|
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › CDI - Mechanika
CDI - Mechanika... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
los.o ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 19, 2012 Posts: 73 Location: Hradec Králové
|
Posted: Sat Mar 12, 2016 8:02 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Máš pravdu, dnes jsem na to koukal a plechovej spodek je černej....
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Sat Mar 12, 2016 9:23 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Mám domečků několik a jsou natřeny různou barvou a korozí, ale dva jsou zajímavé po odstranění všeho je na kovu asi měd. Přikládám foto snad ti to pomůže v rozhodování
Description: |
domeček zapalka
|
Filesize: |
130.53 KB |
Viewed: |
283 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Sat Mar 12, 2016 9:24 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Jo plechovej spodek černá.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sat Mar 12, 2016 9:40 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Ta měď může být asi podklad pod původní niklování. Já to mám surový železo. ...i když,možná, že to načervenalý, co jsem ládal za rez nebo základovku, byla měď.
Je zajímavý, že mně se ten hrníček vyndat nepodařilo...
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Sun Mar 13, 2016 8:02 am Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Někdy je zespodu bodlej aby se neotočil.
|
|
Back to top |
|
|
Jožka MINORISTA
Offline Joined: Jan 23, 2016 Posts: 13 Location: Svitavy
|
Posted: Mon Mar 14, 2016 10:03 am Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Díval jsem se fotku motoru a docela mě zaujal detail přišroubování karburátoru k bloku motoru. Nikde jsem tam neviděl izolační podložku, která by tam měla být kvůli odpařování benzínu ? Je to z bezpečnostního hlediska.Nevěřím tomu, že by výrobce ji tam neměl. Ať už v podobě silnějšího těsnění či z pertinaxu.Na obrázku je jen slabé těsnění. Jen upozorňuji na případný nedostatek. Je to dvoutakt, náporové chlazení/podle obrázku/o trošku vyšší teplota ?
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Mar 14, 2016 10:45 am Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Nevím, na jakou jsi se koukal fotku, ale samozřejmě, že konstrukční zásady tam těsnění předepisují.
Kuk sem minory.cz/index.php?na...tent&pid=7
Jinak zde je poněkud lepší situace než např. na Spartaku.
Výfukové potrubí je na druhé straně, motor je vodou chlazenej, chladič nepřetlakovej , takže max teplota je okolo 85-95°C
Je zajímavé, že tím, jak je karburátor na dosti dlouhém mezikusu a velmi blízko masky, má (náporové) chlazení až tak dobré, že se před něj dával plech, aby, zejména v zimě, vůbec "zplynoval".
minory.cz/index.php?na...plech#1891
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Jožka MINORISTA
Offline Joined: Jan 23, 2016 Posts: 13 Location: Svitavy
|
Posted: Mon Mar 14, 2016 12:43 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Já se díval na fotku motoru, kde jsou barvy.
Tak je dobře, že tam těsnění je, zvlášť na léto.Mám 2 mm klingerit.
Pokud se týká toho plechu není problém jej vyrobit, ale doporučoval bych, aby plech projel signovačkou, t.j. zpevnění vlysem kvůli vibracím, které tam jsou. Bez nich by dost trpěl ten malý držáček.
Je vidět, že naší předci, než něco udělali, tak o tom přemýšleli a né jak dnes.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Mar 14, 2016 4:47 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
On ten držáček vs plech vykazuje tradičně buď prasklinu a nebo stopy po nejedné opravě.
Takžes to odhadl dobře.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Aug 01, 2016 9:54 am Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Taxem se konečně dokopal k tomu, že jsem pomocí vrtačky, vrtáku a šmirglu vyhonoval málo udělanou díru v náboji CDI úpřerušovače a posadil to aspoň na vrak motoru.
Tím se ukázalo, že to má jedinou vadu, clonku jsem musel snížit (radši) o cca 2 mm, jinak to tam sedlo OK ani jsem to nemusel středit.
Ještě jsem nepřivedl drátky z5 na původní packy na boku. Dole to musí být připláclý, aby to nepotrhaly čepy řemenice ... nebo se tam spíš dá řemenice bez čepů.
Description: |
Běžně vypadající zapalování včetně dvou kondíků.
|
Filesize: |
132.39 KB |
Viewed: |
258 Time(s) |
|
Description: |
Běžně vypadající zapalování po odkrytí víčka
|
Filesize: |
152.13 KB |
Viewed: |
287 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Jožka MINORISTA
Offline Joined: Jan 23, 2016 Posts: 13 Location: Svitavy
|
Posted: Mon Aug 01, 2016 9:05 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Koukám na to jak jsi to dal dohromady. Díra v náboji to nechce 16,00, ale 16,1. Tím šmirglem to šlo dobře ? Jinak jsi to mohl hodit přes kopec a já bych to trochu lízl a pak zpátky by to prak dostřelil. Vypadá do hezky. Na to vystředění jsi použil to mezikruží a nebo to tam sedlo samo. Ta samozajišťovací matka dobrá ?
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Aug 02, 2016 2:44 pm Post subject: Re: CDI - Mechanika |
|
Konstrukce opravdu dobrá, když už se ptá zástupce dodavatele tak několik zkušeností:
1) radši jsem šmirglil a připasovával na místě, aby se to neviklalo
2) Poloha HMI sondy nakonec vyšla tak, že jsem musel díry propilovat víc směrem k náboji a ještě radši odbrousil desetinku bakelitu na straně přiléhající k vnitřní stěně pouzdra zapalování. Asi by vyfréznutí drážečky (niky) ve stěně nebylo proti věci. Byla by větší volnost.
3) O snížený výšky clonky jsem už psal.
4) Středění nebylo potřeba, ono se to nemá kam posouvat a ten středící prstýnek by se musel rozpůlit, aby to bylo praktičtější. Ale jak říkám, sedí to samo tím, že je dobře vystředěná ta základna v pouzdru.
5) Nácvik práce při aretaci clonky na danou polohu prověřil perfektní funkci samosvorné matky, kterou je pak kumšt povolit.
6) Materiál clonky je perfektně tuhý a snesl roztočení na nějakých 8 000 ot/min, aniž by se nějak hnul.
7) Kromě díry v náboji ... ale ne 16,0, leč 11,8 na cca 11,9?? a možná té niky ve stěně pro HMI sondu to snese i zvětšení té spodní díry o desetinku, tj. na 16,1. Je to tam dost na knap.
Celkově to má moji důvěru.
Description: |
|
Filesize: |
32.32 KB |
Viewed: |
268 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
| |