Hlava 22
-> Motor a převodovka

#1: Re: Gufero klikové hřídele Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Mon Feb 26, 2018 7:52 am
    ----
Rozebral jsem zatim jen dva motory, takže zkušenosti na rozdáváni nemám.
Teď jsem se pustil do jednoho, co se mi ho nepodařilo zvenku roztočit. Hlava dolů, zkusit shora domluvit pístům. Prolito týden předem olejem, petrolej nebyl.
Nebudu to protahovat. Ta hlava byla přes těsnění s blokem tak propojená, věkem a karbonem, štefty by se určitě po prodloužení setkaly daleko před nekonečnem...
Opruz a boj o každý milimetr až do úplného konce.
Pomůcky:
- plochý nůž zvaný řepák
- špachtle ocelové
- široký šroubovák
- bukové klínky
- bukové prkénko - práh
- hliníkové hranolky
- montpáky
- palice

A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.

#2: Re: Gufero klikové hřídele Author: JaraIILocation: Brno-Husovice PostPosted: Wed Feb 28, 2018 12:08 pm
    ----
Rancher wrote:


A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Wink

#3: Re: Gufero klikové hřídele Author: mesersmitLocation: Brno PostPosted: Wed Feb 28, 2018 5:11 pm
    ----
Mám dva motory jeden zatuhlý druhý rozhýbaný. Budu výhledově v Brně a okolí shánět něco funkčního nadozazimy.

#4: Re: Gufero klikové hřídele Author: MartinLocation: Brno - venkov PostPosted: Wed Feb 28, 2018 9:49 pm
    ----
JaraII wrote:
Rancher wrote:


A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Wink

stejná zkušenost, "zaroste" to jako prase. Má to k tomu ideální podmínky ... otázka: dotahujete hlavu momenťákem? jestli jo, tak na kolik?

#5: Re: Hlava 22 Author: Chong PostPosted: Thu Mar 01, 2018 9:29 am
    ----
Ahoj, nejprve jsme dali s Čezetou 24Nm. vycházel jsem z loňské zkušenosti s mojí pežotí motorkou, kde to bylo v manuálu a navíc je tam vyšší komprese. Při tomto momentu nám to ale chaclo po stranách hlavy. Zřejmě vlivem nekvalitního těsnění (nového!), které mělo příliš vysoké okování spalováku, které ve spojení s tím že šrouby utahují hlavně těsnění kolem spalovacího prostoru, prostě nestačilo na úplné dotažení těsnění v krajích. Ukázalo se také že drobná rýha v litině válce způsobuje další únik. Takže jsme to zprasili a na kraj válce i kraj hlavy jsme nanesli silikon. Koneckonců tam nikdy nebude moc vysoká teplota a silikonu (motorovému, ne ten co se používá ve sprchách) voda nevadí. Nicméně skončili jsme na poměrně velkém, ale i rozumném momentu 45Nm. Pokud ale nejsou problémy s dosedacími plochami a kvalitou těsnění, pak podle mě stačí oněch 24Nm. Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...

#6: Re: Hlava 22 Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Thu Mar 01, 2018 6:13 pm
    ----
Chong wrote:
... Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...

Idea Takže ucpat spodní výtok s výpustným kohoutkem a tlakově odolný adaptér k napojení přítoku vody.

Jinak podle hovorů jak na domácích, tak zahraničních linkách, je jev zvaný:
KUATEČEMITĚSNĚNÍDOVÁLCŮ
po sestavení motoru docela častý jev.
Jinými slovy, Chongu, dík za tip! Hodil by se do knihy, ale už se tam nedostane Razz



-> Motor a převodovka

All times are GMT + 1 Hour

Page 1 of 1