Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › CDI - Mechanika

CDI - Mechanika
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 31, 2016 2:46 pm
Post subject: CDI - Mechanika

Tomáši, takže to pro ten přeskládanej lodní motor mám zhruba vymyšlemé

Modré už je vyrobené.
Spojení zeleného a růžového se právě vyrábí.
No a to oranžové - tedy ukončení pro clonku je potřeba naměřit a zadat do výroby.

A teď potřebuju vědět, jak hluboko ta clonka leze do tý škvíry a jestli záleží na průměru tý clonky.
Idea Pochopil jsem, že to je poloviční kruhová výseč...jo?



puvodnikonec.jpg
 Description:
držák pružiny současně přitlačuje gufero, tak je stočenej na minimální průměr
Na rohatku se přidělá řemenice ...
 Filesize:  63.24 KB
 Viewed:  284 Time(s)

puvodnikonec.jpg


hme301-adapter.jpg
 Description:
Ta hallka je tam bez měřítka
celý je to tak nějak kreslený v měřítku odoka, ale s reálným poměrem.
 Filesize:  83.75 KB
 Viewed:  307 Time(s)

hme301-adapter.jpg


konechridele.jpg
 Description:
 Filesize:  77.07 KB
 Viewed:  281 Time(s)

konechridele.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.


Last edited by Rancher on Fri Feb 05, 2016 2:46 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 31, 2016 5:47 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Můj dojem je, že na průměru clony nebude záležet, prostě půl otáčky "je tma", a půl otáčky "je světlo" Razz



Takže jen to připasovat do toho domečku stávalícího zapalka a někam pověsit štělovatelně tu hallku...

U mne to vychází, že prodloužím ten "nátrubek" a posunu to dovnitř...ale

VEJDE SE TO DO TOHO DOMEČKU? PROČ JSTE DĚLALI NOVEJ?

Ona ta hallka by šla přidělat většinově zvenčí ... Jinými slovy přemýšlím, proč točit novou krabičku. Má to nějaký jiný důvod?



vdomku.jpg
 Description:
 Filesize:  66.51 KB
 Viewed:  308 Time(s)

vdomku.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Jan 31, 2016 7:58 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

BTW: Příjde to prý i s tou clonou? Má průměr 50mm.
imfsoft.com/kategorie-...snimac-h01

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sun Jan 31, 2016 11:32 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

AHoj Ranchere, s tím domečkem si detaily už nepamatuju, to je spíš na Čezetu, ale původní řešení bylo o polovině kruhové výseče... při sestupné hraně jeden válec a při vzestupné hrane clonky druhý. Potíž ale byla v tom, že vlastnosti snímače nebyly úplně symetrické a proto se clonka musel mírně upravit aby to pálilo po 180°. Takže nově zamýšlená verze (tenhle domek a CDi nebudem předělávat) bude mít clonku o dvou kruhových výsečí po 90°. Pálit budou oba válce současně, tj v HU i DU. Tak se to prostě dneska stejně u zážehových motorů dělá (pro remcaly např. i VAPE). Takhle mi to chodí na 350 (viz. obrázek snímače a clonky z fotky dynama viz. výše). Takže clonku stejně budeš vyrábět novou. Lepší je silnější plech než to co prodává IMFSOFT. Mě se to např. na pionýru uklepalo v těch okýnkách příznačně u Humpolce v příkrém kopci Very Happy . Vnější průměr bych dimenzoval o 1mm menší než je kraj štěrbiny a plech by měl být uprostřed aby nedrhnul nikde o vnitřek štěrbiny hallu. Používáme obvykle 1.5mm ocelový plech.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sun Jan 31, 2016 11:37 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

takhle ta vrtulka... pálí to při vstupu clonky do štěrbiny.



p7110442.jpg
 Description:
 Filesize:  139.35 KB
 Viewed:  327 Time(s)

p7110442.jpg

Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 01, 2016 4:29 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Moc dík, zadám výrobu obou typů nábojů clonky a ostatně, i té clonky (2x), kolečko z plechu se líp udělá pomocí soustruhu, než pilníkem.
Tu fotku čtu tak, že jsou to přesně 90°segmenty, je tak?

Podle přiloženého obrázku vidím, že se hallka vejde dovnitř (i když máte domeček novej)... a ten obvůdeček-tišťáček napravo tam taky bude? Musí být huvnitř? Nemohl by být na "dně" domečku pod clonkou?



BTW:
Chong wrote:
AHoj Ranchere, ... Pálit budou oba válce současně, tj v HU i DU. Tak se to prostě dneska stejně u zážehových motorů dělá (pro remcaly např. i VAPE). ....
Takže to bude mít předpal takovejch 80 mm a ještě za roh a svíčky si budou myslet, že jsou v motoru s 8000 RPM Laughing

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 8:12 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Já si clonku vypiloval ve svěráku. Stačilo mít důlčík, kružítko, pravítko, rýsovací jehlu, šukapilku, pilník a vrtačku... ony ty čáry nemusí být po 90°, pouze jde o to aby náběžná hrana obou částí clonek byla po 180° . Já ty "plácačky" udělal užší než 90° kvůli lehčímu nasazování clonky. Menší okruží se téměř dotýká čela hallu a vnější okruží, jak jsem psal vychází asi o 1mm menší než štěrbina dovolí. Nic na tom není. Ten tišťák tam u verze s "motýlkem" nepatří. To je pouze u verze s "hříbkem" kvůli posílení (sledovač) vzestupné a sestupné hrany proti rušení. To u "motýlka" není potřeba. Nechce se mi rozepisovat technické detaily ale u něj budou prostě jen vývody z hallu. Sice z domečku odpadne sympatická LEDka pro nastavování předstihu (a kontrolu funkčnosti), ale ta je i na desce CDI.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 8:16 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

no myslet si že točí 8.000rpm může, ale v pohodě zvládá 20.000rpm, takže to je fuk. Program počítá s tím že jede po 180° ale zpoždění počítá správně, neboj... je přepočtený na milisekundy a ty si spočtu z rychlosti otáčení a z 360° a požadovaného předstihu pro konkrétní otáčky Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 01, 2016 11:58 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Chong wrote:
... Ten tišťák tam u verze s "motýlkem" nepatří. To je pouze u verze s "hříbkem" kvůli posílení (sledovač) vzestupné a sestupné hrany proti rušení. To u "motýlka" není potřeba. Nechce se mi rozepisovat technické detaily a...
No mně šlo o to, jestli musím přemýšlet o umístění, ne, co dělá. To jsem pochopil akorát tak u té Hallky. Razz Takže dík!

Ne, že bych neuměl vypilovat motejla, ale zadám to kamošovi celý. On je šikovnej a má jako důchodce čas, vybavení... a ví, kam sáhnout i pro materiál. Mně to bude stát pár korun.

Dotaz, co mne napadl:...
POLOHA TOHO MOTEJLA VŮČI HÚ/DÚ STEJNĚ JAKO POLOHA SNÍMAČE PŘECE MUSÍ BÝT NĚJAK DANÁ, NE?
NEBO JE TO JEDNO A NALADÍ SE TO NA AKTUÁLNÍ SESTAVU?
Promiň, ale tak jak jsem to pochopil a načetl, se ta poloha clony musí nějak nastavit. No a já jsem chtěl tu clonku kolíčkama nebo červíkama zajistit v té patřičné poloze na tělese toho náboje.
He?

Přečetl jsem si Trabouší návod a moc chytrej z toho nejsem.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 1:31 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Poloha se vyladí jednoduše... vyndáš svíčku a nastavíš si jeden z válců do vhodného nastavení předstihu, A při lehce povoleném motýlkovi s ním budeš otáčet ve směru otáčení motoru (samozřejmě při stojící klice) tak dlouho dokud neprskne svíčka. V téhle poloze to utáhneš a fertig... samozřejmě pro seřízení můžeš použít i LED z CDI, jakmile zhasne, je to ta správná poloha. Pro zafixování se hodí i něco co by se dalo do hlavy zašroubovat pro doraz. Ale bacha, pro nás je předstih přesně opačně, tedy nastavuješ maximální (ne minimální), to je těch 35°před HU což by mělo být těch 8 až 9mm. CDI si pak samo dopočítává předstih do minima (pro start, tj oněch 2 až 3mm).
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 01, 2016 2:58 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

OK, tomu musím přizpůsobit detaily konstrukce, že se to bude nastavovat až na motoru.
Dík.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 5:31 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Čezeta to má na praseti tak, že v clonce má vyvrtanou dirku, která je spasovaná na dirku v náhradě vačky. V té má kolíček a zvrchu aby nevypadl má přes to velkoplošnou podložku. Pochopitelně se to nejprve musí spasovat na sestaveném motoru a následně svrtat, což je trochu komplikace. Drobné seřízení dělá destičkou statoru. U minora by to bylo pootáčením celým držákem domečku... Já osobně na panelce na kolík kašlu a mám to tak i na mustangovi a měl jsem to i kejvačce, že clonka byla prostě jen utažená šroubem. Když se použije velkoplošná podložka, nemá to snahu se tolik pootačet při utahování. Nikdy se mi za provozu nepovolila. Taky bylo dobrý mít z boku zářezy na náhradě vačky, aby se dala vačka chytit stranovým klíčem. Pravda ale na motorce se k vačce přistupovalo lépe, ale u minora se dá domeček prostě sundat apak se k vačce z boku taky dostaneš Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 5:50 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

jo, a leště se mi líbí tenhle hall z conradu. Ale zkušenosti s ním nemám. Neměl jsem ho v ruce. Byl by pro ucycení vhodnější do motorek, ale netuším jak moc by vadil ten teplotní strop 85°C. www.conrad.cz/kombinov...j6.k505304
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Feb 01, 2016 5:55 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

a tenhle by byl zase montážně vhodnější pro minora Smile www.conrad.cz/vidlicov...01.k276151 a i cena je příznivá Smile jen namá izolované nožičky proti vodě, ale to by se dalo zmáknout Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 01, 2016 6:59 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru


Ten je opravdu mile jednoduch a mrňav. Šup s ním na stěnu hrníčku a je tam.

Co se týká těch 85°, tak bych řekl, že to je teplota bloku, která by se neměla na stěnu hrníčku vlastně ani dostat.

To, že z toho trčí ty tři holé dráty je dost nepříjemné, jakoby se to mělo osazovat na nějaký tišťák ... Neexistovala by nějaká třípramenná pidi zástrčko/zásuvečka?
To je pak tech 150 mm trojbarevných vodičů od Imfsoftu víc user friendly.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 8
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy