GO motoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2  :| |:
-> Motor a převodovka

#16: Re: GO motoru Autor: zaslapanyminorBydliště: Nový Knín OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 7:11 pm
    ----
Díky za info, čili se do toho můžu pustit. Ty závodní verze měli tuším trochu jiný blok.

#17: Re: GO motoru Autor: aerominorBydliště: Horní Počaply OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 7:14 pm
    ----
Následně ano, právě proto, že zeslabení bylo na hranici únosnosti a motory měly malou životnost.

#18: Re: GO motoru Autor: MiravanhostinBydliště: Hostín OdeslatZaslal: Po Úno 02, 2015 3:52 pm
    ----
Ahoj chlapci, chci se zeptat zda existují již nové informace ohledně vrtání bloku na minora nebo nové zkušenosti, kolik výbrusů vlastně vydrží?
Já jsem nyní na dvanáctém ale ještě jsem ho nenastartoval, tedy 73mm.
Díky

#19: Re: GO motoru Autor: Chong OdeslatZaslal: Ne Říj 22, 2017 10:45 am
    ----
Ahoj, došlo i na renovaci spojky a spojkové lamely. Přikládám foto použitého materiálu plechové části lamely. Dost mě překvapila nekvalita použitého materiálu připomínající spíše nějaký odkrojek konce válcovaného plechu. no, on to spíš asi i bude Smíšek . Neříkám že se to musí týkat lamely, ale děláme na motoru kde se nachází spousta značek FJ, nepochybně tedy vyrobených v Jawě.

#20: Re: GO motoru Autor: RancherBydliště: Brno OdeslatZaslal: Ne Říj 22, 2017 12:38 pm
    ----
Chtěl jsem se podívat na makrosnímky mých syslátů, našel jednu spojku a vona má jinak dírky!
Znamená to, že byly dva rastry? Nechce se mi rozdělávat to naprosto OK obložení, abych zjistil, co je pod tím.
Mám dojem, že pro ten dvoudírkový rastr se to "moje" obložení jen pootočí a může se nýtovat...

Jinak ta muchláž podkladu je opravdu zajímavá ukázka odvalku... Zmaten

#21: Re: GO motoru Autor: Chong OdeslatZaslal: Po Říj 23, 2017 1:16 pm
    ----
Mám doma stejné lamely. Střídají se (celkem 12) dirky s odsazením na hlavu nýtu s velkou dírou. Logicky z toho vyvozuji že by měly být vůči sobě lamely (každé strany) posunuty o dirku. tedy že se nenýtují obě lamely skrzevá plech k sobě, ale vždy lamela k plechu, přičemž druhá lamela na tom místě má onu velkou díru. Je to vhodné proto, že se eliminuje roziko poškození lamely lisovaným koncem nýtu. No a teď k Tvojí lamelspojce. Protože jsou lamely snýtované k sobě a velké díry jdou proti sobě, asi s ohledem na nepochopení původní autor převrtal další sadu 6ti děr do plechového kotouče lamelspojky. Zřejmě Tím posunutím chtěl skrýt skutečnost že by pak na nahlížejícího koukaly z neonýtovaných pozic v plechu díry :). Já osobně v tom ale vidím dvě rizika. Za prvé, protože je obtížné odhadnout sílu zanýtování, může dojít k zbytečnému riziku poškození lamely ze strany roznýtovávání nýtu, také na té straně by byla potom vhodná podložka na roznesení tlaku v ploše, tak jak je to u hlavy nýtu. Za druhé ale jako zbytečné a nesmyslné riziko vnímám že zářezy z krajů kotouče (jsou patrné pohledem do velkých, neosazených děr) vychází pod velké díry. Umím si živě představit že "drnčením plechů" dochází k cyklické únavě lamely v jejím největším zeslabení . Proto soudruzi z Motorletu toto místo přeběhli plným materiálem lamely a volili dvě dirky vedle sebe Smíšek . No ale popravdě... prasáren v různých motorech apřevodovkách jsem viděl už tolik že bych tento způsob hodnotil nejvýše trojkou za umělecké ztvárnění Smíšek

#22: Re: GO motoru Autor: Chong OdeslatZaslal: Po Říj 23, 2017 1:19 pm
    ----
Jo k těm mým lamelám.. překvapilo mi na nich bravurní vyražení "ČKD". Možná i nafotím..

#23: Re: GO motoru Autor: RancherBydliště: Brno OdeslatZaslal: Út Říj 24, 2017 11:12 am
    ----
To ČKD může mít podklad v prostém faktu, že ve Vysočanech pro Minory makala lisovna, kterou vedl pan Kejval. Ta pak skončila pod Pragou a p. Kejval s ní do Pragy přešel.

#24: Re: GO motoru Autor: cezetaBydliště: PRG OdeslatZaslal: St Lis 08, 2017 3:43 pm
    ----
Chlapci, kterým to jezdí Smíšek
Můžete mi napsat jakej klínovej řemen používáte na pohon dynama?
Zkoušel jsem to dohledat, ale nikde jsem nic nenašel.

#25: Re: GO motoru Autor: RancherBydliště: Brno OdeslatZaslal: St Lis 08, 2017 8:58 pm
    ----
Protože nejezdím, nemůžu ti napsat, že to má být 13 x 860.
Povidal Radek.

#26: Re: GO motoru Autor: stanislavBydliště: ČR OdeslatZaslal: Čt Lis 09, 2017 8:38 am
    ----
Já jsem namontoval Bosch AVX 10*864 La.Mám jej 6 let a za tu dobu nebylo ho potřeba napínat,ale upozorňuji,že se jedna o řezaný řemen.Mám dole i nahoře originalní řemenice.

#27: Re: GO motoru Autor: cezetaBydliště: PRG OdeslatZaslal: Čt Lis 09, 2017 6:15 pm
    ----
Super, díky chlapci.

Právě že jsem našel řemen a označení nebylo moc čitelný.
Všechny klíňáky co jsem měl doma byly moc dlouhý.
Origo řemenice jsou jasná volba. Mrk

#28: Re: GO motoru Autor: RancherBydliště: Brno OdeslatZaslal: So Lis 11, 2017 8:23 am
    ----
Jen přidám moudro ze Zpravodaje Minor klubu
:
Řemenička dynama, zvláště při namontování nového řemenu se často uvolňuje. Nezapomeňte důkladně dotáhnout matku a ostrým úderem na klíč matku zaseknout. Řemen nemá být nikdy příliš napnutý, trpí krajní ložisko a dochází právě k nemile havárii řemeničky při jízdě. Vložením určitého počtu podložek, do řemeničky rozšíříte její drážku a řemen se uvolní. Po jeho vytažení podložky postupně vyjímáme, abychom řemen opět vypnuli.



-> Motor a převodovka

Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Jdi na stránku Předchozí  1, 2  :| |:
Strana 2 z 2