Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
-OBJEDNÁVKA-

-->BEZ REGISTRACE<--
274 stran A4 - Náhled

_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: mMario
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 137

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 16
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

Forum › Lidé › Ad › Minory ve Švédsku
Minory ve Švédsku
Komentáře a názory ke článkům.
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Ad

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 11:57 am
Předmět: Minory ve Švédsku

Klikni a přečteš si Související článek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 7:35 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Nu tedy čekal jsem, že ve Švédsku bude jezdících Minorů krapek víc...
Děkujem za zveřejnění korespondence....

Mne osobně zaujal problém té spojky.... Není to jediný Minor , kde se tyto symptomy projevily.
Po vymáčknutí spojky motor zhasne, nebo se musí brutálně přidat plyn a přemáhat tření motorem. Po zařazení ovšem běží převodovka a motor naprosto normálně bez nežádocích pazvuků.
Asi před měsícem se na mne obrátil jeden pán z Prahy, že mají úplně stejný problém.
Radil jsem, ať se podívají na na ty 4 kuličky co jsou na hřídeli co vypíná spojku. Pak se mi ozval, že kuličky jsou po rozebrání OK a ve správné velikosti. Takže problém v tomto není...
Pak se mi už neozval, takže vlastně ani nevím jak to dopadlo a v čem to vlastně bylo.
Jak to tak vidím, Minor měl tady asi bolestivé místo.


Naposledy upravil minorek dne Pá Lis 21, 2014 8:44 pm, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 526
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 8:14 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

K doplnění tedy několik obrázků.
Anders se svým tatínkem u Minora v červnu roku 2002.
Trička někteří z vás již znají z jarního Brna.

Fotografie jsou dostupné pouze pro registrované návštěvníky našich stránek.


Naposledy upravil aerominor dne Čt Lis 20, 2014 8:30 pm, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 526
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 8:18 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Dalším pánem na holení je Alf Klaeson. Na jednom ze snímků s manželkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 526
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 8:20 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

A toto je třetí Minorek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 343
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Čt Lis 20, 2014 9:58 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Príjemné čítanie, že aj v severských krajinách spomínajú na minora v dobrom a udržujú pár kúskov v dobrom stave.
Keď tak pozerám, kam všade sa minory dostali - Nemecko, Holandsko, Švédsko, Nórsko, Poľsko, Rusko, Maďarsko, ... nepridáme nejakú kolonku štát kde sa minor nachádza?

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Lis 21, 2014 11:00 am
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Tak za nějaké dva, tři týdny bude mít tato švédská sonda pokračování, protože Anders sepsal a dnes poslal pěkné povídání o jeho Minorkovi.

Takže to pak dám jako druhý díl, až se tohle očte.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Lis 21, 2014 11:15 am
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

vintalko :
... nepridáme nejakú kolonku štát kde sa minor nachádza?
Ta tam je již od začátku!
Akorát se jmenuje Místo.
Asi to přepíšu na Země.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Lis 21, 2014 1:24 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

minorek :
Nu tedy čekal jsem, že ve Švédsku bude jezdících Minorů krapek víc...
Děkujem za zveřejnění korespondence....

Mne osobně zaujal problém té spojky.... Není to jediný Minor , kde se tyto symptomy projevily.
Po vymáčknutí spojky motor zhasne, nebo se musí brutálně přidat plyn a přemáhat tření motorem. Po zařazení ovšem běží převodovka a motor naprosto normálně bez nežádocích pazvuků.
Asi před měsícem se na mne obrátil jeden pán z Prahy, že mají úplně stejný problém.
Radil jsem, ať se podívají na na ty 4 kuličky co jsou na hřídeli co vypíná spojku. Pak se mi ozval, že kuličky jsou po rozebrání OK a ve správné velikosti. Takže problém v tomto není...
Pak se mi už neozval, takže vlastně ani nevím jak to dopadlo a v čem to vlastně bylo.
Jak to tak vidím, Minor měl tady a bolestivé místo.
HE!
Napsal Andres o tom problému spojka-motor :
Hi,
I talked to a experienced mechanics about the clutch/motor-stop problem.
The reason may be that the crankshaft bearings are worn out. If the clutch presses the fly-wheel, the crankshaft is pressed forward. With worn-out ball bearings it moves some mm? so the rods are not in a straight angle compared to the crankshaft and the piston-bolts. (a parallelogram instead of a rectangle) This causes friction and the motor dies. The bearings are nothing that the local shop has on the shelf for delivery. No standard SKF number. Either find a better crankshaft or get some ball-bearings modified. I'm in contact with a meckanical genious who will fix this so I can use my original motor instead of the renovated spare motor. Much funnier!
cca překlad :
Mluvil jsem s několika zkušenými mechaniky o problému spojky / motoru = zastavování.
Důvodem může být to, že ložiska klikového hřídele jsou opotřebovaná. V případě, že spojka stiskne setrvačník, kliková hřídel se tlačí kupředu. S opotřebenými kuličkovými ložisky se pohybuje o pár mm. Takže ojnice nejsou v přímém úhlu ve srovnání s klikovým hřídelem a pístovými čepy. (rovnoběžník místo obdélníku) To způsobuje tření a motor scípně. Ložiska nejsou u místního obchodnika jen tak na polici pro odebrání. Žádné standardní číslo SKF. Buď najít lepší klikovou hřídel nebo získat nějaké kuličkové ložisko modifikované. Jsem v kontaktu s mechanickým géniem, který to opraví, abych mohl používat svůj původní motor

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: Pá Lis 21, 2014 8:44 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Odpověď je v daném případě logická.
Pán z Prahy taktéž vyslovil úvahu, že by se mohla klikovka při sešlápnutí spojky mírně posunout dopředu.
Ovšem zároveň to vyvrátil, protože motor má být po profesionální GO u odborné firmy. Dokonce mi tvrdil, že sledoval vývod klikovky u zapalování a při vymáčknutí spojky se nic neposunovalo.
Takže nevím kde má zakopaného psa....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 312
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: So Lis 22, 2014 9:11 am
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

moc pěkný čtení. "Naše auto koupil otec v roce 1950..." rád bych se pletl, ale u nás snad ani nemáme žádné auto, které by provozovala jedna rodina od funglovky... Otazník
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Lis 22, 2014 6:11 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

... v pokračování budou podrobnosti. Smíšek

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: Po Lis 24, 2014 7:19 pm
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Tak mi to nedalo a zavolal jsem pánovi do Prahy.
Závada potvrzena !!! Opravdu chodila klika!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Led 06, 2016 7:57 am
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Starý případ znovu ožil.

Anders v odpovědi na novoročenku napsal tohle:
:
Můj motor je již opraven. Bylo to tak, jak jsme psali - ložisko v blízkosti setrvačníku nebylo pevně v pouzdře (opotřebované / rozbité jehličky), takže když jsem stiskl spojku, celý klikový hřídel se pohyboval dopředu a způsobil tření. Nové ložisko a nové jehličky - opravené ložisko ve skříni - a původní motor je opět připraven na boj.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Bře 17, 2016 7:44 am
Předmět: Re: Minory ve Švédsku

Švédský Minor, který je od prosince 2015 na prodej za 5 700 GBP je asi jeden z nejzachovalejších, co existují. Zatím platný odkaz na inzerát.
V Garáži ho máme zde minory.cz/index.php?na...amp;id=788 už od března 2015(!)

Zajímavé je, že má najeto velmi málo - inzerováno 13 000 km, v dopise z loňska 16 000 - a např. podle majitele, má ve Švédsku dodané ochrany sedaček a bočních panelů Otazník ... v příjemné kombinaci.

Co je zajímavé, je nejen originální zachování barev, ale i třeba naznačené dodatečné topení.

- motor má nějakou horní desku, ze které vede příčka/držák ...kamsik
- před motorem je taky něco plechového navíc
- chladič má přídavný radiátor
- za chladičem vedou dvě tlusté hadice s teplým vzduchem
- je zamontován teploměr
- volant má pět paprsků

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Ad
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Nemůžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy