Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: vaclav-vwq
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 161

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 10
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
KNIHA

První souhrnná publikace o Aero Minor II.
615 Kč + poštovné 85 Kč
278 stran A4 - Náhled
REZERVACE
PRO DOTISK I.Q 2019

_TOGGLE
Nesháníte?

Forum › Technika › Motor a převodovka › Hlava 22
Hlava 22
... k tomu volant a oba jeho konce
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2443
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 6:52 am
Předmět: Re: Gufero klikové hřídele

Rozebral jsem zatim jen dva motory, takže zkušenosti na rozdáváni nemám.
Teď jsem se pustil do jednoho, co se mi ho nepodařilo zvenku roztočit. Hlava dolů, zkusit shora domluvit pístům. Prolito týden předem olejem, petrolej nebyl.
Nebudu to protahovat. Ta hlava byla přes těsnění s blokem tak propojená, věkem a karbonem, štefty by se určitě po prodloužení setkaly daleko před nekonečnem...
Opruz a boj o každý milimetr až do úplného konce.
Pomůcky:
- plochý nůž zvaný řepák
- špachtle ocelové
- široký šroubovák
- bukové klínky
- bukové prkénko - práh
- hliníkové hranolky
- montpáky
- palice

A tak se ptám. Je to normální? Posměch

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 682
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: St Úno 28, 2018 11:08 am
Předmět: Re: Gufero klikové hřídele

Rancher :


A tak se ptám. Je to normální? Posměch

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Mrk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 277
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Úno 28, 2018 4:11 pm
Předmět: Re: Gufero klikové hřídele

Mám dva motory jeden zatuhlý druhý rozhýbaný. Budu výhledově v Brně a okolí shánět něco funkčního nadozazimy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 319
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: St Úno 28, 2018 8:49 pm
Předmět: Re: Gufero klikové hřídele

JaraII :
Rancher :


A tak se ptám. Je to normální? Posměch

Má to happy end. Motor se točí a klika se neposouvá ani ň.
Ano je to normální několik motorů jsem rozebral a jeto o trpělivosti. Jo karbon a koroze je úžasná někdy mám pocit že je lepší než lepidlo. Mrk

stejná zkušenost, "zaroste" to jako prase. Má to k tomu ideální podmínky ... otázka: dotahujete hlavu momenťákem? jestli jo, tak na kolik?

_________________
Nashle na silnici ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 434

OdeslatZaslal: Čt Bře 01, 2018 8:29 am
Předmět: Re: Hlava 22

Ahoj, nejprve jsme dali s Čezetou 24Nm. vycházel jsem z loňské zkušenosti s mojí pežotí motorkou, kde to bylo v manuálu a navíc je tam vyšší komprese. Při tomto momentu nám to ale chaclo po stranách hlavy. Zřejmě vlivem nekvalitního těsnění (nového!), které mělo příliš vysoké okování spalováku, které ve spojení s tím že šrouby utahují hlavně těsnění kolem spalovacího prostoru, prostě nestačilo na úplné dotažení těsnění v krajích. Ukázalo se také že drobná rýha v litině válce způsobuje další únik. Takže jsme to zprasili a na kraj válce i kraj hlavy jsme nanesli silikon. Koneckonců tam nikdy nebude moc vysoká teplota a silikonu (motorovému, ne ten co se používá ve sprchách) voda nevadí. Nicméně skončili jsme na poměrně velkém, ale i rozumném momentu 45Nm. Pokud ale nejsou problémy s dosedacími plochami a kvalitou těsnění, pak podle mě stačí oněch 24Nm. Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2443
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Čt Bře 01, 2018 5:13 pm
Předmět: Re: Hlava 22

Chong :
... Dospěli jsme však k názoru, že s ohledem na riziko průsaku vody do spalovacího prostoru, což by byla fatální závada vedoucí ke GO, je vhodnější sestavit válec s hlavou dohromady před montáží na písty. Celou tuto sestavu lze takovou zkouškou (třeba připojením na vodovod) otestovat zda netrpí průsaky práve do válců... na smontovaném motoru to prostě nejde zjistit a jen se modlit že to funguje...

Nápad Takže ucpat spodní výtok s výpustným kohoutkem a tlakově odolný adaptér k napojení přítoku vody.

Jinak podle hovorů jak na domácích, tak zahraničních linkách, je jev zvaný:
KUATEČEMITĚSNĚNÍDOVÁLCŮ
po sestavení motoru docela častý jev.
Jinými slovy, Chongu, dík za tip! Hodil by se do knihy, ale už se tam nedostane Posměch

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 1 z 1
Časy uváděny v GMT + 1 hodina



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy