|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 8:14 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Výkres regulace zapalování. Upravené vedení dříků pro otáčení.
Description: |
Ramínko regulace
|
Filesize: |
98.12 KB |
Viewed: |
183 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 8:28 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Sestava s vačkou
Description: |
Zajišťovací podložka
|
Filesize: |
43.27 KB |
Viewed: |
157 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
142.73 KB |
Viewed: |
181 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 9:24 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Omlouvám se za obrácený směr, jak jsou ramínka namodelována. To ale hned každý pozná :o))))
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 10:01 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Krásná práce! Koukám, že se pohybuješ ve svém oboru.
S pružinkami ses vyrovnal jak?
Já jsem se s dalšími kolegy pustil do varianty elektronické. Moje konstrukční tápání a realizované řešení Chonga s Cezetou jsou na minory.cz/index.php?na...menty#4405 a okolo.
Je tam i tenhle obrázek naaranžované celé sestavy mého konečného konstrukčního řešení včetně Hallovy sondy.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 10:41 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih?
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 10:57 am Post subject: Re: Zapalování |
|
IMF zapalování s programováním předstihu.
Mám na motocyklu jawa 175/356.
Description: |
|
Filesize: |
90.17 KB |
Viewed: |
192 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
vaclav-vwq minorista
Offline Joined: Dec 10, 2018 Posts: 8 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 11:19 am Post subject: Re: Zapalování |
|
Pružiny jsem sehnal na :
www.pruzinycermak.cz
Nejlepší je asi ta spodní v rámečku.
Bohužel se mi nedochoval originál pružiny.Odvozuji jen z fotek.
Vlastně všechny zapalování jsem našel rozbité a bez regulátoru. Podle literatury se mi povedlo najít jaký předstih v max. otáčkách a tak obnovit tvary regulačních ramínek. Nevím jaká byla poslední varianta regulace zapalování ale to co mám má dvě chyby. Je problém s dotažením matice na řemenici a žádné její zajištění. Regulační ramínka jsou slabá a za čas musí následovat jejich uvolnění a vyklonění se k pružinkám. Proto jsem udělal jejich jiné vedení na otočném čepu. Předpokládám že to je hlavní příčina proč je většina zapalování bez regulace.
Description: |
|
Filesize: |
76.19 KB |
Viewed: |
153 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 3:47 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
vaclav-vwq wrote: |
Ono to elektronické bude asi nejlepší :o)) Jak nejsou všechny spoje dokonalé, docela se motor hádá. Vypeklo mě spojení kondenzátorů na těleso zapalování.
Jak řešíte ten proměnný předstih? |
Chong to CDIčko FURT vylepšuje, snad odpoví sám. Já jsem se spokojil s verzí, která má naprogamované dvě křivky. Jednu pro LE MANS a druhou pro GROSSGLOCKNER Přijedeš pod kopec, CVAK, a hurá do kopce... Přijedeš na Le Mans, CVAK a 24 hodin se motor nezastaví
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
JaraII ZASL. MIN.
Offline Joined: Feb 28, 2015 Posts: 746 Location: Brno-Husovice
|
Posted: Tue Dec 11, 2018 8:51 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Pokud jde o pružiny tak mám originál aspoň si to myslím, ale jinak funkční.
Jestli máš zájem tak se to dá poměřit.
Description: |
|
Filesize: |
253 KB |
Viewed: |
169 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Thu Dec 13, 2018 5:36 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Zdravím... no já bych ty křivky moc nepřeceňoval. Podle mě slouží pouze ke zkulturnění motoru v nízkých otáčkách. Tedy aby se to dobře startovalo, hádalo co nejmíň a zvětšil se krouťák či výkon v nízkých otáčkách (ikdyž asi tak o mikrokoňskou jednotku). Počítám že od 1500rpm už to nemá žádný vliv (proto taky minor 1 má stejný výkon při totožných otáčkách). Tedy křivka pro Grossglockner či Le Mann je vlastně jedno, protože tam ten motor pofičí furt plnej knedlík, kdy jsou "odstředivé vačky" nadoraz :). Nemyslím proto že by těch křivek mělo být vícero. Bude stačit najít jednu nejoptimálnější.. ale jsme tu u dvoutaktů, takže co bude vyhovovat jednomu, nemusí vyhovovat druhému, protože záleží na spoustě parametrů jak se kterej motor povedl, jak má kterej motor odlišnou či ucpanou vejfuckovou soustavu, jak dobře a v jakých režimech podává karbec, jestli je Jikov, nebo solex, jak zrovna funguje vzduchovej filtr, jakej si kdo zvolí předstih z doporučených hodnot, jakej kdo má poměr oleje v benzínu atd... Tedy za mě, mě bude stačit křivka aby se to "dole" nehádalo a mělo kultivovanej zvuk. Víc od toho nečekám
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Thu Dec 13, 2018 5:54 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
JJ, dík, že ses ozval. Schválně jsem Ti trošku nahrál. Už jsme to probírali dostkrát. Tech 1500 ot/min se opravdu jeví jako "odsud už je mi všechno jedno".
Ta empirie konečného předstihu pro GROSSGLOCKNER vs. LEMANS mne fakt zajímá, jak se to projeví v provozu.
Už abych něco PROVOZOVAL
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
Chong ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 08, 2012 Posts: 469
|
Posted: Fri Dec 14, 2018 10:47 pm Post subject: Re: Zapalování |
|
Ta poslední verze, co má doma Čezeta už normálně křivku umí. Ale protože se teď věnuju roky zanedbávaným motorkám, tak minor u Čezety odpočívá a ani na motorové zkoušky nedošlo. Ale posun tam vidím, konečně jsem Čezetu dokopal jít k čalouníkovi. Už je ve výrobě střechovice a čalounění auta. Sedačky si ještě počkají. Jsem zvědavej jak veliká darda to bude... no ale známe řemeslníky.. v srpnu.. "stavte se kluci v listopadu".. v listopadu... "kluci, ale nebude to dřív jak v lednu". Tak uvidíme, protože dokud není čalounění auta, tak není ani zasklení...
|
|
Back to top |
|
|
|