Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Markus115
Nový dnes: 0
Nový včera: 3
Celkem: 135

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 35
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

Forum › Technika › Motor a převodovka › Zapalování
Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 311
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Čt Kvě 10, 2012 8:36 pm
Předmět: Zapalování

Tímto bych chtěl rozvířit debatu na téma zapalování u Minora. Na co jezdíte? Origo kladívka s odstředivým regulátorem nebo nějaký bezkontakt? Jaké máte zkušenosti z provozu (spolehlivost, životnost atd. ...)

_________________
Nashle na silnici ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Pá Kvě 11, 2012 6:12 am
Předmět: Re: Zapalování

Zatím na nic nejezdím, bo můj motor odpočívá pod umyvadlem v garáži :), ale idea je taková že rozvod 12V (detaily vynechám) a bezkontakt (pokud to půjde) nejlépe hall čidlem při zachování odstředivé funkce zapalování v zapojení s DC-CDI. Pokud nepůjde mechanicky zachovat odstředivá regulace, tak potom dynamicky řízený předstih jako náhrada chybějící odstředivé regulace. Ale tomu se rád vyhnu ikdyž to není nic těžkého, protože to vylučuje použití analogového DC-CDI.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Kvě 11, 2012 7:11 am
Předmět: Re: Zapalování

No, já sice nemám vzdělání na tuhletu část motoru, ale zkušenosti z kontaktem a bezkontaktem mi praví,že si určitě od firmy Chong objednám bezkontakt s dynamicky řízeným předstihem. Smíšek
Laboroval jsem s tím na Tatranu a teprve tohle bylo to pravé.
Ta odstředivá regulace je hodinářská práce a radši bych ji vůbec neoživoval.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: So Kvě 12, 2012 8:53 pm
Předmět: Re: Zapalování

No Ranchere pokud fakt ta hodinařina nepůjde s bezkontaktem dohromady, tak nakonec dynamicky proměnný předstih stejně bude muset být, ale nemám na jakém motoru podle otáčkoměru ocejchovat průběhy předstihu... to by se toho musel ujmout někdo jiný, abych měl podklady pro práci... Smíšek Prostě někdo si bude muset ocejchovat stupnicí rozdělovač, do ruky vzít stroboskop a otáčkoměr a měřit a měřit a měřit, a z toho všeho naflákat aritmetický průměry a celé to fláknout do grafu :). OK, zahrnu tě mezi odběratele, zatím ale probíhá jen vývoj. Mám to na stole v krabiččce, ale software to ještě nemá hotový.. není vlastně proč, sám jsi viděl Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 311
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: So Kvě 12, 2012 10:08 pm
Předmět: Re: Zapalování

hlásím se jako další zájemce o bezkontakt Mrk zatím jezdím na origo řešení, samozřejmě to funguje, ale je to duchařina. Obstojných výsledků jsem dosahoval s pružinkama z regulátoru Trabanta, teď mám půjčenou origo pružinku od jednoho ochotného minoristy a nechám jich pár kousků udělat. Taky bych se přimlouval za dynamicky řízený předstih místo původní odstředivé regulace.Jestli dobře chápu to, co píše Chong, tak potřebuje graf otáčky motoru / předstih? Pokud ano, tak to není problém, mám.

_________________
Nashle na silnici ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: So Kvě 12, 2012 10:23 pm
Předmět: Re: Zapalování

No tak mi ty průběhy pošli, beru tě tedy jako testera. Bude potřeba otestovat vlastnosti a také životnostní zkoušky, jsi ochotnej do toho jít? Posílám fotku vývojového vzorku, to malé uprostřed je procesor, ale asi to udělám trochu jinak, ale i tohle by bylo s vhodným softwarem použitelné. V předchozích vývojových vzorcích byl problém s vzájemným rušením (inicilaizace zážehu) při pálení jednotlivých válců, takže vznikla tahle verze kde můžu řídit pálení každého válce zvlášť, když to půjde (vhodně odrušit), a když ne, tak pálit oběma najednou jako to dělá Vape.



file0117.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  52.09 KB
 Čteno:  193 krát

file0117.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 311
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Ne Kvě 13, 2012 8:57 pm
Předmět: Re: Zapalování

tak jsem si byl skoro jist, že ta křivka předstihu pro Minora je v knížce Dvoudobé motory vozidlové od Rudolfa Vykoukala. Dnes - ať jsem hledal, jak jsem hledal - jsem ji tam nenašel Rozpačitý Je tam " Vliv předstihu zapalování na výkon a měrnou spotřebu paliva motoru Aero Minor"
Na testování se budu rád podílet - dokonce na to mám jeden extra motor Ščástnééé - mechanicky OK a plně funkční, ale původní majitel nenávratně odstranil regulátor předstihu - problém ale bude, že mám vše na 6V a u toho bych rád zůstal ...
btw. výše jmenovanou knihu doporučuju do knihovny každého minoristy Mrk



predstih_kniha_st2.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  180.14 KB
 Čteno:  314 krát

predstih_kniha_st2.jpg


predstih_kniha_st1.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  170.44 KB
 Čteno:  298 krát

predstih_kniha_st1.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Po Kvě 14, 2012 6:10 am
Předmět: Re: Zapalování

Ahoj Martine, z 6V radost nemám, ale budiž. Jde o to, že při 6V zapojení tečou zapalkem dvojnásobné proudy a vnitřní rušení ovlivňující chod zapalka je vyšší, obvykle jsem s tím měl více práce to oživit a někdy neklaplo zapojení desky plošných spojů napoprvé. A také musí se použít jiné zapojení měniče. Ta strana 130 se mi líbí ale nějak nemůžu vydedukovat co která čára na grafu reprezentuje... byla by k dispozici strana 131 ? Smíšek Předpokládám že rozuzlení grafu by mělo být na uvedené straně Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Po Kvě 14, 2012 6:32 am
Předmět: Re: Zapalování

nic beru zpět, jsem slepej... nečtu čísla stránek Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Čvc 07, 2015 7:47 am
Předmět: Re: Zapalování

Martin :
Tímto bych chtěl rozvířit debatu na téma zapalování u Minora. Na co jezdíte? Origo kladívka s odstředivým regulátorem nebo nějaký bezkontakt? Jaké máte zkušenosti z provozu (spolehlivost, životnost atd. ...)
Ačkoliv jsem přívrženec tábora CDI, znovuotvírám tuto větev s dotazem, který formuloval už Martin.

Doplním ho o žádost o postřehy a zkušenosti s oživováním klasických zapalek.
Proč?
Protože kolegové v zahraničí - Belgie - vymysleli tento dotaz.

Jde totiž o to, že nekompletní zapalko se v BE blbě doplňuje, takže byl dotaz, zda se dá zde koupit něco celého. Co by fungovalo.
Tohle je vcelku inflační zboží,

ALE:
To za tím je asi dost náchylné k opotřebení...
Co s tím děláte?
viz příloha



zapal_nalez.jpg
 Popis:
Nicův Minor... chybí celý regulátor a vačka.
 Velikost souboru:  108.77 KB
 Čteno:  123 krát

zapal_nalez.jpg


zapalmin.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  53.92 KB
 Čteno:  125 krát

zapalmin.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 523
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Út Čvc 07, 2015 8:56 am
Předmět: Re: Zapalování

Regulátor tam opravdu neni, ale tu vacku tam vidím. Smíšek
Rancher :
...jj vačka tam je...ono to pro mne vypadalo jako monolitní konec hřídele díky té rzi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Čvc 08, 2015 1:46 pm
Předmět: Re: Zapalování

Ale vracím se k meritu dotazu.

Ty pléšky, a hlavně pérka, se dají sehnat?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 612
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: St Čvc 08, 2015 2:58 pm
Předmět: Re: Zapalování

Rancher :
Ale vracím se k meritu dotazu.


Ty pléšky, a hlavně pérka, se dají sehnat?
Nevím co myslíš ty pléšky, a jaký pérka Zmaten

Já to mám takhle tak řekni co chceš Otazník



zapalování 01.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  219.93 KB
 Čteno:  136 krát

zapalování 01.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 523
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: St Čvc 08, 2015 4:52 pm
Předmět: Re: Zapalování

Martin...Obstojných výsledků jsem dosahoval s pružinkama z regulátoru Trabanta, teď mám půjčenou origo pružinku od jednoho ochotného minoristy a nechám jich pár kousků udělat. ..

Toliko k pružinkám. Plíšky se daj určitě taky dodělat..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Čvc 09, 2015 7:07 am
Předmět: Re: Zapalování

JJ... já se o to nestaral, určitě se mi v syslátech ty plíšky vyskytují. Prohledám. Zatím mne to nezajímalo.

Tech hrnečků s kladívkama a kondíkama mám přehršel a možná i víc Smíšek

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 1 z 2
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy