Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
-OBJEDNÁVKA-

-->BEZ REGISTRACE<--
274 stran A4 - Náhled

_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: mMario
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 137

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 25
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

Forum › Lidé › Ad › Minicar 300
Minicar 300
Komentáře a názory ke článkům.
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Ad

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Lis 27, 2013 8:52 pm
Předmět: Minicar 300

Klikni a přečteš si Související článek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
vintalko
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 26, 2013
Příspěvky: 343
Bydliště: Sučany Slovensko / Zlín Česko
OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 7:31 am
Předmět: Re: Minicar 300

Utešené avetko Smíšek
Držím palce renovátorovi.

_________________
Nie som odborník na autá, rád sa nechám poučiť.
Som rýchly a vytrvalý - rýchlo sa unavím a dlho mi to vydrží.


Naposledy upravil vintalko dne Čt Lis 28, 2013 7:33 am, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 7:33 am
Předmět: Re: Minicar 300

Zaujalo mne při psaní, tedy mj., i toto:
:
...Také jsem se dozvěděl, že chybějící kliková hřídel se dá vyrobit z klikovky Minora, rozebráním a zkrácením o jeden válec. Co je na tom pravdy nevím, každopádně mi nezbude, než to vyzkoušet.

Nebude nic jednoduššího, něž to zkusit, protože kliky jsou u mne vcelku inflační zboží... aspoň co do kvantity. Kvalita nezkoušena.
Ale já to odhaduju, že racionální konstruktér neměl důvod vymýšlet nic navíc, když je klika dělená... a dokonce i sestavitelná pro tři válce u Sportů.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 313
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 9:04 am
Předmět: Re: Minicar 300

super! pro mě velké překvapení, neb do dneška jsem si myslel, že se žádný Minicar nedochoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 526
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 9:29 am
Předmět: Re: Minicar 300

Hezky si to napsal náčelníku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 4:42 pm
Předmět: Re: Minicar 300

Nádhera...
Konstruktéři z Jawy byly vždycky v čele světové špičky. Několikrát se jim podařilo svými konstukčními řešeními předběhnout dobu.
Japonci se učily od nás... Škoda, že díky 40 letům "totality" je tomu dnes naopak.
Vzpomeňme třeba jen na Jawu "péráka" tajně vyvýjeného za války. Revoluční stroj s mnoha novými patenty, které ovlivnily celosvětový vývoj poválečných motocyklů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Lis 28, 2013 7:04 pm
Předmět: Re: Minicar 300

... je to fakt škoda!
Dnes už mohla Evropa jezdit v Minicarech 16. generace, která by už měla brzdy i na zadních kolech.
VW by zkrachoval někdy kolem roku 1960 a letos by se dvacetimilióntý červený Minicar v luxusní výbavě s koženým žlutým interiérem a černou zateplenou střechou s žlutočerveným pruhem a digitálním teploměrem na palubce předával jako dar lidu Československého království kancléřce Merkelové ke znovuzvolení. Posměch

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Pá Lis 29, 2013 9:47 pm
Předmět: Re: Minicar 300

minorku.. nech tu politiku... nebo Ti budem říkat "kapitalistickej politruk" Ščástnééé Myslím že tyhle pláče nad rozlitým mlíkem nikam nevedou... Minory mám rád, ale je jasný že to byla zastaralá konstrukce už v době svého vzniku.... a jeho sportovní úspěchy byly spíše takové labutí písně tohoto typu motoru a konstrukce. Dvoutakty auta opouštěli v průběhu padesátých let a v šedesátých už to bylo jen skutečně pár dospělých značek co s nima motory dělali.. karoserie..no výdřeva jasnej anachronismus a že nebyla karoserie samonosná, k čemu už vyspělej svět postupně přecházel nelze přehlédnout. Tedy pokud by měl existovat dlaší minor nové generace tak z původní koncepce by nezbylo téměř nic... snad jen ten náhon na předek by stál za to, ale ty homokyneťáky a gumové tlumiče záběru...no nevím. Tedy abych to shrnul, a snad nikomu nezlomím srdce, jsem realista... to auto je dost sračka, ale já ho prostě miluju Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Lis 30, 2013 7:05 am
Předmět: Re: Minicar 300

To auttíčko je malý milý myš překvapivě prostorný.
Minicar je zajímavost, ale např. pro mne, jako metrákového a vysokého asi nebude moc k ježdění. musím se pokusit o exkurzi.

ale ten ořední náhon přežil od DKW až do 90. let, takže tak špatnej nebyl.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: So Lis 30, 2013 6:53 pm
Předmět: Re: Minicar 300

Chong :
minorku.. nech tu politiku... nebo Ti budem říkat "kapitalistickej politruk" Ščástnééé Myslím že tyhle pláče nad rozlitým mlíkem nikam nevedou... Minory mám rád, ale je jasný že to byla zastaralá konstrukce už v době svého vzniku.... a jeho sportovní úspěchy byly spíše takové labutí písně tohoto typu motoru a konstrukce. Dvoutakty auta opouštěli v průběhu padesátých let a v šedesátých už to bylo jen skutečně pár dospělých značek co s nima motory dělali.. karoserie..no výdřeva jasnej anachronismus a že nebyla karoserie samonosná, k čemu už vyspělej svět postupně přecházel nelze přehlédnout. Tedy pokud by měl existovat dlaší minor nové generace tak z původní koncepce by nezbylo téměř nic... snad jen ten náhon na předek by stál za to, ale ty homokyneťáky a gumové tlumiče záběru...no nevím. Tedy abych to shrnul, a snad nikomu nezlomím srdce, jsem realista... to auto je dost sračka, ale já ho prostě miluju Smíšek

Jaká pak politika...
Ve svém příspěvku jsem nesrouvnával minicar s japonskými vozy, jen jsem naznačil, že některé dobové konstrukce byly nadčasové.
Přečti si ten úvodní článek pořádně, majitel tam píše, že podobné odpružení kola používali japonci na motocyklech mnohem později,kdy už byl Minor dávno za zenitem.
Jinak je jasné, že výdřevová karoserie byla pomalu zastaralá v době vzniku Minora a neměla perspektivní budoucnost. Značně ztěžovala a zpomalovala výrobu, hodně moc ručně odvedené práce.
Nikdy jsem o Minoru III nic pořádně nečetl, ani neslyšel, ale myslím, že výdřeva v něm asi nebyla.Rozhodně ten vývoj tlačily kupředu, chtěli postavit dokonce novou fabriku.
Kdyby motor z Minora stál za houby, tak by o licenci asi nestála legendární továrna NSU.

Jinak Trabant byl taky tvoutaktní konstrukce a jeho sportovní úspěchy byly neskutečně dobré a výráběl se až do r. 1990.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Ne Pro 01, 2013 12:22 am
Předmět: Re: Minicar 300

ale Minorku, nic ve zlém narážel jsem jen na Tvoje odsouzení bolševika. Naopak si myslím že takhle nerentabilní auto (minora) by kapitalista zaříznul hned na počátku, jen díky bolševikovi se vyrábělo alespoň pár let. Ale nechci tím nic obhajovat, prostě to tak bylo. A co se týká licence.. trochu se mi zdá divný že by NSU kupovalo licenci na motor, kterej je vlastně DKW a nemyslím že by zažil nějakej další překotnej vývoj od zakoupení licence DKW F9. Takže proč nakupovat u "překupníka", když můžu koupit u výrobce? Měla by Waltrovka vůbec licenční oprávnění dál licenci v zásadě původního motoru přeprodat dál aniž by riskovala soudní tahanice s DKW? Z fotky odpružení minicaru není nic vidět, myslím že se liší zavěšení auta a motorky dost zásadně aby se z toho dala usuzovat analogie. Nevím jaké úspěchy trabantů máš na mysli... co vím, pro závodní auta se spíše používaly motory wartburgu, dokonce si myslím že zmiňovávaný třívalec závodních minorů spíš byl motor z warťase a u pamětníků šlo spíše o to že přání bylo otcem myšlenky. Jinak trabant se nevyráběl 30let pro svoje mimořádné kvality, ale prostě proto že soudruzi v DDR odmítali inovace, protože by vyžadovaly ohromné investiční celky které nehodlali investovat a tak jak to bylo to stačilo. To v podstatě platilo pro všechny vozidla z produkce DDR. A nejsměšnější trabant byl v úpravě pro armádu jako otevřený vůz (Kübel), to bylo fakt k smíchu... Smíšek V čem v rámci socialistického bloku byli dederóni dobří byly koncem 80tých let motorky a elektronické součástky (např. jako první z RVHP mimo SSSR dělali mikroprocesory).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Pro 01, 2013 7:35 am
Předmět: Re: Minicar 300

No ona to chtěla koupit BSA jako celý auto a dokonce pro to Vykoukal dělal 4takt, ale to je jiná píseň.
O tom, proč zahynul Minor... , máme zde jasnou a podle mne objektivní zprávu.
minory.cz/index.php?na...News&aid=4

Že to autíčko nese s sebou celou předválečnou minulost v konstrukční škole, je jasné, že to však v tom poválečném marasmu bylo auto užitečné a proto i žádané, dokládají požadavky na vývoz.

Jinak nebýt toho, že je to tak mile jednoduché, já bych si určitě na důchod nepořizoval nic... maximálně dodělal přívěsy. Takhle jsem si řek, že tohle se tak nějak dá. Posměch

A, stejně jako Chong a ostatní, mám ho rád!
______
Co se týče toho zadního odpružení, tak si myslím, že ZK2 se v tomto, stejně jako např. v palubce od ZK1 významěn lišil. Ono porovnání tohho, co je vidět na čb a ta jedna fotka zadku u kola ... není to stejné!

Napíšu Mirkovi, esi nemá lepší fotky.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 621

OdeslatZaslal: Ne Pro 01, 2013 8:51 pm
Předmět: Re: Minicar 300

Díky Ranchere za opravu... Já jsem se parádně spletl. Myslel jsem továrnu BSA , nevím proč, ale napsal jsem NSU.
A máš pravdu, chtěli licenci auta a ne jenom motoru.
Takže se všem omlouvám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 313
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Čt Led 23, 2014 11:20 pm
Předmět: Re: Minicar 300

další lidové vozítko - tentokrát amatérská stavba - s motorem z Minora je tady
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2263
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Led 24, 2014 6:52 am
Předmět: Re: Minicar 300

Nojóooo!
Kolem tohohle auta jsem jezdil každý den do školy...teda, když tam stálo.
Majitel zřejmě pracoval v Královopolské nebo VÚCHZ apod, protože tam jsem ho vídal.
Že se mu říkalo Raketa z té doby sice nevím, ale já osobně mu říkal Sputnik... což nebylo tak daleko, viz. text článku ... že to mělo barvu brněnských šalin (tramvají) ... jednomu typu šaliny se říkalo taky Sputnik.
Pěknej objev, že to mělo Minoří motor!
Je zajímavé, že i jako současník jsem auto obcházel, ale že bylo z nerezu, to bych do něj neřekl. Vždy jsem myslel, že bylo z kombinace hliník-laminát.

Aniž bych vytvářel nějaké konsekvence ... z Královopolské= se pašovaly ven desítky a možná stovky , tam načerno vyráběných, nerezových výfuků.
Díky za vzpomínku!

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Ad
Strana 1 z 2
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Nemůžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy