Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Karoserie › Výdřeva

Výdřeva
Vše o plechu, dřevě, zasklení, atd.
Go to page Previous  1, 2
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Karoserie

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Mon Jan 07, 2019 6:21 am
Post subject: Re: Výdřeva

Ahoj Mesersmite, hlavu si s tím nelámej. Před lety jsem na burze obdivoval komplet novou výdřevu pro kabrio populara od profíka a všude byly torxy. Tedy jak píše JaraII. To je dneska u truhlářů už klasika. Mimochodem... trochu rzi na vrutu neškodí, kde jsme na to narazili, tak se musel odvrtávat, povolit to bylo bez šance. Pochopitelně nemám na mysli vrut co ztratil i závit, ty se tahaj jako hřebíky.. ikdyž ani to dřevo obvykle v takovém případě nestálo za nic Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
stanislav
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Oct 07, 2012
Posts: 16
Location: ČR
PostPosted: Wed Feb 13, 2019 8:34 pm
Post subject: Re: Výdřeva

Zdravím všechny co potýkají s výdřevou na minoru.Měl bych dotaz čím natíráte výdřevu novou mezi plechem a dřevem.Domnívám se,že ta má výdřeva nebyla v těchto místech natřena! Natřeno bylo dřevo vodorovné a P a L boky před př.sedadlem,dřevo kolem př.oken nebylo natřeno.Barvu bych si dovolil tvrdit šedá u druheho vrakovaného khaki.
Zadek vozu-boční okna nenatřena,zadni sloupky dveří směrem dolů natřeno šedá,zadni okno a rám kolem něj šedá,dřeva za zadními sedáky a v kufru všechno šedá.Co si myslíte jaká to mohla být barva nitro nebo syntetika?
1.jakou použít barvu syntetiku nebo nitro
2.nebo luxol impregnační voduodpudivý/ mastný/
3.nebo je ještě něco lepšího

Složení dřeva jsem měl-kolem oken smrk ,jinak habr ,jen pár kousků byl javor

za radu děkuje Stanislav

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 06, 2012
Posts: 610
Location: Horní Počaply
PostPosted: Wed Feb 13, 2019 9:27 pm
Post subject: Re: Výdřeva

Stav natření - nenatření odpovídá tomu co znám z Minorů i já. Všechno dřevo, které jsem měnil, dostalo dvakrát fermež a po proschnutí jednu vrstvu šedé syntetiky. Fermež dostaly i rámy oken.
Back to top
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Radek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 08, 2012
Posts: 56
Location: Holice
PostPosted: Thu Feb 14, 2019 7:56 pm
Post subject: Re: Výdřeva

Truhlář co mě dělal výdřevu použil jasanové dřevo a napustil fermeží.

_________________
0
Back to top
View user's profile Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 746
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Fri Feb 15, 2019 7:51 am
Post subject: Re: Výdřeva

Vše napustit fermeží a nechat pořádně proschnout.
Tím dřevo naimpregnuješ a je odolnější proti vodě.
Vrchní barvu syntetiku, nitro ti na mastném povrchu nebude držet a není vhodné do vlhkého prostředí, nejlepší je olejová barva, ale těžko se shání a dlouho schne, ale výsledek je vynikající.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Sat Feb 16, 2019 10:38 am
Post subject: Re: Výdřeva

Ten Stanislavův popis odpovídá poznatkům o výrobě.
Stříkalo se zevnitř celé auto, takže k plechu bylo dřevo bez barvy. Ze začátku se stříkalo tou "khaki", tj. zelenošedožlutou a později šedou.
Jen se domýšlím, že protože šlo o syntetiku, nemohlo být dřevo fermežováno, neb, jak psal Jarek, by to nedrželo.
Ke zmínce o variantách: stejně tak se fermež jako podklad nelíbí Luxolu, ale dá si při druhém nátěru říct. Je to ovšem blbost ho použit.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Barkasník
MINORISTA
MINORISTA

Offline Offline
Joined: Dec 09, 2014
Posts: 21
Location: Praha
PostPosted: Mon Jul 22, 2019 1:21 pm
Post subject: Re: Výdřeva

S fermeží a syntetikou taky nějak vnitřně souhlasím.

Ještě mě teoreticky napadlo: když jsem natíral nový dřevěný okna tak mi starej truhlář poradil ten syntetickej email (byl teda speciální na okna) ředit místo S6006 terpertýnem, nejlépe poctivým ze starých zásob. Dýl to schne, ale barva je prý vláčnější a dýl vydrží než ztvrdne a rozpraská. Výdřeva sice není na přímém slunci, ale rozdíly teplot a vlhkostí tam taky jsou...

_________________
Slečna z pojišťovny: \"Já to v tom techničáku nepřečtu. Euro Minor?\" Smile
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Karoserie
Page 2 of 2
All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy