|
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Rozebírání motoru
Rozebírání motoru... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Jan 04, 2016 9:27 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
ee...já jen nechápu, proč ze 4válu sundám hlavu po jednom ďoubnutí šroubovákem a tady vymejšlím stále tlustší klíny a po půl milimetrech to sunu na konec za stálého hlídání z obou konců, aby se to nekřížilo.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
cezeta ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 09, 2012 Posts: 108 Location: PRG
|
Posted: Mon Jan 04, 2016 9:27 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Nedělej hérečku a piš. Kařdá sranda něco stojí. Jestli se stydíš tak klidně do PM.
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Mon Jan 04, 2016 9:34 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Rancher wrote: |
ee...já jen nechápu, proč ze 4válu sundám hlavu po jednom ďoubnutí šroubovákem a tady vymejšlím stále tlustší klíny a po půl milimetrech to sunu na konec za stálého hlídání z obou konců, aby se to nekřížilo. |
Protože je hlava s hliníku a je zaoxídovaná. Prolejvej olejem,brzdovkou a trpělivost.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Tue Jan 05, 2016 8:15 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
No konečně taky něco děláš rukama.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Jan 05, 2016 8:18 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Hele, když už se tu vyptávám skušených bořičů mýtů a motorů.
Ten motor má již v minulosti opravované karteru - zavařená díra přeplátováním i jedna část hrdla spojkové skříně ... šroub místo šteftu, možná i něco jiného. Celý je to pak sjednocený stříbřenkou na reagenční zelený základovce, takže si ještě užiju s odstraněním.¨
Pokládám to ovšem za vadu estetickou a na funkci rostlináře to určitě nemá vliv.
Je vůbec myslitelné, aby se přehodil starý, na pohled dobrý blok místo tohohle? Potkají se ložiska klikovky se skříní atd. ?
Jako klidně tenhle motůrek, na který se těším namontuji i takhle, voon tam stejně není nijak zezdola vidět, ale čistě teoreticky...
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Tue Jan 05, 2016 8:22 am Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Ale jo, možný je všecko. Jináč stříbřenku spláchnout zelenej základ nechat. Nebo šoupnout do kýble s louhem a máš po problému.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 10, 2016 4:13 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Hlášení z rozborky motoru M1:
1. Stříbřenka je tak tlustá a s hliníkem povětšině nespojená, že jde postupně oklepávat. To zelenáí není reagenční barva
2. Steft je můj, takže technická selanka, náhrada jiným štěftem, je možná. Viz příloha
3. Ukázalo se, že motor za sebou něco má, protože má opravován segment startování.
4. No, k tomu, abych tohle nacpal do klasického bloku jsem se nedostal.
Na straně servačníku to vypadá kompatible. Na straně zapalování nevím, tedy nevím až po ložiska
Pokud by to bylo pro uložení kliky OK ... pak by se možná vyplatilo kliku nepůlit*) a vymÿslet úpravu konce pro CDI. Třeba to půjde.
____
*) To je při variantě - origo klika a na ní vršek z L1
Hlášení z rozborky motoru L1
1. Prohrabat se rohatkovým mechanismem ke skříni si vyžádalo i stahovák, ale šlo to. Respektive, myslel jsem, že jsem tomu na stopě.
2. Pak se objevily vruty se zahloubenou hlavou, přidržující něco ke skříni. Jupí! Vytočit šly lehce. První pár....pootočit ...druhej pár a jedeme dál. A ZDE BYLA CHYBA!
3. Spodní polovina skříně se postupně posunuje nahoru... a pak STOP. Laboruji s pootáčením toho zbytku roztáčecího mechanizmu a klínuju.
Pak se ukazuje, že šla hlava v bodě 2. na vandr. Tu šroubky tam byly 2 x 3 ...a ne 4.
Málem jsem vyrval díru z vrchního karteru Jsem vůl.
4. A je to!
Description: |
|
Filesize: |
70.62 KB |
Viewed: |
280 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
97.26 KB |
Viewed: |
301 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
96.75 KB |
Viewed: |
286 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 10, 2016 8:15 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Kluki, jen abych se zase nesekl. Jaxe sundá ta řemenice s čudlama, pod regulátorem?
Mám ji přišroubovanou plochou matkou, ale ta je dvojitě zaseklá . Tak nějak divně. Předpokládám, že ten kolík se vyťukne a matka je zaseklá tak nějak pro jistotu a sundá se to bez stahováku ...
Zatím jsem to prokapal... je to rezatý, viz obr.
I na tom lodníkovi byl kolík, poháněl přes zářez tu rohatku, takže předpokládám, že tam není problém.
Když se podívám na přiložený snímek, tak je to asi opravdu stejná klikovka, až na zkrácený konec a to nevidím jako problém při použití CDI.
Description: |
|
Filesize: |
78.91 KB |
Viewed: |
275 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Sun Jan 10, 2016 8:22 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Ano kolík ven a povolit matku a sudáš řemenici bez stahováku.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 10, 2016 8:31 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Nojo, už jsem jak ty nováčci, co je peskuju za to, že se napřed ptaj a pak teprve hledaj...
Je jasný, že úprava konce osy kliky na tu řemenici by musela být. Pokud vůbec půjde s ohledem na potřebnou vzdélenost řemenice.
Nebo úprava řemenice.
Budu informovat. To be continued
Description: |
|
Filesize: |
65.76 KB |
Viewed: |
266 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Jan 12, 2016 2:47 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Pokračování reportáže začnu lodním motorem, respektive mými "objevy".
Hlava: - to, že nemá nálitek na držení dynama je logické, ale kromě roho má bronzová pouzdra na svíčky a taky, předpokládám, chcípáky.
Narozdíl od M1 motoru se motor rozebíral snadno. Jediné, co bylo zajímavé je, že byl hodně plný vodního kamene...až bláta.
Ovšem blok válců ve svěráku je pohodlí nad pohodlí.
K přestrojení pajšlu do jiné skříně mi chybí vytlačovák pístního čepu, kterej jsem si nepřivezl.
Description: |
|
Filesize: |
84.52 KB |
Viewed: |
284 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
88.26 KB |
Viewed: |
277 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
75.34 KB |
Viewed: |
249 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Tue Jan 12, 2016 2:59 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Bronzová pouzdra mam na všech hlavách protože ten hliník se strhal tak se to vypouzdřilo.
Ale ten chcípák je dobrej jak na stadionu troch větší.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Jan 12, 2016 3:05 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Modří už vědí, já jsem to musel "objevit", že totiž písty vytáhnout spodem z horního víka karteru nejdou musí se odpojit od ojnic.
Píst lodnický je s origo vrtáním 70,0 mm
DOTAZ: Je potřeba na vrtání 72 mm dát těsnění s 72 mm dírou?
Mně se zdá, že by to být mělo. Kouká to do spalovacího prostoru. Takže požádat MERAKO o větší?
Jinak mne zajímalo, jak se mají oba vzory karterů - Lodní a Minoří.
Pracovní prostor je díkybohu shodný.
Konec os už jsem komentoval, řemenice bude upravitelná tím, že se nanýtuje na bývalou rohatku.. Bude přesně v ose!
To jen jako pokračování úvah o stavbě náhradního motoruz lodního. Kdyby někdo řešil podobný případ.
Description: |
konec lodní
|
Filesize: |
83.41 KB |
Viewed: |
272 Time(s) |
|
Description: |
porovnání karterů
|
Filesize: |
85.81 KB |
Viewed: |
267 Time(s) |
|
Description: |
Konec Minor II
|
Filesize: |
83.44 KB |
Viewed: |
245 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Tue Jan 12, 2016 3:58 pm Post subject: Re: Rozebírání motoru |
|
Píst lodnický je s origo vrtáním 70,0 mm
DOTAZ: Je potřeba na vrtání 72 mm dát těsnění s 72 mm dírou?
Na funkci by to nemělo mít vliv jen z estetického hlediska protože přesah je jeden mm a píst se toho těsnění nedotýká.
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
| |