Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › GO motoru

GO motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Fri May 04, 2012 1:43 pm
Post subject: GO motoru

Pánové, kdyby mi zbylo pár peněz, tak bych se začal chystat na budoucnost a tak mi na jednu poptávku u renovátorské firmy přišla tato odpověď:
Quote::
Dobrý den,

dle oprav motorů které byly prováděny v minulosti je cena za go motoru
Aero Minor II průměrně 15.tis, u převodovky ještě více záleží na stavu
součástí protože opravy ozub.kol jsou dost drahé. Pokud ale máte, jak
píšete, součástky navíc jste ve výhodě. Také záleží jak precizní
renovaci agregátů požadujete?!
Konkrétní cenu vždy stanovujeme až po demontáži všech komponentů
dotčených agregátů.

S přáním úspěšného dne ...(kontakt pošlu zájemcům po SZ)

Jak se díváte na tuhle cenovou relaci?
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Fri May 04, 2012 4:45 pm
Post subject: Re: GO motoru

No cena za renovaci motoru bude asi dobová, takže proč ne, ale pak nechápu proč se kupujou minory co stejně čeká GO všeho za 30 až 90 tisíc... Řekněme že cena za zrenovované auto, spíše tržní, bych odhadoval na 100tisíc.. minus 20 za lak, minus 15 za motor, minus 20 za klempířinu, minus 15 za truhlařinu, desítku za dokupování chybějícíh věcí, nebo tak zničených že se nedají použít, 20tisíc za čalounické práce o chromu a pláštích raději ani neuvažovat a vychází mi reálná kupní cena zadarmo :). Osobně jsem viděl minora co měl výdřevu v původním stavu a podle všeho nebylo třeba do ní zásadního zásahu jen jednou v životě.. jinak vždycky to bylo na renovaci výdřevy v určitém rozsahu prací a tímpádem se za truhlařinu, klempířinu a lakýrničinu rozhodně nedalo ušetřit.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
los.o
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 19, 2012
Posts: 73
Location: Hradec Králové
PostPosted: Fri May 04, 2012 6:47 pm
Post subject: Re: GO motoru

Vrtání a honování válců v bloku do 80mm - 1200kč
Výroba pístů do 5ti ks složitější - 3814kč
Odlitek pístu 7200 univezrál - 946kč
čep pr.17x70 - 308kč
kr. píst pr. 71 sada na píst - 692 kč

Jinak je třeba rozlisovat kliku a zjistit, jak jsou na tom klikové čepy. Někdo to vůbec neřeší, někdo řeší jen ložiska. Ale ten tvrdokov co je na povrchu těch čepů, může být opotřebený - vznikají pak prasklinky a odlupuje se to. To nahrává mé otazce. Víte o nástrojáři, který umí brousit právě tyto čepy? Upnou se horizontálně jako kdyby do soustuhu. Podmínka je v celé ploše to vybrousit, tak aby nevznikal rádius (náběh). To mě dnes řek pán, co u něj mám na repasy kliku. Prej to moc lidí neumí.
Cena repase kliky se pohybuje podle stavu cca 8-10tis.
Takže ta cena je odpovídající....
dík za odpověď
ondřej

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Fri May 04, 2012 9:19 pm
Post subject: Re: GO motoru

Nechci nikomu dělat reklamu, jen se podělit o vlastní dobrou zkušenost. GO motoru jsem svěřil p. Grigarovi z Horky nad Moravou. Excelentní poctivá práce a cena přiměřená -13k Kč/ komplet. Některé "renomované renovátorské dílny" zadávají motory právě jemu Wink (aerovky, zetky atd. ) ... asi ví proč Laughing

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Jan 02, 2013 6:38 pm
Post subject: Re: GO motoru

Martin wrote:
Nechci nikomu dělat reklamu, jen se podělit o vlastní dobrou zkušenost. GO motoru jsem svěřil p. Grigarovi z Horky nad Moravou. Excelentní poctivá práce a cena přiměřená -13k Kč/ komplet. Některé "renomované renovátorské dílny" zadávají motory právě jemu Wink (aerovky, zetky atd. ) ... asi ví proč Laughing

Martine, dával jsi mu nějaké ND, nebo prostě starej motor a pak jsi dostal za 13k zpátky novej? Ta 13ka je velmi přátelská cena!
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Lubos
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 05, 2012
Posts: 91

PostPosted: Wed Jan 02, 2013 6:51 pm
Post subject: Re: GO motoru

Dají se na ten motor sehnat ještě nějaké nové díly? Mám doma tři nekompletní motory, ale asi každý z nich bude zralý na celkovou opravu. Z jednoho z nich se někdo pokoušel vymlátit písty kladivem (neúspěšně), druhý je také zatuhlý a ke třetímu ani rozměrově odpovídající písty nemám.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Wed Jan 02, 2013 8:30 pm
Post subject: Re: GO motoru

Rancher wrote:
Martin wrote:
Nechci nikomu dělat reklamu, jen se podělit o vlastní dobrou zkušenost. GO motoru jsem svěřil p. Grigarovi z Horky nad Moravou. Excelentní poctivá práce a cena přiměřená -13k Kč/ komplet. Některé "renomované renovátorské dílny" zadávají motory právě jemu Wink (aerovky, zetky atd. ) ... asi ví proč Laughing

Martine, dával jsi mu nějaké ND, nebo prostě starej motor a pak jsi dostal za 13k zpátky novej? Ta 13ka je velmi přátelská cena!

Dal jsem starej motor plus neopracované odlitky pístů a po pár měsících jsem si jel pro hotové dílo. Ale je to vše o dohodě, písty si dokáže zajistit sám, ale prodlužuje to termín dodání. Já to řešil před sezónou, takže jsem dost spěchal Rolling Eyes , navíc jsem ty odlitky měl v zásobárně ND....
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Wed Jan 02, 2013 8:48 pm
Post subject: Re: GO motoru

Lubos wrote:
Dají se na ten motor sehnat ještě nějaké nové díly? Mám doma tři nekompletní motory, ale asi každý z nich bude zralý na celkovou opravu. Z jednoho z nich se někdo pokoušel vymlátit písty kladivem (neúspěšně), druhý je také zatuhlý a ke třetímu ani rozměrově odpovídající písty nemám.

je otázka co přesně potřebuješ. Písty, pístní kroužky (+výbrus) a GO klikovky Ti udělá např. pan Padalík v Šardicích nebo Ahra v HK nebo už zmiňovaný p.Grigar z OC. Dělají to i jiní, ale o výše jmenovaných vím, že už někdy dělali Minora a dá se očekávat uspokojivý výsledek ....
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Wed Jan 02, 2013 9:12 pm
Post subject: Re: GO motoru

Prima informace!
Idea Takže sháním odlitky pístů. Cool

Ondřej tu psal wrote:
Vrtání a honování válců v bloku do 80mm - 1200kč
Výroba pístů do 5ti ks složitější - 3814kč
Odlitek pístu 7200 univezrál - 946kč
čep pr.17x70 - 308kč
kr. píst pr. 71 sada na píst - 692 kč
...
Odkud se to za ty cca peníze shání a co to je Odlitek pístu 7200 univezrál
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 12:39 am
Post subject: Re: GO motoru

Před dvěma lety mi pan Michl doporučil firmu pana Nývlta z Červeného Kostelce viz. www.kovoobrabeni-vserob.cz/.
Má mnohé zkušenosti s GO klikovek všeho druhu a vyrábí a opravuje ozubená kola.
Abych pravdu řekl, zatím jsem ho nekontaktoval, ale p. Michl s ním měl dobré zkušenosti. V širokém okolí mě na tuto firmu odkazovalo již více lidí.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Lubos
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 05, 2012
Posts: 91

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 6:11 pm
Post subject: Re: GO motoru

Tady za Náchodem je taky jedna firma, ke které mám důvěru, kdysi měli i své stránky, teď jsem je nenašel: www.firmy.cz/detail/29...chova.html

Ani bych se nedivil, kdyby těch minořích motorů už také pár dělali, fungují tu od nepaměti. Až ta potřeba bude aktuálnější, tak se tam poptám.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 12:37 am
Post subject: Re: GO motoru

Lubos wrote:
Tady za Náchodem je taky jedna firma, ke které mám důvěru, kdysi měli i své stránky, teď jsem je nenašel: www.firmy.cz/detail/29...chova.html

Ani bych se nedivil, kdyby těch minořích motorů už také pár dělali, fungují tu od nepaměti. Až ta potřeba bude aktuálnější, tak se tam poptám.

V brzké době plánuju cestu do Náchoda - Rubena a taky k panu Jansovi pro nějaký gumy. Mohl bych se tam tudíž stavit a vyzvědět co a jak...
Sice to asi nebudu potřebovat, ale co bych pro pány kolegy neudělal... Wink
Back to top
View user's profile Photo Gallery
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Jul 09, 2012
Posts: 28
Location: Nový Knín
PostPosted: Fri Jan 25, 2013 7:19 pm
Post subject: Re: GO motoru

Rozebral jsem motor který chci generálkovat a zjistil že vrtání válců je 71,50mm. V obou příručkách nedoporučují víc než 4 výbrusy, tj. 71,00mm. Co s tím, nemáte někdo zkušenosti kolik výbrusů ve skutečnosti blok snese? Mám začít shánět jiný motor?

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 7:33 pm
Post subject: Re: GO motoru

zaslapanyminor wrote:
Rozebral jsem motor který chci generálkovat a zjistil že vrtání válců je 71,50mm. V obou příručkách nedoporučují víc než 4 výbrusy, tj. 71,00mm. Co s tím, nemáte někdo zkušenosti kolik výbrusů ve skutečnosti blok snese? Mám začít shánět jiný motor?

Já mám doma úplně nový písty 72,5 mm. Taky mě to bylo divný, když se udává max 71 mm. Shocked

Řešil jsem to s "Aerominorem" a dozvěděl jsem se, že blok snese vrtání až do 76mm. Exclamation Takové bylo na závodních Minorech.Samozřejmě, že stěna je pak výrazně zeslabená, ale ještě se stím nechá jezdit a snese to.

Nepředpokládám, že by si chtěl dělat závodní motor, takže to neřeš a udělej další výbrus tedy 71,75 mm nebo rovnou 72, podle toho jaký máš doma písty...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Fri Jan 25, 2013 7:36 pm
Post subject: Re: GO motoru

dle pamětníků do 72 mm pro běžný provoz bez problémů, pro závodní verze na normálním bloku 76-77 mm. Jako důkaz připojuji plánek těsnění.



tesneni 77.jpg
 Description:
 Filesize:  180.57 KB
 Viewed:  659 Time(s)

tesneni 77.jpg

Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 3
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy