|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
cezeta ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 09, 2012 Posts: 108 Location: PRG
|
Posted: Wed Nov 06, 2013 12:06 am Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Jo montáž topení byla oblíbená kratochvíle. Viz teplovodní topení Bosch.
Description: |
topení
|
Filesize: |
68.08 KB |
Viewed: |
382 Time(s) |
|
_________________ 0
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Fri Dec 06, 2013 11:55 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Tak ještě jeden snímeček dobové úpravy. Napojení topení i s kohoutem.
Description: |
|
Filesize: |
40.07 KB |
Viewed: |
438 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
|
j.stratil minorista
Offline Joined: May 04, 2012 Posts: 6 Location: Kroměříž, Bílanská 1827/3
|
Posted: Wed Jan 01, 2014 11:00 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Vzhledm k tomu, že jsem v letech 1968 až 1972 měl dva minory a jezdil jsem s nimi denně do práce 30 km, topení bylo nutností. Proto jsem si udělal vodní vrtulové čerpadlo s připevněním a náhonem na dynamo. Vodu připojil na prýžové potrubí chladícího systému a dále do kabiny instaloval topení ze spartaka. Teploučko, a žádný problém.
_________________ zachraňme klenoty zlátých českých mozků a rukou
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Thu Jan 02, 2014 8:27 am Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Nojo, čerpadlo je velmi podstatná součást chladícího systému!
Je zajímavé, že všechny ty systémy, co se tu objevily, fungují pouze v rámci termosifonu... čerpadla jsem si nevšiml.
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
j.stratil minorista
Offline Joined: May 04, 2012 Posts: 6 Location: Kroměříž, Bílanská 1827/3
|
Posted: Thu Jan 02, 2014 9:19 am Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Byla to jednoduchá zálečitost pro kutila. Z hliníkové kulatiny utočit skříˇku, víčko, hřídelku, lopatkové kolečko, vyříznout na hřídel dynama protisměrný závit,udělat takovou jakoby vidličku, to se připasobvalo vzájemně. Funkce lopatkového čerpadla byla klasická, excentricky upravená skříňka, aby vznikl tlak a podtlak, napojení na chladécí systém a na radiátor topení. No a bylo teplíčko.
Český kutil udělá vše.
Když jsem dělal toho červeného minorka, tak jsem jen nachystal na chladící systém možnost napojení., ale zatím jsem to nedělal, že se bude jezdit jen v létě. Tento kousek jsem totiž koupil. Není to můj původní.
První moje topení v miňďovi bylo uděláno tak, že jsem za chladič udělal jednoduchý hliníkový lapač, V motorek ventilátoru, průduchy do čela a hadice ukončené v kabině klapkami. / To však mělo menší účinnost než vodní./.
_________________ zachraňme klenoty zlátých českých mozků a rukou
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun May 15, 2016 5:33 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Z korespondence se Švédskem se vyloupnul zajímavý problém.
Otázka zněla: "Hele, proč tam mám ten špagát?" Na snímku č.6...
Sem si říkal, to je divná přístavba a spojil to s informací, že Švédští dealeři Minorů montovali dodatečné topení.
Že ale museli zvětšovat objem vody, to mi nijak něštymuje.
Švéd Per tvrdí, že to muselo takhle přijít Československa. Že veškerá dodatečná topení se lakovala u nich na černo ... a že nerozeznává komponenty.
Jí z nich "poznávám" jen tu hadici...takové tu byly...
No a tak se Vás ptám, co si o tomhle nálezu, jeho funkci a původu myslíte?
Rád bych nejen do Švédska, ale i do mé hlavy poslal jasnou zprávu.
___
BTW: Asi jste poznali, že jde o onoho zachovalého Minora.
Description: |
|
Filesize: |
88.87 KB |
Viewed: |
355 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
171.39 KB |
Viewed: |
313 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
91.69 KB |
Viewed: |
332 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
87.05 KB |
Viewed: |
322 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
48.34 KB |
Viewed: |
304 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Sun May 15, 2016 6:56 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Viděl bych to na variaci "horkovzdušného" topení zakončeného klapkou se sběračem prolétavající listí.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun May 15, 2016 7:04 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
...OK, ale co to zesílení chladiče vepředu a "CH12" na ceduli PAL?
Description: |
detail
|
Filesize: |
52.62 KB |
Viewed: |
316 Time(s) |
|
Description: |
Detailněji - celek
|
Filesize: |
92.9 KB |
Viewed: |
332 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
minorek ZASL. MIN.
Offline Joined: Apr 01, 2012 Posts: 628
|
Posted: Sun May 15, 2016 8:24 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Nikdy jsem nic takového neviděl, ale CH 12 by mohl být údaj o objemu 12 litrů.
Elstner měl taky tropikal chladič na 12 l vody. Ale ten měl zvětšení ve vrchní části směrem ke kabině .
To ovládání klapkama se mi líbí.
Ono to možná klame, ale zdá se mi, že sítko na klapce je nastříkáno v barvě karoserie.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Sun May 15, 2016 8:54 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Wotogo, že to opravdu vypadá na 12l chladič.
Že by tropiko provedení, které šlo na sever, když ho neodebrali?
Ty klapky jsou silně zachované, mají svoji barvu, ale že bych je někdy viděl v českých autech ... to teda ne.
Description: |
|
Filesize: |
141.66 KB |
Viewed: |
322 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
92.59 KB |
Viewed: |
318 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
aerominor ZASL. MIN.
Offline Joined: Mar 06, 2012 Posts: 610 Location: Horní Počaply
|
Posted: Sun May 15, 2016 8:56 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Že by rámeček usměrňující proudění vzduchu a pokud prochází po stranách, bránící tepelným ztrátám tamtéž?
Klapka pěkná, ale ta díra skrz stěnu moc na fabriku neukazuje
.
|
|
Back to top |
|
|
j.stratil minorista
Offline Joined: May 04, 2012 Posts: 6 Location: Kroměříž, Bílanská 1827/3
|
Posted: Mon May 16, 2016 4:32 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Tak to jsem ještě neviděl a jsem pamětník minorů, já jsem měl a mám jen vodní na dynamo a pak dyfuzor s ventilátorem za chladičem,....
_________________ zachraňme klenoty zlátých českých mozků a rukou
|
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Tue May 17, 2016 6:16 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Mě se zdá že je to udělané jakoby z nějakého světla vybrakovaného a doplněné mřížkou z drátů.
|
|
Back to top |
|
|
Rancher ZASL. MIN.
Offline Joined: Jan 28, 2012 Posts: 2589 Location: Brno
|
Posted: Tue Sep 20, 2016 6:20 am Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Anders (Švédsko) mi poslal fotku z kabiny a mne zaujala ta modrá pixla vpravo.
Projevil jsem v dotazu údiv, cožetojako je, i když jsem malinko tušil... Awonojo
Přídavné topení za 500 SEK (při ceně nového auta 4500 SEK).
Vodní čerpadlo poháněné třením o řemenici/řemen dynama.
Description: |
Umístění v kabině pod palubkou.
|
Filesize: |
158.08 KB |
Viewed: |
321 Time(s) |
|
Description: |
Takhle malebně to vypadá v detailu. Jako kdyby to ukradli z nějakého železničního vagonu :-)
|
Filesize: |
69.12 KB |
Viewed: |
307 Time(s) |
|
Description: |
Otevřeno pro funění tepla
|
Filesize: |
89.78 KB |
Viewed: |
271 Time(s) |
|
Description: |
čerpadýlko vodní a upravená hadice s odbočkou.
|
Filesize: |
60.37 KB |
Viewed: |
306 Time(s) |
|
_________________ Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
|
|
Back to top |
|
|
mesersmit ZASL. MIN.
Offline Joined: Dec 26, 2014 Posts: 383 Location: Brno
|
Posted: Tue Sep 20, 2016 1:20 pm Post subject: Re: Topení v Minoru |
|
Moc pěkné až jsem se zamiloval. Moc se mi ten přístroj líbí. Třeba se někde v zahraničí sežene.
|
|
Back to top |
|
|
|