Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Syrenka

Syrenka
... k tomu volant a oba jeho konce
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
technocrat
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Apr 29, 2015
Posts: 14
Location: Trnava SR
PostPosted: Thu Aug 11, 2016 8:33 am
Post subject: Re: Minor = Syrena

Toto je naozaj pravda ???



minor_slovensky.jpg
 Description:
 Filesize:  18.62 KB
 Viewed:  242 Time(s)

minor_slovensky.jpg


_________________
0
Back to top
View user's profile
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Thu Aug 11, 2016 1:35 pm
Post subject: Re: Doklady

No nevím, spíše bych to viděl na docela slušnou báchorku... když z karoserie vyřadím výdřevu je to úplně nová karoserie, ne jen modernější. Že se něco něčemu podobá, neznamená že někdo na něco technologicky navázal. Mě zase minor zezadu připomíná brouka, ale těžko bych si odvážil tvrdit že minor byl modernizovaný brouk (KDF) s motorem chlazeným kapalinou a náhonem na přední nápravu Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Aug 15, 2016 8:11 pm
Post subject: Re: Doklady

Nevím, kdo je Dr. Mareš, ale podle mne nemá pravdu.
Jak naše prameny, tak polské vylučují více než inspiraci koncepce
motoru.
Polská Syrena podle Poláků vznikla použitím motoru z hasičské stříkačky.
Přitom ten motor přibuznej konstrukčně zdánlivě je, ale nejde o Minoří (viz obr). Už jen to, že má objem 690 ccm.
Vlastík se navíc plete i s tím koncem výroby 1952.
V roce 1951 se již vyrobilo jen 121 kousků a posledním měsícem byl únor s 20ti. Přitom ještě prosinec 1950 bylo vyrobeno 296 Minorů. No a v roce 1952 už Vykoukal zkoušel Trojku a pak přešel do Škodovky.

Ovšem dvojválec byl rychle převrtán a pak i ztrojválcován.

Ten SAABí motor je taky jako z oka ...
Ono dva vodnické válce mohou být dost málo odlišné.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Mon Aug 15, 2016 9:27 pm
Post subject: Re: Syrenka

je to pouze legenda, někde mám článek, kde tuto "fámu" popírá sám Ing. Rudolf Vykoukal.

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 383
Location: Brno
PostPosted: Tue Aug 16, 2016 5:59 am
Post subject: Re: Syrenka

Jako pokračování výroby Minora v Polsku bych vyděl také jako fámu. Narazil jsem na fotku v jednom časopise a je u ní uvedeno: Podvozek prototypu vyrobeného v leteckých závodech v roce 1947 byl osazen plochým čtyřválcem o obsahu 1,2 litru, připravovaným v Pragovce. Měl tzv. F hlavu, tady rozvod IOE (sání OHV, výfuk SV). Vůz se dochoval až do devadesátých let, kdy byl ale bohužel pro pokročilou korozi poslán na vrakoviště.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Tue Aug 16, 2016 1:53 pm
Post subject: Re: Syrenka

Martin wrote:
je to pouze legenda, někde mám článek, kde tuto "fámu" popírá sám Ing. Rudolf Vykoukal.
Tak jest. I Vykoukal to popírá.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Aug 21, 2016 2:05 pm
Post subject: Re: Syrenka

Člověk by při pohledu do motorového prostoru Saaba 92 skoro řekl, že konstruktéři ve Švédsku "se nechali inspirovat", i když šli ještě dál jak Vykoukal a motor otočili. Pohled na blok válců je ovšem ... docela ...

Ostatně už Alf psal, že nakupuje díly na Minora jako na Sáába...



saab92-engine.jpg
 Description:
 Filesize:  628.04 KB
 Viewed:  333 Time(s)

saab92-engine.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Aug 21, 2016 4:58 pm
Post subject: Re: Syrenka

Ostatně v popisu Saaba 92 je napsáno "The first Saab two-stroke engine was based on a DKW design. ..." takže čemu se divit?
BTW:¨Těsnění

a chytré CDI ...opravdu bezkontaktní
...to by byl teprve nářez nemít tam tu vrtulku!

Oni mají celej eshop na tuning 92ojek pro závodění.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy