Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Rozebírání motoru

Rozebírání motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Thu Oct 29, 2015 11:02 am
Post subject: Rozebírání motoru

Tak jsem si doplnil sbírku jednoho motoru na možné využití o tento kousek.
S jeho bráškou jsem se jako ženista potkal při nácviku stavby pontonového mostu.

David Sklenář ho objevil v Plzni za cenu, která téměř odpovídá ceně šrotu,
Můj kamarád - blázen do vojenské techniky, to shodou okolností objevil taky.
Zatímco David mi to nakonec postoupil, logisticky to nezvládl, kamarád Mirek výkup zařídil a ...a kus motorového pádla čeká nakonec na moje vyzvednutí v Plzni u kamaráda. Bylo mi postoupeno. Vono to nemá tu vrtuli a Mirkův kamarád "už to má" Razz .

Skoro je mi líto to rozebírat, ale rozeberu. Když to poskládám zpět jako nefunkční kus pádla (viz další), nakonec se toho i snad zbavím Smile

Je to sice Minor, ale na hlavě jsou nějaký udělátka ... podle mne to souvisí se zavodněním před nastartováním a regulací chlazení... takže jiná hlava, protože tam chybí i držák na dynamo. To není problém.
Blok, zejména v části skříně spojky - startéru vypadá jinak... Sad
Blok, jako odlitek taky problém není. Mám.
Jinými slovy, se moje naivní představivost ubírá směrem, že si na ponku mohu poskládat funkční motor s pajšlem, který má málo naběháno.

Mám dotaz:
Co mne čeká za problémy při přeskládání klikovky i s pístama ve válci na jinou klikovou skříň?
Na co si dát pozor?

Dříve bych použil na tesnění Hermetic. Dnes co? Červený silikon?



veslo-vyfuck.jpg
 Description:
tohle je stav svodu... moc toho (asi) motůrek nenabručel.
 Filesize:  85.48 KB
 Viewed:  271 Time(s)

veslo-vyfuck.jpg


veslo.jpg
 Description:
 Filesize:  896.96 KB
 Viewed:  322 Time(s)

veslo.jpg


veslo1.jpg
 Description:
Hlava je jiná, Tohle je snímek jiného motoru, ten "můj" výfuk je prakticky ještě nevypálený.
 Filesize:  121.16 KB
 Viewed:  322 Time(s)

veslo1.jpg


veslo2.jpg
 Description:
 Filesize:  249.64 KB
 Viewed:  292 Time(s)

veslo2.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Thu Oct 29, 2015 10:02 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Krása. Náčelníku, jedinej problém kterej ti hrozí, že na to zase nebudeš mít čas Smile A k tomu těsnění, asi něco co tvoří pouze tenkou vrstvu, neb bys měl přitěsnít i jednotlivá ložiska kliky, což mi moc na ten silikon nesedí. Mám tu jakýs LOCTITE 573. Tuhne pouze tam, kde je stlačen. Nějaký technický kecy zde: www.lepidlatmely.cz/lo...-573-50-ml

_________________
Když vám to nejede, je tu pro vás, náš, Aero Minor Service
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Fri Oct 30, 2015 9:00 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

No tak dík za rozptýlení obav.
Ale je fakt, že naposled jsem něco podobného páchal s Hermetikem, nebo Hermosalem na motoru z Jawy 21...a mezitím jsem já zestárnul a Hermosal zmizel z trhu.
Veškeré vygůglené náhrady jsou silikonové a pružné... Sad

Když něco "sloctituju", tak to zase budu příště trhat dynamitem ...
Ale je fakt, že silikon na motory nemám rád, ložiska tím fixovat je uplná blbost.

Třeba se ozvou zástupci Chong-Cez Company Ltd. nebo Minorek.
Přece jen je to motor jak do motorky.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sat Oct 31, 2015 2:40 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

nějak mi unikla souvislost s lepením ložisek... dělali jsme i na motoru, ale u 634 ložiska kliky... drží to fest. Má vodní minor stejný čepy krajů kliky? To by komplikovalo prostou výměnu klikové hřídele...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sat Oct 31, 2015 9:27 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Přiznám se že jen doufám ve stejný pajšl. Technickou dokumentaci samosebou nemám.
Na ponk se mi to dostane tak ve třetí dekádě listopadu.
Jsem rád, žes mi potvrdil to nelepeni lozisek. Uvidíme. Udělám fotky.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sat Oct 31, 2015 10:43 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

no to lepidlo ložisek umí slepit a vymezit tuším až do 0.1mm vůle. Úplně košer to není, protože může být docela problém se souosostí takto přilepeného ložiska. Faktem ale je že odolává docela vysokým teplotám a pokud ložisko chceš dodatečně vyndat, tak ten celek musíš nahřát na dost vysokou teplotu, aby lepidlo povolilo. Rozhodně bych ale takové lepidlo nepoužil na nic jiného než přilepení ložiska. Přesnej název Ti řekne Čezeta. Většinou dojde k poškození díry ložiska při neodborné demontáži, což ale u minora nehrozí, protože díry ložisek jsou dělené a nemusí se tedy vylisovávat ven tak jako u motorek. Takže furt netuším co tím lepidlem chceš řešit, ani si moc neumím představit, jak by u minora mohlo dojítk vymačkání domečků ložisek, když i válečky jsou umístěné v ocelové trubce... Popravdě u pádla bych výstupní čepy nečekal stejné jako u auta. Podle mě to nemá spojku a napojení by nemusleo být výhodné mít nastejno. Stejně tak čep na stranu zapalka, kde asi nebude odstředivá regulace, že ano? Ale ikdyby.. super válce a písty už to je docela výhra.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sun Nov 01, 2015 8:42 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Pokud by ta klika jinak končila, musel bych ji nechat rozlisovat a nahradit jinou - správnou, tamtéž nalisovanou, že?

To mi vyvolává dotaz na to, jak zbavit nejlépe kliku napadenou liškou (jemnou rzí) této šelmy psovité.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Sun Nov 01, 2015 9:11 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Než jsem stihnul zareagovat, tak Chong dostatečně odpověděl na požadované otázky. Nevidím důvod proč lepit ložiska, ale kdyby přeci dobře fungující je lepidlo Loctite 603 .
BTW: to veslo jsem z fotografií měl nastudováno již před nějakým tím časem, již tehdy jsem došel k závěru, že shodné budou maximálně válec a písty. Pár lidí se mě totiž na tuhle otázku již ptalo.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 01, 2012
Posts: 628

PostPosted: Sun Nov 01, 2015 9:18 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Ještě jednu technickou pro Ranchera.
Pokud to jde a rovina karterů to umožňuje, tak silikon v dnešní době nepoužívám, zásadně vystřihuji těsnění z papíru jak za starejch časů. On silikon nevymezí potřebné vůle mezi karterama a po sešroubování se klika nemusí točit. Toť moje praktické zkušenosti z oblasti motocyklových motorů.

BTW: hermetik se sice už nevyrábí, ale pokud na burze seženeš starou pixlu, tak ji nic nebude, stačí naředit lihem a všechno je OK. Hermetik totiž nepodléhá stáří, dokonce ani nepřemrzne, ale musí ta pixla bejt dobře zavřená.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Nov 02, 2015 7:58 am
Post subject: Re: Rozebírání motoru

...jeden Hermetik mi teď utekl na Aukru. To se ale pořeší. Větší legrace bude s těma klikama. Uvidíme.
Sranda bude, jak v syslátech budu hledat kliku, která za to stojí...
Zatím to odkládám a těším se.

Opravdu je mezi karterama papírovo těsnění?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Nov 02, 2015 12:44 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Neřeš motor, ale začni kastlí.. když na to přijde motor dáš za pár týdnů, ve skutečnosti tě bude zdržovat jen dodávka repasů od dodavatelů, samotné poskládání motoru je na jedno dopoledne... zato kastle zabere měsíce až roky Smile Nerozmělňuj svoje úsilí na nepodstatných úkolech Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Nov 02, 2015 1:44 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

To má důvod.
Mne nečeká takové kastlové martyrium jako Vás.
Kastli mám prakticky v dřevě i plechu hotovou. Jen dovařit "estetické" prodloužení prahu, zaslepit okna a díry po zadních světlech. Panel palubky. To budu dodělávat v garáži. Pak už vystrojování. TO zabere!!!
- elektřina - svazky mám z cca 80% nachystané

Mám na to udělanej fahrplan od března 2016. Tentokrát podloženej fondem budoucí pracovní doby pracujícího důchodce Laughing No a dřív to prostě nejde.
Motor můžu dělat v paneláku v dílně. Od okamžiku, kdy bude doma. Prostě bude na tvůrčí hraní si.
Když už jsem u těch plánů, tak ještě lavíruju mezi uděláním druhého motoru nebo rovnou zgenerálkování - přepajšlování - toho, co mám. Je kompletní, ale o jeho historii nevím nic. Vzdávám se tím ovšem snu o vrtání 72-3 mm a větším výkonu.
Takže asi tak Cool

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Nov 02, 2015 2:09 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Co povídáš.. kastlove martyrium... koupila se přeci kastle "před lakem", kterou dělali odborníci na "škodovácké veterány" Very Happy Co na tom že bylo třeba provést drobné opravy v rozsahu 2.5roku práce Very Happy Tak bacha, abys nedopadnul jako my...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Nov 02, 2015 5:49 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

.. jako odborník na škodovácké karoserie Vám ji prostě neukážu dokud nebude zababušená do laku a interiérových panelů a bude pokoj Laughing

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Tue Nov 24, 2015 1:45 pm
Post subject: Re: Rozebírání motoru

Tak jsem si včera vyzvedl ten přístroj Lumierův a pokusil se ...
Začnu od začátku.
Jak to je dlouhý vídíte na předchozích obrázcích.
Do kombíka jsem to však - ve dvou - dal docela pohodlně.
Když jem přijel ke stodole, řekl jsem si, že to rovnou rozpojím a líp se mi s tím bude manipulovat.
Pracovním stolem byl kufr auta (viz snímky). Ono to ani v jednom moc jinam nešlo posunout.

No a výsledkem bylo, že jsem musel oddělit spodní víko karteru...
Ono totiž drží ten hlavní držák vesla. A neuspěl jsem. Nejde to!
Všechny matky zespodu odšroubovány a víko bylo odtahnutelné jen o cca 1-4 mm... nevím, jestli se to kříží na tech dlouhých svornících, nebo to zevnitř drží vodník...

Jinak je i ze snímků jasné, že klikovka končí na obou koncích naprosto jinak než origo.

Takže mám k použití dobrou sadu válec, písty, ojnice.
Ostatní je nepoužitelné.



lodmin_03.jpg
 Description:
Že je odlišné ukončení karteru, to je vcelku jasné, ale je zajímavé, že skříň je sešroubovaná i větším počtem šroubů... Pod lodní skříní je prázdný karter z auta.
 Filesize:  142.65 KB
 Viewed:  308 Time(s)

lodmin_03.jpg


lodmin_04.jpg
 Description:
Ze strany převodovky je rohatka s pérem na lankové startování ...
 Filesize:  80.99 KB
 Viewed:  292 Time(s)

lodmin_04.jpg


lodmin_05.jpg
 Description:
A takhle vypadá setrvák a konec hřídele. Tak velkej klíč jsem s sebou neměl, takže tam zatím je...
 Filesize:  93.59 KB
 Viewed:  286 Time(s)

lodmin_05.jpg


lodmin_00.jpg
 Description:
...a bude to o 150 cm kratší. Jenže kromě té hřídlel, je to jen plech.
 Filesize:  118.04 KB
 Viewed:  262 Time(s)

lodmin_00.jpg


lodmin_01.jpg
 Description:
Připojení hřídele
 Filesize:  87.67 KB
 Viewed:  271 Time(s)

lodmin_01.jpg


lodmin_02.jpg
 Description:
Odsazené těleso hřídele
 Filesize:  169.57 KB
 Viewed:  255 Time(s)

lodmin_02.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 7
All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy