Ahoj, za mě zase takhle:
1) 95 je optimální poměr cena/výkon
2) v době vzniku jezdil Minor nepochybně na benzín o 80ti oktanech a paradoxně se v jedné příručce zmiňuje lihobenzín, vyšší oktanové číslo nedává při minořím kompresním poměru smysl, nic nepřinese, už 95ka je "přeoktanovaná". Ano, jak píše Vintalko smysl dává jen na uskladnění pokud neobsahuje biosložku. Ikdyž s nájezdem pár km ročně a většinou času v garáži je vlastně uskladnění běžným provozním stavem Minora
3) olovo chrání ventilová sedla, minor ventilová sedla vozí maximálně v krabičce v kufru. Takže ne, nedává.
4) ano, dávám do benzínu olej pro 2T motory
, přecijenom je to 2T motor
Těsnění to nežere, protože Minor v palivové cestě moc gumových dílů nemá, napadá mě jen těsnění pod víčkem nádrže. Nicméně problém biosložek je, že rychle kazí benzín a viděl jsem motory co nechtěly běhat na benzínu starším pár měsíců (např. 2T křoviňák během sezony). Další problém jsou úsady, viděl jsem karburátor ucpaný usazeným zeleným gelem (malé 4T moto - nemohl to být olej) a nedávno jsem otevřel karburátor který měl v plovákovce dost vody.. sice to byla motorka, takže se teoreticky mohlo jednat o nashromážděnou vodu z deště, ale líh je hydrofilní a tedy absorbuje vodu (co se stane s vodou po odpaření lihu?) a pak má korozivní účinky... majitelé plechových nádrží starých motocyklů by tu mohli na tohle téma vést dlouhé litánie o korozi nádrží po zavedení biosraček do benzínu... Minor nebude výjimkou, leda by tu někdo měl nádrž z konce výroby, kdy se dělal Minor bez výdřevy a dost možná i s laminátovou nádrží (pochopitelně žertuju, narážím na jednoho chytrého prodejce Minora z Kbel)