Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: elloco
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 145

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 12
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
OBJEDNÁNÍ

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Motor a převodovka › Závady motoru
Závady motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radek
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 08, 2012
Příspěvky: 42
Bydliště: Holice
OdeslatZaslal: Po Kvě 07, 2018 5:11 am
Předmět: Závady motoru

Trápí mě jedna věc u motoru. Usazuje se mě v klikové skříni zbytky benzínu a
oleje. V praxi to je tak, najedu cca 30 km.a po
nějakém čase začne sáknout ze spodu motoru černá kapalina. Šrouby povolím (mám karter s vypoštěcíma šroubama) a vyteče
černý mastný humus směse benzínu. Taky jsem nemohl nastartovat a závada byla tatáž. Myslel jsem,že to dělá karburace (používám Jikovy) a tak jsem osadil jiný, ale stejně se to děje.

Prosím ,zda by někdo komu se to taky stalo neporadil a kde je chyba.Děkuji.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2361
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Kvě 07, 2018 6:44 am
Předmět: Re: Závady motoru

Věřím, že praktici dvoutaktů něco vymyslí.
Já, jako více teoretik, jsem si vzpomněl na jeden zdroj mouder o Minorovi a to je Věstník Minor klubu. Tam se píše:
:
Dokonalý chod motoru je závislý na dobrém utěsnění skříně, tudíž i všech ucpávkách klikové hřídele. Porušením některá snižuje se výkon motoru i jeho nastavování, špatná ucpávko se pozná, že propouští benzínovou směs a na zbylý olej se nanáší prach a nečistota. To je zjevné u přední ucpávky, u zadní se porušení projevuje odkapáváním směsi spodním otvorem ve spojková skříni. Střední není na porušení choulostivé a velmi těžko se toto bezpečně zjišťuje, zvláště kde nejsou ve skříni motoru výpustní šrouby. Zkouší se zpravidla naplněním jedné komory benzínem a vyjmutím výpustného šroubu u druhé zjišťujeme těsnost.
Takže se mi z toho teoreticky vyloupla netěsnost středního labyrintu. Smutnej

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 655
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Po Kvě 07, 2018 6:50 am
Předmět: Re: Závady motoru

Vladimíre lépe jsi to popsat nemohl na teoretika je to výborný.
Já bych se ubíral tímto směrem. Věstník Minor klubu je supr taky z něj čerpám informace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 415

OdeslatZaslal: Po Kvě 07, 2018 5:59 pm
Předmět: Re: Závady motoru

Ahoj Radku, no co popisuješ vypadá na zbytky oleje benzínu a karbonu. Obvykle se nějaké množství oleje v klikovém prostoru nahromadí, ale ne tak aby tam to množství vzrůstalo. Dokonce ani karbon v klikovce není nic vyjímečného, ale tady se bavíme jen o takovém hooodně lehkém zakouření. Mě to vychází na příliš bohatou směs. Napovídá tomu barva zbytků, protože černá znamená že je v té směsce hodně karbonu (nedokonale spálené směsi paliva), plus to že se to dole hromadí. Tedy snad lépe seřídit hladinu v plovákovce (mohlo by dojít k přetékání hladiny v náklonu díky vysoké hladině v plovákovce a stékání do motoru sáním) a zkontrolovat natryskování. Na druhou stranu neznamená že když na trysce je nějaké číslo že to je pravda. Riziko pilníkových a vrtákových tuningářů trysek za dobu života auta je poměrně vysoká. Také může hromadění paliva být známkou zhoršené průchodnosti výfukové soustavy, kdy klade odpor výplachu spalovacího prostoru a tím zůstane zbytková směs ve spalováku a přebytky se můžou hromadit dole. Nevím zda jsi dělal výbrus a jak jsi renovoval výfukovou soustavu. Pokud jsi dělal výbrus, nemáš na výběr a stejně musíš směs nastavit jako bohatou, plus zvýšené maštění benzínu. Ale jak špatné seřízení Jikovu, nebo zhoršené odvádění spalin se dost pozná na výkonu motoru. A to jsi nepsal...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Radek
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 08, 2012
Příspěvky: 42
Bydliště: Holice
OdeslatZaslal: Út Kvě 08, 2018 5:19 am
Předmět: Re: Závady motoru

Výfuk je původní a čistil jsem ho vypálením a vyklepáním.

Všechny karburace Jikov co mám jsou osazena shodnýma tryskama i když
menšíma než jsou udávaná v tabulce v knize, ale na toto osazení původní
majitel jezdil.

Motor je v původním stavu, jen výměna hlavy a kosmetické upravy.
Bohužel je to delší dobu co jsem to dělal a už nevím zda jsem měnil gufera.

Výkon motoru beru jako normální, když vyjíždím z domu jedu tak 3 km do kopce a vyjedu to na 3 rychlost.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 415

OdeslatZaslal: Út Kvě 08, 2018 7:46 am
Předmět: Re: Závady motoru

Pokud je výkon motoru odhadem v pořádku, tak bude výfuk v ucházejícím stavu. Nicméně si neumím moc představit jak vyčistit výfuk vypálením. Vyráběli jsme repliku a je dost složitý než aby se dal vypálit. Myslím že bez rozebrání se efektivně vyčistit nedá. Na druhou stranu je už jen o málo pracnější vyrobit jeho repliku. Když se použijí původní přepážky a obal, tak ten zbytek je triviální. Tím ale nechci říkat že máš repliku vyrábět. Spíš se vrátím k onomu hromadění oleje a karbonu. No pokud by byl motor už víc vyběhanej tak se ten karbon může dostávat ve větší míře podél pístu, takže určitě platí, že krom bohaté směsi, tak nejvíce záleží na těsnosti pístu ve vztahu k množství karbonu u kliky. Viděl jsem kliku černou jak bota, ale to byl motor (jawí) totálně vylítanej. S guferama to nemá co dělat. Gufero funguje i totálně tvrdé, usmrtí ho obvykle vůle v přilehlém ložisku. Dřív než ztratíš spodní kompresi, tak okolo sebe dosti cintá olej s palivem. KOlik tak toho zbylého paliva s olejem v klikovém prostoru máš a po kolika najetých kilometrech?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2361
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Kvě 08, 2018 9:07 am
Předmět: Re: Závady motoru

Jen přidám moji úvahu.
Radek píše, že po ujetí 30 km Vykřičník mu začíná dole sáknout...
Nevím sice kudy sákne, ale po 30ti. Vykřičník
Takže to není vzdálenost na vytvoření takového množství špatně spálené směsi, resp.tak začerněné směsi.
Mastný černý benzín vidím začerněný tím, že použitý olej stařičký karbon rozpouští. Karbon, který tam zůstal v nedělaném motoru.
Normálně by vyfučel se spalinama, ale tady prostě stéká do karteru, nebo tam kondenzuje(?)
Takže to, pokud to není střední utěsnění kliky může být tím přeplavením (jak psal Chong) a rozpouštěním usazenin v klikové skříni.
Můj osobní názor je, že motor toho má dost a minimálně bych se podíval zespodu, jak vypadá. Což je zvládnutelné.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 415

OdeslatZaslal: Út Kvě 08, 2018 8:03 pm
Předmět: Re: Závady motoru

No Ranchere... nepředpokládej že karbon je starého data. Pokud nedošlo k renovaci motoru, pak se jaksi podmínky původního stavu nezměnily a může vznikat v tomto případě i nyní Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2361
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Kvě 08, 2018 10:55 pm
Předmět: Re: Závady motoru

Souhlasím se vším a spíš popichuji k úvahám, ale ne s tím, že za 30 km jízdy vznikne zakarbonovaný benzín jen špatným spalováním.
Navíc tím, že steče benál přeplavením karbecu na dno ... jo, to může ... mi taky to začernění nesedí. Takže kombinuju.
Pár dvoutaktů jsem v mládí potrápil a porozebíral (ano byly to jednoválce). Celkem mám na jedné stopě nalítáno cca 60 000 Km(!)
Ale než nastalo nějaké zakarbnování, tak, i u blbě seřízeného karbecu, šlo o stovky km.
Ovšem poctivě přiznávám, že nuance provozu jsem vždy řešil mechanicky: Otevřte příručku na straně té a té a postupujte podle návodu...
Takže až tak hluboce to nevnímám.

Nápad Musí to pomoci rozlousknout Radek tím, že ty okrajové podmínky upřesní.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Radek
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Dub 08, 2012
Příspěvky: 42
Bydliště: Holice
OdeslatZaslal: St Kvě 09, 2018 7:25 pm
Předmět: Re: Závady motoru

Možná jeden postřeh, při naskočení motoru co nejdříve zatáhnout sytič.Nenechávat motor prohřívat se sytičem.Motor se tím mohl zbytečně přechlastat.
Včera jsem dělal okruh a po příjezdu kápla jen troška z karteru a to byl spíš olej. Jestli tam nedávám do bezinu moc oleje ? Někde píšou 1:25 a jinde 1:30 klonil bych se k 1:30. Míchám to stejně jako do motorky.

Minora se teprve učím ovládat, správně řadit a tak, ale jedno je jisté jak se
rozjede tak "maže" 70 na tacháku a jen si přede.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 415

OdeslatZaslal: Pá Kvě 11, 2018 5:37 am
Předmět: Re: Závady motoru

Poměr oleje k benzínu vychází ibvykle z konstrukce motoru. Obvykle platí pravidlo, že méně oleje se dává do motoru, který má jehlová ložiska i na pístním čepu, nebo, který je mazán přímo (čerpadlem oleje zohledňují poměr oleje v závislosti na otáčkách, nebo mazající čerpadlem skrz kliku až třeba k pístním kroužkům - moderní 2T). Ovšem Minor má nahoře bronzová futra, takže bych mazal s ohledem na záběh a následně klidně snížil na 1:40. Samozřejmě se tu bavíme o kvalitním oleji, alespoň takový kterému se lidově říká "poolosyntetický". S M2T bych neopouštěl 1:33.Ale upřímně ohledně kvality bych moc neustupoval, protože na té kvalitě také záleží jak moc karbonu se usazuje ve výfuku. A ten jak víme se velmi, ale velmi obtížně čistí. Ten průsak z karterů... no flákni pod ty vypoušťáky těsnění (fíbr, hliník, nebo vyžíhanou měď) a dost možná že pak bude po problému. Ale ohlídej si barvu svíček tak po 1000km a podle toho uprav bohatost směsi. nemusíš karbonem zasírat píst ani výfuk Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy