Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Kublex
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 152

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 5
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁNÍ

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Podvozek › Poloosa hnací hřídel
Poloosa hnací hřídel
Od spodku pneumatiky, až po vršek listového péra
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Podvozek

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 267
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Led 19, 2017 5:48 pm
Předmět: Poloosa hnací hřídel

Jaký průměr a délku (rozměry) má originální poloosa na Minoru? Mám dvě různého průměru obě byly namontované na Minorech mám k nim adekvátně osazené převodovky unašeči jeden je s mazničkou a druhý bez. V příručce jsou označené poloosy (hnací hřídele) (pro č. m. 40-01 až 40-1100) a druhý typ (od č. m. 40-1101) znamená to snad že prvně se jednalo o slabší hnací hřídele a pak o silnější? Jak rozpoznat hnací hřídel z Warburgu v čem se liší? Foto přidám později.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 549
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Led 19, 2017 8:21 pm
Předmět: Re: Poloosa hnací hřídel

Zdar, první typ poloos je shodný s jedničkou Minorem a poznáš ho podle pěti drážek, novější typ je pak šestidrážkový. Poloosy z warana jsou o dost silnější a hlavně asi o 5 cm delší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2403
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Led 20, 2017 1:24 pm
Předmět: Re: Poloosa hnací hřídel

Podle mého archeologického výzkumu se Waraní poloosy včetně homokineťických kloubů používaly. Mám za to, že se na straně drážek hřídele zkrátily a drážky se posunuly.
Ostatně Ten sport, co tu prezentuje Janpol je taky důkazem.
Já sám mám v syslátech jeden takový použitý kloub.

David má ale ještě jiný problém.
Obě ty hřídele jsou 6ti drázky, ale jeden pár pasuje do unašečú jedné převodovky a druhý do té druhé.
Navzájem nejdou přehodit, protože ty 6tidrážkové konce nemají stejný průměr.
Tedy kromě zkrácené osy je tam i drážková díra z Warana... toť moje vyšetřovací verze.
Koukám, že se budu muset podívat do syslátů, zda ty nové unašeče, co mám (Waran), nebudou nakonec jen zdrojem té gumy, protože 6ti díra nebude pasovat s origo hřídelí.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2403
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Led 20, 2017 7:48 pm
Předmět: Re: Poloosa hnací hřídel

Tak mi prisla fotka, ze ktere je to jasnejsi.



fotografie0445 (1).jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  93.87 KB
 Čteno:  130 krát

fotografie0445 (1).jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
nofran
Nováček
Nováček


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 1
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Čvn 12, 2018 10:25 am
Předmět: Re: Poloosa hnací hřídel

Dobrý den.

Najezdil jsem s Aero Minorem II bezmála 100 tis km. Koupil jsem si ho, když mi bylo 22 let a nikdo ho tehdy nechtěl pro jeho jistou nectnost: Dost často mu upadlo přední kolo..
Protože jsem pracoval ve vojenském podniku v nástrojárně, měl jsem velice blízko k rozuzlení této bolesti, kterou zapřičinil vždy neodborný zásah při montáži hnacího složení čepu kola.

Nápad Minoráci, vždy si zapamatujte.

* Litinový buben musí být nevymačkaný (jinak je nutné zabroušení kuželu bubnu s čepem,který bude následně použit..Pozor!! Pamatovat!! Při zabrušování kuželu bubnu na čep kola dojde k jeho posunu k ložiskům..Pečlivě proměřit a ujistit se,že složení kola po dokončení má předepsanou vůli 0,1mm a větší..
* Klínek se nesmí v žádném případě v drážce dotýkat bubnu, který na něm nesmí sedět!


Klidně nechte i vůli klínku 0,3 mm na výšku. Přenos tažné sily od motoru zajišťuje pouze tření mezi čepem a bubnem, které zajistí řádné dotažení kuželového spojení maticí s konečným zajištěním závlačkou.

Další velice důležitou věcí je uložení sestavy kola s ložisky.
Ze strany homokinetického kloubu je na čepu osazení předního kola příložka-18 ložisko -16 rozpěrka -15 a další ložisko. Za ním je velice důležitá příložka, která je na čepu a je průměrově menší jak matice-26..Při motáží a proměření se vkládá taková šířka podložky, aby zajistila nutnou vůli celého složení kola..Jak je výše uvedeno.




Nikdy nesmí dojít k opření a nedej bože k tlaku na ložiska ze strany bubnu. Jinak dojde k pnutí materiálu, zahřátí a následném ulomení čepu kola a nebezpečné situaci při jízdě.
Čep, pokud by byl vyráběn, je nutné vyrobit z materiálu ČSN 14220 cementovat zakalit a popustit na hodnotu 60-62 HRC.
Po tomto zpracování je čep kola na povrchu tvrdý v síle asi do 1 mm a vnitřek čepu je měkký a houževnatý. Vždy když jsem pasoval celé složení kola, ať už sobě nebo druhým, vždy jsem si ověřil tlakem, jak je zmáčknut cínový drátek a jakou má sílu,abych měl jistotu a vůle byla evidentní.
Bohužel jsem sice pak pracně musel stáhnout buben z čepu,abych vyndal drátek,ale byla to nutnost.Nikdy toto nepodceňujte při nomntáži. Platí pro všechny automobily!!!!!!! Pak již nikdy kolo neulétne za jízdy a v pohodě lze v autě vozit bez strachu kohokoliv..

Zatím Vás všechny zdravím a někdy příště popíšu problém pochodujícího klikového hřídele v Minoru a jak na něj...

Vašek V Pardubice

_________________
Minor II byl špičkové autíčko...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2403
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Čvn 15, 2018 7:53 am
Předmět: Re: Poloosa hnací hřídel

Vzhledem k tomu, že mne tato operace čeká, jde o návod docela podrobný a se zdůvodněním. To mám rád, když vím, proč se co dělá/nedělá.
Užitečné povídání Vykřičník Díky.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Podvozek
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy