri May 04, 2012 6:47 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Vrtání a honování válců v bloku do 80mm - 1200kč
Výroba pístů do 5ti ks složitější - 3814kč
Odlitek pístu 7200 univezrál - 946kč
čep pr.17x70 - 308kč
kr. píst pr. 71 sada na píst - 692 kč
Jinak je třeba rozlisovat kliku a zjistit, jak jsou na tom klikové čepy. Někdo to vůbec neřeší, někdo řeší jen ložiska. Ale ten tvrdokov co je na povrchu těch čepů, může být opotřebený - vznikají pak prasklinky a odlupuje se to. To nahrává mé otazce. Víte o nástrojáři, který umí brousit právě tyto čepy? Upnou se horizontálně jako kdyby do soustuhu. Podmínka je v celé ploše to vybrousit, tak aby nevznikal rádius (náběh). To mě dnes řek pán, co u něj mám na repasy kliku. Prej to moc lidí neumí.
Cena repase kliky se pohybuje podle stavu cca 8-10tis.
Takže ta cena je odpovídající....
dík za odpověď
ondřej
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Martin ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 17, 2012 Posts: 331 Location: Brno - venkov
|
Posted: Fri May 04, 2012 9:19 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Nechci nikomu dělat reklamu, jen se podělit o vlastní dobrou zkušenost. GO motoru jsem svěřil p. Grigarovi z Horky nad Moravou. Excelentní poctivá práce a cena přiměřená -13k Kč/ komplet. Některé "renomované renovátorské dílny" zadávají motory právě jemu (aerovky, zetky atd. ) ... asi ví proč
_________________ Nashle na silnici ...
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
|
Back to top |
|
|
Lubos ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 05, 2012 Posts: 91
|
Posted: Wed Jan 02, 2013 6:51 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Dají se na ten motor sehnat ještě nějaké nové díly? Mám doma tři nekompletní motory, ale asi každý z nich bude zralý na celkovou opravu. Z jednoho z nich se někdo pokoušel vymlátit písty kladivem (neúspěšně), druhý je také zatuhlý a ke třetímu ani rozměrově odpovídající písty nemám.
|
|
Back to top |
|
|
Martin ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 17, 2012 Posts: 331 Location: Brno - venkov
|
|
Back to top |
|
|
Martin ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 17, 2012 Posts: 331 Location: Brno - venkov
|
Posted: Wed Jan 02, 2013 8:48 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Lubos wrote: |
Dají se na ten motor sehnat ještě nějaké nové díly? Mám doma tři nekompletní motory, ale asi každý z nich bude zralý na celkovou opravu. Z jednoho z nich se někdo pokoušel vymlátit písty kladivem (neúspěšně), druhý je také zatuhlý a ke třetímu ani rozměrově odpovídající písty nemám. |
je otázka co přesně potřebuješ. Písty, pístní kroužky (+výbrus) a GO klikovky Ti udělá např. pan Padalík v Šardicích nebo Ahra v HK nebo už zmiňovaný p.Grigar z OC. Dělají to i jiní, ale o výše jmenovaných vím, že už někdy dělali Minora a dá se očekávat uspokojivý výsledek ....
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Wed Jan 02, 2013 9:12 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Prima informace!
Takže sháním odlitky pístů.
Ondřej tu psal wrote: |
Vrtání a honování válců v bloku do 80mm - 1200kč
Výroba pístů do 5ti ks složitější - 3814kč
Odlitek pístu 7200 univezrál - 946kč
čep pr.17x70 - 308kč
kr. píst pr. 71 sada na píst - 692 kč
... |
Odkud se to za ty cca peníze shání a co to je Odlitek pístu 7200 univezrál
|
|
Back to top |
|
|
minorek ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 01, 2012 Posts: 628
|
Posted: Thu Jan 03, 2013 12:39 am Post subject: Re: GO motoru |
|
Před dvěma lety mi pan Michl doporučil firmu pana Nývlta z Červeného Kostelce viz. www.kovoobrabeni-vserob.cz/.
Má mnohé zkušenosti s GO klikovek všeho druhu a vyrábí a opravuje ozubená kola.
Abych pravdu řekl, zatím jsem ho nekontaktoval, ale p. Michl s ním měl dobré zkušenosti. V širokém okolí mě na tuto firmu odkazovalo již více lidí.
|
|
Back to top |
|
|
Lubos ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 05, 2012 Posts: 91
|
Posted: Thu Jan 03, 2013 6:11 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Tady za Náchodem je taky jedna firma, ke které mám důvěru, kdysi měli i své stránky, teď jsem je nenašel: www.firmy.cz/detail/29...chova.html
Ani bych se nedivil, kdyby těch minořích motorů už také pár dělali, fungují tu od nepaměti. Až ta potřeba bude aktuálnější, tak se tam poptám.
|
|
Back to top |
|
|
minorek ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 01, 2012 Posts: 628
|
Posted: Fri Jan 04, 2013 12:37 am Post subject: Re: GO motoru |
|
Lubos wrote: |
Tady za Náchodem je taky jedna firma, ke které mám důvěru, kdysi měli i své stránky, teď jsem je nenašel: www.firmy.cz/detail/29...chova.html
Ani bych se nedivil, kdyby těch minořích motorů už také pár dělali, fungují tu od nepaměti. Až ta potřeba bude aktuálnější, tak se tam poptám. |
V brzké době plánuju cestu do Náchoda - Rubena a taky k panu Jansovi pro nějaký gumy. Mohl bych se tam tudíž stavit a vyzvědět co a jak...
Sice to asi nebudu potřebovat, ale co bych pro pány kolegy neudělal...
|
|
Back to top |
|
|
zaslapanyminor MINORISTA
Offline Joined: Jul 09, 2012 Posts: 28 Location: Nový Knín
|
Posted: Fri Jan 25, 2013 7:19 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
Rozebral jsem motor který chci generálkovat a zjistil že vrtání válců je 71,50mm. V obou příručkách nedoporučují víc než 4 výbrusy, tj. 71,00mm. Co s tím, nemáte někdo zkušenosti kolik výbrusů ve skutečnosti blok snese? Mám začít shánět jiný motor?
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
minorek ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 01, 2012 Posts: 628
|
Posted: Fri Jan 25, 2013 7:33 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
zaslapanyminor wrote: |
Rozebral jsem motor který chci generálkovat a zjistil že vrtání válců je 71,50mm. V obou příručkách nedoporučují víc než 4 výbrusy, tj. 71,00mm. Co s tím, nemáte někdo zkušenosti kolik výbrusů ve skutečnosti blok snese? Mám začít shánět jiný motor? |
Já mám doma úplně nový písty 72,5 mm. Taky mě to bylo divný, když se udává max 71 mm.
Řešil jsem to s "Aerominorem" a dozvěděl jsem se, že blok snese vrtání až do 76mm. Takové bylo na závodních Minorech.Samozřejmě, že stěna je pak výrazně zeslabená, ale ještě se stím nechá jezdit a snese to.
Nepředpokládám, že by si chtěl dělat závodní motor, takže to neřeš a udělej další výbrus tedy 71,75 mm nebo rovnou 72, podle toho jaký máš doma písty...
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Fri Jan 25, 2013 7:36 pm Post subject: Re: GO motoru |
|
dle pamětníků do 72 mm pro běžný provoz bez problémů, pro závodní verze na normálním bloku 76-77 mm. Jako důkaz připojuji plánek těsnění.
Description: |
|
Filesize: |
180.57 KB |
Viewed: |
659 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
|
All times are GMT + 1 HourGo to page 1, 2, 3 Next
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
| |