Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: kjuba37
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 130

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 19
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
Minorysti

Forum › Technika › Elektropříslušenství › Zadní světla uspořádání, typ a počet
Zadní světla uspořádání, typ a počet
Vše co souvisí s 6V nebo i 12V na Minoru.
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Elektropříslušenství

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 323
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Ne Říj 19, 2014 9:52 pm
Předmět: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Zdar slovutní minoristi,

napadla mi jedna (možno trafená) myšlienka

čo by sa stalo,
keby som ako blinkre vzadu použil klasické minorácke obrysové svetielka len s oranžovou farbou sklíčka?

Totiž predstavujem si svetlá vzadu vľavo tri a vpravo dve -
vľavo odrazka, nad ňou obrysová a brzdová v jednom a nad ňou blinker,
vpravo to isté bez odrazky.

Prípadne rovnaké blinkre dopredu? Otazník Rozpačitý Koulení očima Mrk

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2178
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Říj 20, 2014 5:59 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Aha, Tobě lze těžko vyčítat, že sem nechodíš, ale přece jenom si neodpustím pozdvižené obočí nad tímto dotazem...

nejen reportáže z návštěvy firmy CHONG Electric Ltd. :
minory.cz/index.php?na...ews&aid=24
Nápad ...ze které je jasné, že myšlenka, resp. již kroky k její realizaci jsou již dva roky staré Vykřičník
minory.cz/index.php?na...ews&aid=32

ale i konkrétně:
minory.cz/index.php?na...kr%2A#2764
... ještě musím udělat tu slíbenou fotku případné misky na vnější blinkr. *)

či:
minory.cz/index.php?na...kr%2A#1570

Zkrátka a dobře, mám objednána u Mirka 4 oranžová skla (na STW, kterém by vlastně žádné nemělo mít), i když ještě koketuji s myšlenkou, že bych auto oblinkroval "dobově"...
Jak?
Do roku 1958 byly přední blinkry bílé a zadní červené Posměch (Viz můj oblíbený lidový vůz)
Ale to jen tak na okraj, protože zatímco na STK Spartak takto osvětlený projde, neb je to tak z výroby, těžko oblbnu někoho s timtéž na Minoru, když to má navíc mávátka.
Takže pěkně oranžově.

________
*) ono totiž mohou existovat dvě základní řešení.

1) Díra v plechu se zamlasklou gumou a CHONGovým blikacím kolečkem
1a) Díra v plechu se zamlasklou gumou a sufitkou krmenou přes klasický přerušovač
2), 2a) ... nějaký blinkr externí, do kastle nevrtavý na těchže principech, tj. dtto v nějaké misce
2b) ... nějaký blinkr externí, do kastle nevrtavý se sklíčkem obvyklého tvaru a vhodnou miskou, viz něco jako minory.cz/index.php?na...kr%2A#2876

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 323
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Út Říj 21, 2014 7:09 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Ovkej,
pravdu díš náčelníku,
no na druhej strane čo na to súdruhovia na STK?
Mám na mysli predné zamlasklé blinkre a zadné zamlasklé blinkre,
nebudú voči tomu protesty?
Čo predpisy na umiestnenie jednotlivých svetiel (min/max výška nad vozovkou, blinkre nad brzdovými a obrysovými, nemal by som nahradiť odrazku združeným svetlom(brzdové+obrysové) a bývalé obrysové blinkrom)?
Má niekto praktickú skúsenosť?

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2178
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Říj 21, 2014 11:10 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Jediný obrázek. co teď mám k ruce , je tohle, o mlhovkách.


S těma vzdálenostma blinkrů bych si nedělal problémy a na STK houby vědí o tomhle autě... Minimálně ale věděj, že tam blinkr nebyl, neb to mělo mávátka a že se tam dávalo kdeco...


Dikce vyhlášky je tato:
Vyhláška Ministerstva (v novelách jsem se už nehrabal) dopravy č. 102/1995 Sb.
§ 61
Směrová světla

(2) Směrová světla musí být umístěna co nejblíže k rovině vymezující největší šířku vozidla. Nejnižší bod činné svítící plochy směrových svítilen nesmí být níže než 350 mm (u bočních směrových svítilen 500 mm) nad rovinou vozovky a nejvyšší bod jejich činné svítící plochy nesmí být nad rovinou vozovky výše než
- 1200 mm u dvoukolových motorových vozidel, jejich postranních vozíků a jejich přípojných vozidel,
- 1500 mm u ostatních vozidel; jestliže provedení karosérie neumožňuje dodržení této výšky, mohou být až ve výšce 2100 mm nad rovinou vozovky.
U vozidel kategorií M2 a M3 se připouští doplňkový pár směrových svítilen umístěných symetricky vzadu v horní třetině celkové výšky vozidla.
(3) Směrové svítilny musí být uspořádány
a) u dvoukolových motorových vozidel
- buď symetricky po jedné na levé i pravé straně k podélné střední rovině vozidla, pokud je zajištěna jejich viditelnost zezadu i z příslušné strany; vzájemná vzdálenost nejbližších bodů činných svítících ploch směrových svítilen nesmí být menší než 560 mm,
- nebo symetricky po dvou na levé i pravé straně k podélné střední rovině vozidla. Tyto svítilny musí být na každé straně vozidla umístěny tak, aby jedna byla v první třetině délky vozidla a druhá co nejvíce vzadu; vzájemná vzdálenost nejbližších bodů činných svítících ploch směrové svítilny a světlometu nesmí být menší než 100 mm; vzdálenost činné svítící plochy směrové svítilny od roviny vymezující vzadu největší délku vozidla nesmí být větší než 200 mm; jestliže konstrukce vozidla neumožňuje dodržet uvedenou vzdálenost, smí být tato vzdálenost nejvýše 400 mm,
b) u motorových vozidel, která mají čtyři a více kol, nebo motorových vozidel se třemi koly uspořádanými symetricky k podélné střední rovině vozidla, symetricky po třech na levé i pravé straně k podélné střední rovině vozidla, z nichž jedna musí být umístěna co nejvíce vpředu, druhá na boku vozidla a třetí co nejvíce vzadu; boční svítilna musí být umístěna v přední třetině délky vozidla, ne více jak 1,8 m od roviny vymezující vpředu největší délku vozidla; není-li zaručena geometrická viditelnost vlivem provedení karosérie, může být boční svítilna umístěna až do vzdálenosti 2,5 m od roviny vymezující vpředu největší délku vozidla,
c) u přívěsů a návěsů na zádi symetricky k podélné střední rovině vozidla po jedné svítilně na levé straně a pravé straně, co nejblíže rovině vymezující vzadu největší délku vozidla.
(4) U všech motorových vozidel, s výjimkou dvoukolových, nesmí být vzdálenost mezi předními směrovými světly a světly světlometů s potkávacím světlem a předním světlem do mlhy menší než 40 mm. Menší vzdálenost je dovolena jen tehdy, není-li intenzita směrového světla ve vztažné ose menší než 400 cd.
(5) Směrová světla musí svítit přerušovaným světlem oranžové barvy. Přerušování směrového světla musí mít kmitočet 1,5 ± 0,5 Hz (90 ± 30 kmitů za minutu); poprvé se musí rozsvítit nejpozději za 1 s po zapnutí a poprvé zhasnout nejpozději za 1,5 s. Doba svícení musí být mezi 40 % až 80 % doby cyklu, aby účiiinek směrového světla byl zřetelně a dostatečně vnímatelný (ověřuje se při zkušebním napětí žárovek).
(6) Směrová světla musí být možno uvést do činnosti nezávisle na ostatních světelných zařízeních vozidla. Činnost směrových světel musí být řidiči jasně a zřetelně signalizována opticky, akusticky nebo jejich kombinací. Je-li uvedené konstrolní zařízení optické, musí být světlo přerušované s kmitočtem odpovídajícím kmitočtu směrových světel a musí být zelené barvy. Akustické kontrolní zařízení musí být umístěno ve vozidle tak, aby zaručovalo řidiči bezpečnou slyšitelnost signálů. Při poruše funkce některého světelného zdroje soustavy směrových světel, s výjimkou doplňkových bočních, musí být řidiči tato porucha zřetelně signalizována (výraznou změnou kmitočtu, zhasnutím, trvalým svícením bez přerušování kontrolního optického signálu, obdobnými změnami akustického signálu apod.). Tyto podmínky se vztahují na motorové vozidlo i jízdní soupravu.
(7) Motorové vozidlo, s výjimkou dvoukolového, musí být vybaveno zvláštním zařízením (spínačem) umožňujícím výstražnou funkci všech směrových světel motorového i přípojného vozidla; přitom směrová světla musí svítit za podmínek stanovených v odstavcích 5 a 6 tohoto paragrafu. Výstražná činnost směrových světel musí být signalizována zvláštním sdělovačem s přerušovaným světlem červené barvy, které může být v činnosti s optickým kontrolním zařízením podle odstavce 6 tohoto paragrafu. Dvoukolové motorové vozidlo může být vybaveno také tímto zařízením. U vozidel uvedených do provozu přede dnem účinnosti této vyhlášky pro kontrolu výstražné činnosti směrových světel se připouští optické kontrolní zařízení podle odstavce 6 tohoto paragrafu.
(8) Ustanovení odstavců 1 až 7 tohoto paragrafu neplatí pro vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena před 1. 7. 1984 (u vozidel kategorie T před 1. 7. 1985), a pro vozidla, která nemusí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 323
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Čt Říj 23, 2014 6:53 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Ďalšia otázka.

Je možné vzať sklíčko zo zadnej odrazky a
dať ho do združeného (obrysové/brzdové) zadného svetla?
S ohľadom na Chong electric devices ...
Nebude to obmedzovať svietivosť?

A takto by boli vzadu len po dve svetielka na oboch stranách.

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 510
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Říj 23, 2014 10:05 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Nee, vzhledem k rastru odrazky. Navíc to sdružený světlo máš v tý zadní lampě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2178
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Říj 23, 2014 2:38 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Abych do toho dotazu a odpovědi vnesl trochu nejistoty a možné inovace tak mne popadla myšlenka.
Spartak má totiž vzadu v plastovém krytu integrovanou odrazku, která je současně zevnitř prosvětlována koncovou svítilnou.

Jinými slovy, to veliké kolečko, jak je představováno odrazkou by se při Chongově placatém řešení dalo nějak do této (upravené) gumy možná vložit a při symetrické montáži na kastli by vznikly dvě docela veliké světelné plochy. Např pro dodadatečné brzdové, nebo dodatečné koncové světlo! Kdyby se origo sklo nehodilo, tak se vyráběj pěkné plastové náhrady.

No zkuste si to představit, že by na obou stranách byly vlastně tři kolečka.
Dvě červený o nestejné velikosti a jedno oranžový.

To malý červený by bylo "dvouvláknový".
Teď jde o to, co je lepší aby dělaly ty svítící odrazky.... brzdy a nebo koncovky? (Pro průjezd STK, bych to asi udělal vypínací Posměch )




zadminor.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  56.97 KB
 Čteno:  166 krát

zadminor.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 385

OdeslatZaslal: Pá Říj 24, 2014 5:47 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

inu k Chong electronic... možné je všechno, ale vždy rozhodnou praktické testy v reálu... já osobně bych tedy do odrazy LED nezval, ale proti gustu žádnej dišputát Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 323
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Ne Říj 26, 2014 10:35 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

skúšobné osadenie sklíčok od MirekVanHostin, sedia ako uliate Smíšek



svetielka.jpg
 Popis:
Tie v sivej gume by mohli ísť dopredu...
 Velikost souboru:  194.16 KB
 Čteno:  187 krát

svetielka.jpg


_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Lubos
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 05, 2012
Příspěvky: 91

OdeslatZaslal: St Říj 29, 2014 10:38 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

No nevypadá to špatně...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2178
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Lis 01, 2014 9:15 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Když bych měl do nedávna nastolit jedinou námitku proti "jakohistorickým" blinkrům, tj. dírám v kastli s výplní z oranžových sklíček v gumě, pak bych řekl, že jsou málo vystouplá.

Nápad A vona ta námitka nemá opodstatnění!
Lancia Lybra má takovýhle, jen trošku větší, ale skoro stejný... a dokonce bílé sklo!

Takže nic nestojí v cestě.



blinklancia.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  86.92 KB
 Čteno:  133 krát

blinklancia.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Radek
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 08, 2012
Příspěvky: 33
Bydliště: Holice
OdeslatZaslal: Út Srp 30, 2016 10:54 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Měl bych jeden dotaz. Začal jsem si připravovat zadní světla a na autě jsem měl takovéhle provedení držáků (viz. foto) tak bych rád zjisti zda je to původní ? V katalogu ND. se to nedá moc rozpoznat. Mám jen jeden schopný držáček, tak bych si podle něho udělal nové, případně i navíc.



100_4470.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  105.57 KB
 Čteno:  56 krát

100_4470.jpg


100_4472.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  138.83 KB
 Čteno:  48 krát

100_4472.jpg


100_4475.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  110.43 KB
 Čteno:  46 krát

100_4475.jpg


_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2178
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Srp 30, 2016 10:58 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Podle mne je to domanikodělaniko.
Má to jednu výhodu. Že to posunulo žárovku hlouběji. Jinak ten držáček je běžnej sufitkovej držák, podle mne vypáranej z nějakejch světel.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 594
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Út Srp 30, 2016 11:00 am
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Taky bych to tak odhadoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Radek
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 08, 2012
Příspěvky: 33
Bydliště: Holice
OdeslatZaslal: Út Srp 30, 2016 8:28 pm
Předmět: Re: Zadní světla uspořádání, typ a počet

Aha, ted chápu, že jsem žádný držák žárovek nikde neviděl, když tam
žádný není.
To by mě tedy nenapadlo, že to jsou jen očka rozepřená žárovkou v gumě. Docela spartánské řešení. Tak jsem zase chytřejší a tím je problém vyřešen.
Dik

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Elektropříslušenství
Strana 1 z 2
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy