|
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › CDI - Mechanika
CDI - Mechanika... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 31, 2016 2:46 pm Post subject: CDI - Mechanika |
|
Tomáši, takže to pro ten přeskládanej lodní motor mám zhruba vymyšlemé
Modré už je vyrobené.
Spojení zeleného a růžového se právě vyrábí.
No a to oranžové - tedy ukončení pro clonku je potřeba naměřit a zadat do výroby.
A teď potřebuju vědět, jak hluboko ta clonka leze do tý škvíry a jestli záleží na průměru tý clonky.
Pochopil jsem, že to je poloviční kruhová výseč...jo?
Description: |
držák pružiny současně přitlačuje gufero, tak je stočenej na minimální průměr
Na rohatku se přidělá řemenice ...
|
Filesize: |
63.24 KB |
Viewed: |
284 Time(s) |
|
Description: |
Ta hallka je tam bez měřítka
celý je to tak nějak kreslený v měřítku odoka, ale s reálným poměrem.
|
Filesize: |
83.75 KB |
Viewed: |
307 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
77.07 KB |
Viewed: |
281 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Last edited by Rancher on Fri Feb 05, 2016 2:46 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 31, 2016 5:47 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Můj dojem je, že na průměru clony nebude záležet, prostě půl otáčky "je tma", a půl otáčky "je světlo"
Takže jen to připasovat do toho domečku stávalícího zapalka a někam pověsit štělovatelně tu hallku...
U mne to vychází, že prodloužím ten "nátrubek" a posunu to dovnitř...ale
VEJDE SE TO DO TOHO DOMEČKU? PROČ JSTE DĚLALI NOVEJ?
Ona ta hallka by šla přidělat většinově zvenčí ... Jinými slovy přemýšlím, proč točit novou krabičku. Má to nějaký jiný důvod?
Description: |
|
Filesize: |
66.51 KB |
Viewed: |
308 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 31, 2016 7:58 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
BTW: Příjde to prý i s tou clonou? Má průměr 50mm.
imfsoft.com/kategorie-...snimac-h01
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Sun Jan 31, 2016 11:32 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
AHoj Ranchere, s tím domečkem si detaily už nepamatuju, to je spíš na Čezetu, ale původní řešení bylo o polovině kruhové výseče... při sestupné hraně jeden válec a při vzestupné hrane clonky druhý. Potíž ale byla v tom, že vlastnosti snímače nebyly úplně symetrické a proto se clonka musel mírně upravit aby to pálilo po 180°. Takže nově zamýšlená verze (tenhle domek a CDi nebudem předělávat) bude mít clonku o dvou kruhových výsečí po 90°. Pálit budou oba válce současně, tj v HU i DU. Tak se to prostě dneska stejně u zážehových motorů dělá (pro remcaly např. i VAPE). Takhle mi to chodí na 350 (viz. obrázek snímače a clonky z fotky dynama viz. výše). Takže clonku stejně budeš vyrábět novou. Lepší je silnější plech než to co prodává IMFSOFT. Mě se to např. na pionýru uklepalo v těch okýnkách příznačně u Humpolce v příkrém kopci . Vnější průměr bych dimenzoval o 1mm menší než je kraj štěrbiny a plech by měl být uprostřed aby nedrhnul nikde o vnitřek štěrbiny hallu. Používáme obvykle 1.5mm ocelový plech.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Sun Jan 31, 2016 11:37 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
takhle ta vrtulka... pálí to při vstupu clonky do štěrbiny.
Description: |
|
Filesize: |
139.35 KB |
Viewed: |
327 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 4:29 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Moc dík, zadám výrobu obou typů nábojů clonky a ostatně, i té clonky (2x), kolečko z plechu se líp udělá pomocí soustruhu, než pilníkem.
Tu fotku čtu tak, že jsou to přesně 90°segmenty, je tak?
Podle přiloženého obrázku vidím, že se hallka vejde dovnitř (i když máte domeček novej)... a ten obvůdeček-tišťáček napravo tam taky bude? Musí být huvnitř? Nemohl by být na "dně" domečku pod clonkou?
BTW:
Chong wrote: |
AHoj Ranchere, ... Pálit budou oba válce současně, tj v HU i DU. Tak se to prostě dneska stejně u zážehových motorů dělá (pro remcaly např. i VAPE). .... |
Takže to bude mít předpal takovejch 80 mm a ještě za roh a svíčky si budou myslet, že jsou v motoru s 8000 RPM
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 8:12 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Já si clonku vypiloval ve svěráku. Stačilo mít důlčík, kružítko, pravítko, rýsovací jehlu, šukapilku, pilník a vrtačku... ony ty čáry nemusí být po 90°, pouze jde o to aby náběžná hrana obou částí clonek byla po 180° . Já ty "plácačky" udělal užší než 90° kvůli lehčímu nasazování clonky. Menší okruží se téměř dotýká čela hallu a vnější okruží, jak jsem psal vychází asi o 1mm menší než štěrbina dovolí. Nic na tom není. Ten tišťák tam u verze s "motýlkem" nepatří. To je pouze u verze s "hříbkem" kvůli posílení (sledovač) vzestupné a sestupné hrany proti rušení. To u "motýlka" není potřeba. Nechce se mi rozepisovat technické detaily ale u něj budou prostě jen vývody z hallu. Sice z domečku odpadne sympatická LEDka pro nastavování předstihu (a kontrolu funkčnosti), ale ta je i na desce CDI.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 8:16 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
no myslet si že točí 8.000rpm může, ale v pohodě zvládá 20.000rpm, takže to je fuk. Program počítá s tím že jede po 180° ale zpoždění počítá správně, neboj... je přepočtený na milisekundy a ty si spočtu z rychlosti otáčení a z 360° a požadovaného předstihu pro konkrétní otáčky
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 11:58 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Chong wrote: |
... Ten tišťák tam u verze s "motýlkem" nepatří. To je pouze u verze s "hříbkem" kvůli posílení (sledovač) vzestupné a sestupné hrany proti rušení. To u "motýlka" není potřeba. Nechce se mi rozepisovat technické detaily a... |
No mně šlo o to, jestli musím přemýšlet o umístění, ne, co dělá. To jsem pochopil akorát tak u té Hallky. Takže dík!
Ne, že bych neuměl vypilovat motejla, ale zadám to kamošovi celý. On je šikovnej a má jako důchodce čas, vybavení... a ví, kam sáhnout i pro materiál. Mně to bude stát pár korun.
Dotaz, co mne napadl:...
POLOHA TOHO MOTEJLA VŮČI HÚ/DÚ STEJNĚ JAKO POLOHA SNÍMAČE PŘECE MUSÍ BÝT NĚJAK DANÁ, NE?
NEBO JE TO JEDNO A NALADÍ SE TO NA AKTUÁLNÍ SESTAVU?
Promiň, ale tak jak jsem to pochopil a načetl, se ta poloha clony musí nějak nastavit. No a já jsem chtěl tu clonku kolíčkama nebo červíkama zajistit v té patřičné poloze na tělese toho náboje.
He?
Přečetl jsem si Trabouší návod a moc chytrej z toho nejsem.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 1:31 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Poloha se vyladí jednoduše... vyndáš svíčku a nastavíš si jeden z válců do vhodného nastavení předstihu, A při lehce povoleném motýlkovi s ním budeš otáčet ve směru otáčení motoru (samozřejmě při stojící klice) tak dlouho dokud neprskne svíčka. V téhle poloze to utáhneš a fertig... samozřejmě pro seřízení můžeš použít i LED z CDI, jakmile zhasne, je to ta správná poloha. Pro zafixování se hodí i něco co by se dalo do hlavy zašroubovat pro doraz. Ale bacha, pro nás je předstih přesně opačně, tedy nastavuješ maximální (ne minimální), to je těch 35°před HU což by mělo být těch 8 až 9mm. CDI si pak samo dopočítává předstih do minima (pro start, tj oněch 2 až 3mm).
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 2:58 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
OK, tomu musím přizpůsobit detaily konstrukce, že se to bude nastavovat až na motoru.
Dík.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 5:31 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Čezeta to má na praseti tak, že v clonce má vyvrtanou dirku, která je spasovaná na dirku v náhradě vačky. V té má kolíček a zvrchu aby nevypadl má přes to velkoplošnou podložku. Pochopitelně se to nejprve musí spasovat na sestaveném motoru a následně svrtat, což je trochu komplikace. Drobné seřízení dělá destičkou statoru. U minora by to bylo pootáčením celým držákem domečku... Já osobně na panelce na kolík kašlu a mám to tak i na mustangovi a měl jsem to i kejvačce, že clonka byla prostě jen utažená šroubem. Když se použije velkoplošná podložka, nemá to snahu se tolik pootačet při utahování. Nikdy se mi za provozu nepovolila. Taky bylo dobrý mít z boku zářezy na náhradě vačky, aby se dala vačka chytit stranovým klíčem. Pravda ale na motorce se k vačce přistupovalo lépe, ale u minora se dá domeček prostě sundat apak se k vačce z boku taky dostaneš
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 5:50 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
jo, a leště se mi líbí tenhle hall z conradu. Ale zkušenosti s ním nemám. Neměl jsem ho v ruce. Byl by pro ucycení vhodnější do motorek, ale netuším jak moc by vadil ten teplotní strop 85°C. www.conrad.cz/kombinov...j6.k505304
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 5:55 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
a tenhle by byl zase montážně vhodnější pro minora www.conrad.cz/vidlicov...01.k276151 a i cena je příznivá jen namá izolované nožičky proti vodě, ale to by se dalo zmáknout
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Feb 01, 2016 6:59 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Ten je opravdu mile jednoduch a mrňav. Šup s ním na stěnu hrníčku a je tam.
Co se týká těch 85°, tak bych řekl, že to je teplota bloku, která by se neměla na stěnu hrníčku vlastně ani dostat.
To, že z toho trčí ty tři holé dráty je dost nepříjemné, jakoby se to mělo osazovat na nějaký tišťák ... Neexistovala by nějaká třípramenná pidi zástrčko/zásuvečka?
To je pak tech 150 mm trojbarevných vodičů od Imfsoftu víc user friendly.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
|
All times are GMT + 1 HourGo to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
| |