Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Jarekminor
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 158

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 13
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁNÍ

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Podvozek › Klouby ramen
Klouby ramen
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Podvozek

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: Ne Srp 02, 2015 6:13 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2430
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Srp 02, 2015 6:42 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Minorek45 :
mám fotky ale neumím je sem dát mrkněte u mě v profilu.
Fotky vložit do fóra není problém... tady je. Napiš SZ, jestli chceš poradit jak zmenšovat obrázky na 1024 px...což je povolená velikost.



m45_kloub.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  110.1 KB
 Čteno:  178 krát

m45_kloub.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 674
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Po Srp 03, 2015 8:43 am
Předmět: Re: Hnací klouby

Minorek45 :
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: Po Srp 03, 2015 6:48 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

JaraII :
Minorek45 :
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné


No tak proč to teda řezat? a dávat tam nějaké náhražky, dyť to jde přeci krásně opravit a je to origo. Nebo se pletu?

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 674
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Po Srp 03, 2015 6:50 pm
Předmět: Re: Hnací klouby

Minorek45 :
JaraII :
Minorek45 :
Tak zdravím dneska již po druhé koukám že tu také problém s kloubama na ramenech toto se mi dneska povedlo nevím jestli je to stejné u všech minorů ale snad to pomůže kluci.
Ano je to stejné


No tak proč to teda řezat? a dávat tam nějaké náhražky, dyť to jde přeci krásně opravit a je to origo. Nebo se pletu?
Ne nepleteš Chechty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: St Srp 05, 2015 7:15 am
Předmět: Re: Klouby ramen

Minorku45. Koukal jsem na fotku a vidím jen vyrezlý kulový čep a vyrezlou kulovou pánev dolního ramene a kulovou příložku. Takže mi uniká ona zmíněná oprava. Předpokládám tedy (způsob opravy jsem v textu nikde nenašel) vyčištění od rzi a případné vymezení vůle hustou vazelínou (molyka, grafitka). Ale je pouze částečné řešení na několik prvních kilometrů. Musíš si uvědomit že ona rez v kloubu fungovala jako brusný materiál (rez je tvrdší než ocel a zároveň zvyšuje objem - tlak v uzavřeném prostoru pomáhá jeho obrábění). Tvar kuláku a kulové díry s příložkou už nebude kulový ale předpokládám spíše vejcovitý tvar (v řádu desetin milimetru). V běžném provozu (a např. i na STK) se taková vůle považuje za vážnou závadu. Ona je mimochodem i dost slyšet :). Nezlob se Minorku45 a není to nijak osobní atak, ale tohle já za opravu nepovažuju. Maximálně za vyčištění a namazání...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
los.o
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 19, 2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Hradec Králové
OdeslatZaslal: St Srp 05, 2015 11:05 am
Předmět: Re: Klouby ramen

To pak asi jenom sehnat novej čep. Na některejch je vyražený číslo, předpokládám, že je to označení materiálu?

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: St Srp 05, 2015 6:11 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Chong :
Minorku45. Koukal jsem na fotku a vidím jen vyrezlý kulový čep a vyrezlou kulovou pánev dolního ramene a kulovou příložku. Takže mi uniká ona zmíněná oprava. Předpokládám tedy (způsob opravy jsem v textu nikde nenašel) vyčištění od rzi a případné vymezení vůle hustou vazelínou (molyka, grafitka). Ale je pouze částečné řešení na několik prvních kilometrů. Musíš si uvědomit že ona rez v kloubu fungovala jako brusný materiál (rez je tvrdší než ocel a zároveň zvyšuje objem - tlak v uzavřeném prostoru pomáhá jeho obrábění). Tvar kuláku a kulové díry s příložkou už nebude kulový ale předpokládám spíše vejcovitý tvar (v řádu desetin milimetru). V běžném provozu (a např. i na STK) se taková vůle považuje za vážnou závadu. Ona je mimochodem i dost slyšet :). Nezlob se Minorku45 a není to nijak osobní atak, ale tohle já za opravu nepovažuju. Maximálně za vyčištění a namazání...

Ale ty jsi mě nepochopil.Jara tuším že to byl on psal něco o tom že je to otázka financí a že se to dá řešit případným odříznutím kloubu a přišroubováním náhrady ale když jsem to rozebral tak jsem zjistil že se to dá přeci opravit. O namazání vydřených kloubů jsem nenapsal ani písmenko. Zjistil jsem že mám staré resp. nové čepy na starého Fiata Ducato tak jsem si myslel že když ho rozřežu tak abych nepoškodil kloub namažu ty lůžka a pod segrovku bych dal eventuelně podložku čímž bych vymezil vůli tak si myslím že za 350 kaček mám jednu stranu hotovou. Nebo myslíš že je to blbost? Koulení očima

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2430
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Srp 05, 2015 6:34 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Stále si myslím, že když se na tyto nenahraditelné části najde principialně stejná náhrada, je to ok. To není nové rameno z nějakého jiného auta. Jen vyřešení vůlí.
Zcela shodné s pouzdry či podložkami, které Vykoukal neměl... teda esi to Ducato poslouží.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: St Srp 05, 2015 7:48 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Rancher :
Stále si myslím, že když se na tyto nenahraditelné části najde principialně stejná náhrada, je to ok. To není nové rameno z nějakého jiného auta. Jen vyřešení vůlí.
Zcela shodné s pouzdry či podložkami, které Vykoukal neměl... teda esi to Ducato poslouží.

No já to vyzkouším a když to pujde tak to sem hodím.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: Čt Srp 06, 2015 5:59 am
Předmět: Re: Klouby ramen

Minorku45, nenašel jsem žádné info o co se na fotce jedná. Já si od téhle komunity nikdy nesliboval nějaké žvanění, ale praktické rady s praktickým řešením (např. super věc ta akce s brzdovými lanky). Takže když na něco zajímavého přijdeš, budu rád a asi i nejen já, když ta informace bude detailní, jasná a lehce přístupná. Ale každopádně kulák odjinud je jen jedna strana problému. kulový musí mít tvar nejen kloub, ale i díra. Je to stejně napůl, jako nový píst a kroužky ve vyběhané díře válce motoru. Tam bych se bál že může cyklickým přetěžováním nerovnoměrně rozloženého tlaku (koule čepu v nekulové díře) způsobit mikroskopické trhliny a případné roztržení pánve (ale u tak masivní asi ne). Tím by pánev mohla přijít o pevnost v kritické chvíli např. vjetí do standardizované české silniční díry Smíšek . Každopádně si cením Tvého odhodlání. Když vidím do čeho se pouštíš. Tak jen doufat že nevyhoříš... to je u tak náročných projektů nejtěžší Smutnej .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: Čt Srp 06, 2015 6:28 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Chong :
Minorku45, nenašel jsem žádné info o co se na fotce jedná. Já si od téhle komunity nikdy nesliboval nějaké žvanění, ale praktické rady s praktickým řešením (např. super věc ta akce s brzdovými lanky). Takže když na něco zajímavého přijdeš, budu rád a asi i nejen já, když ta informace bude detailní, jasná a lehce přístupná. Ale každopádně kulák odjinud je jen jedna strana problému. kulový musí mít tvar nejen kloub, ale i díra. Je to stejně napůl, jako nový píst a kroužky ve vyběhané díře válce motoru. Tam bych se bál že může cyklickým přetěžováním nerovnoměrně rozloženého tlaku (koule čepu v nekulové díře) způsobit mikroskopické trhliny a případné roztržení pánve (ale u tak masivní asi ne). Tím by pánev mohla přijít o pevnost v kritické chvíli např. vjetí do standardizované české silniční díry Smíšek . Každopádně si cením Tvého odhodlání. Když vidím do čeho se pouštíš. Tak jen doufat že nevyhoříš... to je u tak náročných projektů nejtěžší Smutnej .


Dík za podporu snažím je to mé první auto tak doufám že to vyjde. Jinak s tím ostatním souhlasím samozřejmě. Ščástnééé

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 430

OdeslatZaslal: Pá Srp 07, 2015 11:15 am
Předmět: Re: Klouby ramen

Minorek45: nedávno jsem se bavil s pánem co se profesionálně živí renovacemi karoserií autoveteránů. Zcela běžně varianty s výdřevou. Bylo to poučné povídání a potěšila mě nabídka k návštěvě v dílně, kterou bych rád v dohledné době absolvoval. Témata byla jasná.. výdřeva, spojování plechů, výroba replik plechových dílů... tak ke svařování vypadlo že "jedině TIG" sem tam "MIG" a autogen... Ale překvapilo mě že naprosto zavrhoval zachování původní výdřevy. Jediné co akceptoval jsou dekorační dřevěné díly (no to se nás na minoru netýká) jako palubka a podobně. Zdůvodnil to nedostatečnou tuhostí i v případě poměrně zachovalé výdřevy. Tj. vymačkané čepy, seschlé dřevo. Při zachování byť jen části původní výdřevy pak prý nemá dobrý pocit z dostatečné tuhosti karoserie. Tak když jsem viděl do čeho jsi se pustil, máš tak trochu nedobrovolně výjimečnou možnost renovovat jak se má, tedy nejprve výdřevu, tedy vyrobit maxikopyto na montáž, jako ty dědulové ze starých fotek a pak nabalovat opravené a ošetřené plechy. Ne jako my, tak napůl, že někde něco obnažíme a vyměníme a zakrejeme. Ona nám ta karoserie ztuhne, ale ten ponechaný zbytek se tím stejně nezlepší. Navíc pak máme spousty míst kam plechy nedokážeme nakonzervovat. Typicky prostory mezi podběhy a vnější karoserií.. leda tak na tu rez nasypanou v koutě poslat naslepo barvu co jí komplet zalepí Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Minorek45
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Čvn 07, 2014
Příspěvky: 60
Bydliště: Kdyně
OdeslatZaslal: Pá Srp 07, 2015 3:37 pm
Předmět: Re: Klouby ramen

Chong :
Minorek45: nedávno jsem se bavil s pánem co se profesionálně živí renovacemi karoserií autoveteránů. Zcela běžně varianty s výdřevou. Bylo to poučné povídání a potěšila mě nabídka k návštěvě v dílně, kterou bych rád v dohledné době absolvoval. Témata byla jasná.. výdřeva, spojování plechů, výroba replik plechových dílů... tak ke svařování vypadlo že "jedině TIG" sem tam "MIG" a autogen... Ale překvapilo mě že naprosto zavrhoval zachování původní výdřevy. Jediné co akceptoval jsou dekorační dřevěné díly (no to se nás na minoru netýká) jako palubka a podobně. Zdůvodnil to nedostatečnou tuhostí i v případě poměrně zachovalé výdřevy. Tj. vymačkané čepy, seschlé dřevo. Při zachování byť jen části původní výdřevy pak prý nemá dobrý pocit z dostatečné tuhosti karoserie. Tak když jsem viděl do čeho jsi se pustil, máš tak trochu nedobrovolně výjimečnou možnost renovovat jak se má, tedy nejprve výdřevu, tedy vyrobit maxikopyto na montáž, jako ty dědulové ze starých fotek a pak nabalovat opravené a ošetřené plechy. Ne jako my, tak napůl, že někde něco obnažíme a vyměníme a zakrejeme. Ona nám ta karoserie ztuhne, ale ten ponechaný zbytek se tím stejně nezlepší. Navíc pak máme spousty míst kam plechy nedokážeme nakonzervovat. Typicky prostory mezi podběhy a vnější karoserií.. leda tak na tu rez nasypanou v koutě poslat naslepo barvu co jí komplet zalepí Smíšek

Ty jo je to dost zajimavé s tou výdřevou no vidíš a já se dohodnul včera s truhlářem že nebudeme měnit celou výdřevu ale jen to co je shnilý z důvodu že by to byla jak tu někdo napsal replika a to já zase nechci tak teď nevím co so mám o tom myslet ale každopádně bych rád znal potom taky tvůj názor na to jak se k tý výdřevě postavit protože je pravda že renovátoři taky kolikrát mlží a není všechno zlato co se třpití. Šokován

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 674
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: So Srp 08, 2015 7:04 am
Předmět: Re: Klouby ramen

Minorek45: Stou výdřevou je to jako když děláš krovy na střeše. Vždy je nejlepší vše vyměnit a máš jistotu že že to nějaký čas vydrží a pokud jsi Minora rozebral na prvočinitele tak bych zvažoval tu variantu udělat novou výdřevu. Samozřejmý je to o penězích ale pokud to bude po renovaci v suchu tak už to nebudeš muset řešit. Jo a replika by to byla když by si vyrobil celé auto a nepoužil díly z Minora ale když vyměníš výdřevu tak jeto renovace. Klídek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Podvozek
Strana 1 z 3
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy