|
Community Forums › Technika › Karoserie › Zasklení
ZaskleníVše o plechu, dřevě, zasklení, atd.
Go to page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Martin ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 17, 2012 Posts: 331 Location: Brno - venkov
|
Posted: Wed Sep 14, 2016 9:13 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
že gumy zevnitř nepatří, bych bral za prokázaný. důkaz přikládám ...
Description: |
|
Filesize: |
90 KB |
Viewed: |
247 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
112.79 KB |
Viewed: |
241 Time(s) |
|
_________________ Nashle na silnici ...
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Thu Sep 15, 2016 1:22 am Post subject: Re: Zasklení |
|
Ano Martine, natolik jsem se do té druhé strany ponořil, že jsem se v tom utopil.
Vlastnoručně použitý obrázek mi vracíš jako důkaz. Dík! Su vů...bec dost nesoustředěný
Shrnění tématu
Ze všeho vyplývá, že jestli je na vnitřní straně takový či o něco delší plech, je jedno.
Shrnutí poznatku o vnějším plechu:
rovný plech
13,5 mm - Rancher, Stanislav, minorek ... asi guma z Felicie
24 mm - messeršmít ... asi guma z 1203
dole zahnutý plech ...?
30 mm - aerominor ... asi zopakovat měření pro potvrzení
iX mm - Vintalko, který vyzkoušel tři profily, drobek této informace upustil a pak už se neúčastní.
vintalko wrote: |
Presne tento problém som mal aj ja.
Niektoré minory tam majú tesnenie z Favorita, ale to je tvrdé a nekopíruje zahnutý profil okna.
Slováci - Prievidzania originál na minora nemajú. Dostal som od nich 3 kusy na vyskúšanie -Š 1000 MB, novoyrobený prototyp na už neviem čo, a ešte nejaký štandard. Podľa diel majstrov - najlepšie tam pasuje tá Š 1000MB. Tak som ju vzal, ale mám dojem že to nie je to pravé orechové -
že sa to zvykne zrolovať pri sťahovaní okna. |
Z čehož je patrné, že měl taky problém...
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Thu Sep 15, 2016 4:16 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Já mám u toho ohnutého plechu 24mm a u rovného 13,4mm takže guma také z Felicie nebo z Minora
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Thu Sep 15, 2016 7:16 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
minorek wrote: |
JaraII wrote: |
Tak jsem ti to vyfotil, z venku je to rovný a zevnitř je zahnutý výška je stejná. |
Jardo ty máš Minora z jakého roku 47? Máš na dveřích na vrchní hraně žlábek na odvod vody ze střechy či ne?
Chci si upřesnit pár věcí, protože už v tom taky začínám mít pěknej maglajs, stejně jako náčelník.
Z původně banálního ležérního tématu se pomalu ale jistě stává detektivka.
A to se vyráběl Minor jen 5 let. |
Trefa 1947 a žlábek nevím který myslíš ale až se dostanu za světla domů ta je nafotím.
|
|
Back to top |
|
|
vintalko ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 26, 2013 Posts: 494 Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
|
Posted: Fri Sep 16, 2016 3:12 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Výsledky merania dverí -
na aute mám so žliabkom - výška zhruba 14 mm
náhradné dvere bez žliabku - rovnako 14 mm
_________________ Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
|
|
Back to top |
|
|
vintalko ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 26, 2013 Posts: 494 Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
|
Posted: Fri Sep 16, 2016 3:18 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Skúšané tesnenia
1. - prototyp škoda - zvláštny typ, vyrobené asi len 10 ks
2. - octávia
3. - Š 1000 MB
najlepšia variant bola 3, tú tam mám, ale nie je to to pravé orechové,
je to prilepené, kto vie ako dlho to vydrží, ani tá nožička tesnenia dole nie je zacvaknutá za ten pliešok.
Takže možno lepšie riešenie by bolo tá felícia typ B, kt. sa vyrábal po roku 1960.
Description: |
nič moc prilepenie
|
Filesize: |
167.63 KB |
Viewed: |
264 Time(s) |
|
Description: |
nič moc zahnutie
|
Filesize: |
188.39 KB |
Viewed: |
248 Time(s) |
|
_________________ Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sat Sep 17, 2016 6:14 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Z posledního setkání s mým depozitem dveří jsem si potvrdil, že 13,5/13,5mm je opravdu asi nejběžnější.
Ovšem taky jsem objevil to, co zde na začátku prezentoval aerominor.
Ovšem s delšími ohyby.
BTW: Bylo to na dveřích (1947), na kterých byly zbytky nalepeného Ʈ profilu.
Což nakonec pro toto řešení bude jediná možnost z dnešních výrobků.
Čímž (zřejmě) končím seriál o zasklení dveří.
Description: |
|
Filesize: |
16.45 KB |
Viewed: |
235 Time(s) |
|
Last edited by Rancher on Thu Jan 01, 1970 3:00 am; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Sat Sep 17, 2016 6:38 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Ještě by bylo záhodno poznamenat nebo informovat pokud to tady neproběhlo jaké těsnění nebo pryž a z čeho do vrchní části dveří kam doléhá sklo při zavření okna. Vím že to vysvětluji polopatě tudíž špatně ale určitě budete vědět o čem je řeč.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sat Sep 17, 2016 7:33 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Davide, to je tzv. sametka a to se řešilo např. tady minory.cz/index.php?na...&t=249
Nejsou jen nahoře, ale jsou ve dveřích v podobě Π podél rámu.
Ten profil U, ve kterém okno klouže, se v rozích nařízne a vytvoří se pravý úhel.
Zde jde jen o to, jak utěsnit tu vodorovnou část a jak je variantně konstruována tato část dveří.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Sun Sep 18, 2016 6:35 am Post subject: Re: Zasklení |
|
A dá se koupit na Motortechně na podzim nebo na jaře prodávají ji Slováci.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Sep 18, 2016 7:20 am Post subject: Re: Zasklení |
|
ad tenhle obrázek:
Mám-li vyjádřit jednu z mých oblíbených ad hoc teorií, tak podle analogie s opakovanou konstrukcí "L" vnitřního falcu, který je bez stírací gumy, byly úplně první dveře taky bez tohoto těsnění i na vnější straně.
I když je v katalogu (1947?) už stírací guma zapsána jako položka ...
Podpořím to výřezem ze snímku Minora 1946, na kterém, byť je malinko neostrý, tu stírací lištu nevidím.
Description: |
|
Filesize: |
40.12 KB |
Viewed: |
249 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Sun Sep 18, 2016 5:35 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
Kolik je třeba koupit?
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun Sep 18, 2016 6:52 pm Post subject: Re: Zasklení |
|
mesersmit wrote: |
Kolik je třeba koupit? |
Davide. podívej se prosím na ten odkaz a najdi si tam ten prospekt. Je tam vše ...
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Mon Sep 19, 2016 6:40 am Post subject: Re: Zasklení |
|
K tvojí teorii ke dveřím, že první 46 s vnitřním šuplíkem (dvakrát zahnutej vysokej pertl) byly opravdu zcela bez gumy.
Šuplík tak suploval vnitřní ochranu dveří proti vtékající vodě a nadměrnému proudění vzduchu.
Sice je to možná jen teorie, ale líbí se mi. Dokonce jsem našel i podporu.
Description: |
|
Filesize: |
72.75 KB |
Viewed: |
254 Time(s) |
|
_________________ Když vám to nejede, je tu pro vás, náš, Aero Minor Service
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Mon Sep 19, 2016 6:50 am Post subject: Re: Zasklení |
|
No vida!
A dovoluji si vyslovit další domněnku.
Podle mne s tím souviselo i to původní zakrytí okna zevnitř, které se dá na starých dveřích najít. Chrání mj. , aby při zavřeném okně rovnou nešla vodní mlha na tapecír zevnitř.
Myslím, že na těchto Tvých dveřích jsou ty vysoké falcy, cos tu prezentoval... , že se nemýlím?
Description: |
|
Filesize: |
84.41 KB |
Viewed: |
247 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
| |