Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Jarekminor
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 158

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 17
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁNÍ

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Podvozek › Klouby ramen
Klouby ramen
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Podvozek

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 273
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Úno 20, 2017 8:03 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Ten velký se mi líbí. Jinak jsem dostal informaci jak vyzrát na opotřebovaný čep. Jedná se o částečné řešení které uvedu a jenž může mít 30% do plusu či 30% do záporu, to jest čepy nechat nachromovat snad tvrdochromem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2430
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Úno 20, 2017 9:18 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Ten veliký je Tvůj

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: Út Úno 21, 2017 6:48 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Zdravím mesersmite. Nejsem až takový znalec od fochu Smíšek ale obával bych se otěruvzdornosti tvrdochromu na třecích plochách. Respektive aby nedošlo k možnému odtržení galvanicky nanesené vrstvy z původního materiálu. Stejně ale platí že i nanesený tvrdochrom se musí do kulového tvaru přebrousit. Pokud máš technologii na broušení kulové plochy (konkrétního tvaru), tak proč raději nezvolit stndardní postup, tedy nechat na NCčku vyrobit plotovar, nacementovat, zakalit a vybrousit? Ono by to nakonec vyšlo i levněji. Co se týká kulového sedla horního čepu, nebo dolního sedla čepu ramene, tam by stačilo díru oravit prohloubením kulovou frézou, s tím že se může opravit i horní miska s kulovým sedlem a na závěr se vymezí širší vymezovací podložkou. Umím si představit že se nechá vyrobit na míru půlkulová fréza, ale popravdě nevím kde by mi kdo obrousil kulovou plochu čepu Smutnej
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 273
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Úno 21, 2017 7:08 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Děkuji za velice odborné pojednání, od fochu nejsem jen jsem napsal jednu možnost která mi byla sdělena lidmi od fochu. To vymezení širší vymezovací podložkou se mi líbí také.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: St Úno 22, 2017 4:29 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

To nebyla narážka na Tebe, ale na mě. Vnímám se jako takové strojařské nedochůdče Smíšek . Tvrdochrom se používá sice na pracovní plochy kluzáků tlumičů, ale tam jsou namáhané úplně jinak (klouže po nich gufero a kluzná vložka), než v pouzdru kulového čepu. Ty máš možnost broušení kulových ploch? To vymezení platí pochopitelně pro opravené sedlo kuláku. Netuším kolik stojí individuální výroba výroba půlkulové frézy, ono to pár tisíc koštne. Ovšem oprava by to byla jak se patří Smíšek . V kombinaci s výrobou náhradního kuláku by to bylo jak by to vyjelo z Rudého Letova Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 273
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Úno 22, 2017 6:57 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Zapřemýšlí o tom. Na druhou stranu si říkám že někdo přece musí mít díly které se vyrobily jako náhradní tj. nové. A žádnou frézu na obrábění nemám ani nic podobného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: St Úno 22, 2017 8:49 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Zrovna jsem o tom diskutoval s čezetou, pokud se složí dostatečný počet lidí, půlkulová fréza se dá nechat vyrobit. Obrobení je pak řešitelné kdekoli, když existuje fréza. Ale nejprve je třeba vyřešit obrábění kulového čepu. Ale podle diskuse s Čezetou i to by nakonec šlo vyřešit. Je to jen otázka ceny. Na druhou stranu ta rovná jízda v pruhu za to podle mě stojí o přemejšlení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2430
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 11:10 am
Předmět: Re: Klouby ramen

Z rad starých minoráků" :

Malou vůli můžeme vymezit vložením planžety pod zajišťovací pojistku čepu. K vysunutí čepů z kónusů je zapotřebí stahovák, neodborně se vyrážejí. Velmi těžko se vyjímá spodní miska z pouzdra kyvného ramene. Jeden ze způsobů, jak misku vysunout je, že do pouzdra ramene vyvrtáme dva otvory 3 - 4 mm v 0 a pomocí jednoho nebo dvou kolíčků misku pomalu vyrážíme.
Někdy, jsou-li ramena vyjmuta, se podaří poklepem misku vysunout. Neklepejte však o tvrdé předměty, mohla by se narazit drážka pro zajišťovací kroužek /segrovku/.
Náhrada čepu z jiného vozu bez úpravy není, po úpravě se dají použít čepy z TATRY 805 /zbroušení misek a úprava kónusu a závitu čepu/.

Takže kromě planžety žádná pomoc.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 562
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 7:11 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Další možná pomoc, tedy pokud je čep alespoň trošku kulatý a miska vymletá pravidelně, je do spodní strany ramene vyvrtat rovnoměrně po obvodu tři dírky, vyrobit do nich závity a našroubovat "červíky". Získá se tak možnost dotahovat spodní pouzdro dle potřeby. A nemusíte pilovat tisíc různě tlustejch příložek. Smíšek
Ideálně ješte ve středu doplnit mazničkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 674
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 7:14 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Jo to mám na svém minoru akorát jen dvě díry je to dobrý.
Ty maznice tam jsou standardně nebo se ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 562
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 7:24 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Standardně tam nikde nejsou kreslený a mám několik ramen kde maznice opravdu nejsou. Vypadá to na vynucenou provozní úpravu. Dvě dírky stačej na vytlačení misky z ramene. Tři jsou lepší a to i pro rovnoměrnější rozložení (menšího) tlaku na "červíky".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 674
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 8:00 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Mám katalog KND 1948 a maznice tam je.



maznice.jpg
 Popis:
KND 1948
 Velikost souboru:  81.72 KB
 Čteno:  86 krát

maznice.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2430
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Úno 23, 2017 9:56 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Čmelda (1949) tam má mazavky.
V novejch ramenech, co maj ještě na drátku cedulku z Mototechny, je dírka na mazavku taky.
BTW: Takovej zvědavej Rapiďák kolem krouží a neporadí Ščástnééé



mazavka.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  119.32 KB
 Čteno:  79 krát

mazavka.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Podvozek
Strana 3 z 3
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy