Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Palivo

Palivo
... k tomu volant a oba jeho konce
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 26, 2013
Posts: 483
Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
PostPosted: Sun May 29, 2022 1:04 pm
Post subject: Palivo

Zdravím jazdiacu aj nejazdiacu minorytnú spoločnosť Exclamation

Čím kŕmite svojich tátošov? Okrem oleja, aký benzín Question

1.) Štandardný (natural) 95
2.) Viac oktanový 98/100 oktanový
3.) štandard + prídavok olova
4.) niečo iné

Ide mi o to, či mať obavy z pridanej biozložky do benzínu -
či to neničí tesnenia alebo neparafínovatie.

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Aero-Minor-Service
Nováček
Nováček

Offline Offline
Joined: Apr 28, 2022
Posts: 2
Location: Mělník
PostPosted: Mon May 30, 2022 6:14 pm
Post subject: Re: Palivo

Za nás asi takhle:

1) 95 na běžný ježdění stačí.
2) při delším odstavení, pokud je bez biosložky.
3) Olovo do dvoutaktu nemá smysl.
4) zkus vodu, nejspíš to nepojede, ale zase tolik neutratíš. Smile

Protože biosložka ve většině benzinů dneska je, průběžně kontrolovat stav hadiček a zavčasu vyměnit. Řepka jim nedělá dlouhodobě dobře.

_________________
Na neduhy vaše vozu jedině: Aero Minor Service.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Sat Jun 11, 2022 5:41 am
Post subject: Re: Palivo

Ahoj, za mě zase takhle:

1) 95 je optimální poměr cena/výkon
2) v době vzniku jezdil Minor nepochybně na benzín o 80ti oktanech a paradoxně se v jedné příručce zmiňuje lihobenzín, vyšší oktanové číslo nedává při minořím kompresním poměru smysl, nic nepřinese, už 95ka je "přeoktanovaná". Ano, jak píše Vintalko smysl dává jen na uskladnění pokud neobsahuje biosložku. Ikdyž s nájezdem pár km ročně a většinou času v garáži je vlastně uskladnění běžným provozním stavem Minora Smile
3) olovo chrání ventilová sedla, minor ventilová sedla vozí maximálně v krabičce v kufru. Takže ne, nedává.
4) ano, dávám do benzínu olej pro 2T motory Very Happy , přecijenom je to 2T motor

Těsnění to nežere, protože Minor v palivové cestě moc gumových dílů nemá, napadá mě jen těsnění pod víčkem nádrže. Nicméně problém biosložek je, že rychle kazí benzín a viděl jsem motory co nechtěly běhat na benzínu starším pár měsíců (např. 2T křoviňák během sezony). Další problém jsou úsady, viděl jsem karburátor ucpaný usazeným zeleným gelem (malé 4T moto - nemohl to být olej) a nedávno jsem otevřel karburátor který měl v plovákovce dost vody.. sice to byla motorka, takže se teoreticky mohlo jednat o nashromážděnou vodu z deště, ale líh je hydrofilní a tedy absorbuje vodu (co se stane s vodou po odpaření lihu?) a pak má korozivní účinky... majitelé plechových nádrží starých motocyklů by tu mohli na tohle téma vést dlouhé litánie o korozi nádrží po zavedení biosraček do benzínu... Minor nebude výjimkou, leda by tu někdo měl nádrž z konce výroby, kdy se dělal Minor bez výdřevy a dost možná i s laminátovou nádrží (pochopitelně žertuju, narážím na jednoho chytrého prodejce Minora z Kbel) Smile
Back to top
View user's profile Photo Gallery
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 26, 2013
Posts: 483
Location: Sučany Slovensko / Zlín Česko
PostPosted: Wed Jul 06, 2022 9:33 pm
Post subject: Re: Palivo

Okej, takže keď to zhrniem -
počas sezóny tankujeme 95, na konci sezóny ideálne niečo bez biozložiek.
2T olej samozrejme pridávame v správnom pomere.

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy