Aero Minor II 1946 - 1951
Community Forums › Technika › Motor a převodovka › Hlava 22

Hlava 22
... k tomu volant a oba jeho konce
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page     Forum Index ›  Motor a převodovka

View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Mon Feb 26, 2018 7:52 am
Post subject: Re: Gufero klikové hřídele

Rozebral jsem zatim jen dva motory, takže zkušenosti na rozdáváni nemám.
Teď jsem se pustil do jednoho, co se mi ho nepodařilo zvenku roztočit. Hlava dolů, zkusit shora domluvit pístům. Prolito týden předem olejem, petrolej nebyl.
Nebudu to protahovat. Ta hlava byla přes těsnění s blokem tak propojená, věkem a karbonem, štefty by se určitě po prodloužení setkaly daleko před nekonečnem...
Opruz a boj o každý milimetr až do úplného konce.
Pomůcky:
- plochý nůž zvaný řepák
- špachtle ocelové
- široký šroubovák
- bukové klínky
- bukové prkénko - práh
- hliníkové hranolky
- montpáky
- palice

A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Feb 28, 2015
Posts: 746
Location: Brno-Husovice
PostPosted: Wed Feb 28, 2018 12:08 pm
Post subject: Re: Gufero klikové hřídele

Rancher wrote:


A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Wink
Back to top
View user's profile Photo Gallery
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Dec 26, 2014
Posts: 383
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 28, 2018 5:11 pm
Post subject: Re: Gufero klikové hřídele

Mám dva motory jeden zatuhlý druhý rozhýbaný. Budu výhledově v Brně a okolí shánět něco funkčního nadozazimy.
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Apr 17, 2012
Posts: 331
Location: Brno - venkov
PostPosted: Wed Feb 28, 2018 9:49 pm
Post subject: Re: Gufero klikové hřídele

JaraII wrote:
Rancher wrote:


A tak se ptám. Je to normální? Razz

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Wink

stejná zkušenost, "zaroste" to jako prase. Má to k tomu ideální podmínky ... otázka: dotahujete hlavu momenťákem? jestli jo, tak na kolik?

_________________
Nashle na silnici ...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Mar 08, 2012
Posts: 469

PostPosted: Thu Mar 01, 2018 9:29 am
Post subject: Re: Hlava 22

Ahoj, nejprve jsme dali s Čezetou 24Nm. vycházel jsem z loňské zkušenosti s mojí pežotí motorkou, kde to bylo v manuálu a navíc je tam vyšší komprese. Při tomto momentu nám to ale chaclo po stranách hlavy. Zřejmě vlivem nekvalitního těsnění (nového!), které mělo příliš vysoké okování spalováku, které ve spojení s tím že šrouby utahují hlavně těsnění kolem spalovacího prostoru, prostě nestačilo na úplné dotažení těsnění v krajích. Ukázalo se také že drobná rýha v litině válce způsobuje další únik. Takže jsme to zprasili a na kraj válce i kraj hlavy jsme nanesli silikon. Koneckonců tam nikdy nebude moc vysoká teplota a silikonu (motorovému, ne ten co se používá ve sprchách) voda nevadí. Nicméně skončili jsme na poměrně velkém, ale i rozumném momentu 45Nm. Pokud ale nejsou problémy s dosedacími plochami a kvalitou těsnění, pak podle mě stačí oněch 24Nm. Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...
Back to top
View user's profile Photo Gallery
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.

Offline Offline
Joined: Jan 28, 2012
Posts: 2589
Location: Brno
PostPosted: Thu Mar 01, 2018 6:13 pm
Post subject: Re: Hlava 22

Chong wrote:
... Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...

Idea Takže ucpat spodní výtok s výpustným kohoutkem a tlakově odolný adaptér k napojení přítoku vody.

Jinak podle hovorů jak na domácích, tak zahraničních linkách, je jev zvaný:
KUATEČEMITĚSNĚNÍDOVÁLCŮ
po sestavení motoru docela častý jev.
Jinými slovy, Chongu, dík za tip! Hodil by se do knihy, ale už se tam nedostane Razz

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Back to top
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Display posts from previous:   
Post new topic    Reply to topic    Printer Friendly Page    Forum Index ›  Motor a převodovka
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy