Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Markus115
Nový dnes: 0
Nový včera: 3
Celkem: 135

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 35
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

Forum › Technika › Motor a převodovka › GO motoru
GO motoru
... k tomu volant a oba jeho konce
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zaslapanyminor
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Čvc 09, 2012
Příspěvky: 28
Bydliště: Nový Knín
OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 7:11 pm
Předmět: Re: GO motoru

Díky za info, čili se do toho můžu pustit. Ty závodní verze měli tuším trochu jiný blok.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 523
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Pá Led 25, 2013 7:14 pm
Předmět: Re: GO motoru

Následně ano, právě proto, že zeslabení bylo na hranici únosnosti a motory měly malou životnost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Miravanhostin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Říj 18, 2013
Příspěvky: 58
Bydliště: Hostín
OdeslatZaslal: Po Úno 02, 2015 3:52 pm
Předmět: Re: GO motoru

Ahoj chlapci, chci se zeptat zda existují již nové informace ohledně vrtání bloku na minora nebo nové zkušenosti, kolik výbrusů vlastně vydrží?
Já jsem nyní na dvanáctém ale ještě jsem ho nenastartoval, tedy 73mm.
Díky

_________________
Já nevím co s tím, já se z toho asi zblázním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Ne Říj 22, 2017 10:45 am
Předmět: Re: GO motoru

Ahoj, došlo i na renovaci spojky a spojkové lamely. Přikládám foto použitého materiálu plechové části lamely. Dost mě překvapila nekvalita použitého materiálu připomínající spíše nějaký odkrojek konce válcovaného plechu. no, on to spíš asi i bude Smíšek . Neříkám že se to musí týkat lamely, ale děláme na motoru kde se nachází spousta značek FJ, nepochybně tedy vyrobených v Jawě.



sam_0281.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  166.73 KB
 Čteno:  23 krát

sam_0281.jpg


sam_0280.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  160.58 KB
 Čteno:  24 krát

sam_0280.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Říj 22, 2017 12:38 pm
Předmět: Re: GO motoru

Chtěl jsem se podívat na makrosnímky mých syslátů, našel jednu spojku a vona má jinak dírky!
Znamená to, že byly dva rastry? Nechce se mi rozdělávat to naprosto OK obložení, abych zjistil, co je pod tím.
Mám dojem, že pro ten dvoudírkový rastr se to "moje" obložení jen pootočí a může se nýtovat...

Jinak ta muchláž podkladu je opravdu zajímavá ukázka odvalku... Zmaten



spoj.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  195.82 KB
 Čteno:  17 krát

spoj.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Po Říj 23, 2017 1:16 pm
Předmět: Re: GO motoru

Mám doma stejné lamely. Střídají se (celkem 12) dirky s odsazením na hlavu nýtu s velkou dírou. Logicky z toho vyvozuji že by měly být vůči sobě lamely (každé strany) posunuty o dirku. tedy že se nenýtují obě lamely skrzevá plech k sobě, ale vždy lamela k plechu, přičemž druhá lamela na tom místě má onu velkou díru. Je to vhodné proto, že se eliminuje roziko poškození lamely lisovaným koncem nýtu. No a teď k Tvojí lamelspojce. Protože jsou lamely snýtované k sobě a velké díry jdou proti sobě, asi s ohledem na nepochopení původní autor převrtal další sadu 6ti děr do plechového kotouče lamelspojky. Zřejmě Tím posunutím chtěl skrýt skutečnost že by pak na nahlížejícího koukaly z neonýtovaných pozic v plechu díry :). Já osobně v tom ale vidím dvě rizika. Za prvé, protože je obtížné odhadnout sílu zanýtování, může dojít k zbytečnému riziku poškození lamely ze strany roznýtovávání nýtu, také na té straně by byla potom vhodná podložka na roznesení tlaku v ploše, tak jak je to u hlavy nýtu. Za druhé ale jako zbytečné a nesmyslné riziko vnímám že zářezy z krajů kotouče (jsou patrné pohledem do velkých, neosazených děr) vychází pod velké díry. Umím si živě představit že "drnčením plechů" dochází k cyklické únavě lamely v jejím největším zeslabení . Proto soudruzi z Motorletu toto místo přeběhli plným materiálem lamely a volili dvě dirky vedle sebe Smíšek . No ale popravdě... prasáren v různých motorech apřevodovkách jsem viděl už tolik že bych tento způsob hodnotil nejvýše trojkou za umělecké ztvárnění Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Po Říj 23, 2017 1:19 pm
Předmět: Re: GO motoru

Jo k těm mým lamelám.. překvapilo mi na nich bravurní vyražení "ČKD". Možná i nafotím..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Říj 24, 2017 11:12 am
Předmět: Re: GO motoru

To ČKD může mít podklad v prostém faktu, že ve Vysočanech pro Minory makala lisovna, kterou vedl pan Kejval. Ta pak skončila pod Pragou a p. Kejval s ní do Pragy přešel.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012
Příspěvky: 94
Bydliště: PRG
OdeslatZaslal: St Lis 08, 2017 3:43 pm
Předmět: Re: GO motoru

Chlapci, kterým to jezdí Smíšek
Můžete mi napsat jakej klínovej řemen používáte na pohon dynama?
Zkoušel jsem to dohledat, ale nikde jsem nic nenašel.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Lis 08, 2017 8:58 pm
Předmět: Re: GO motoru

Protože nejezdím, nemůžu ti napsat, že to má být 13 x 860.
Povidal Radek.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
stanislav
MINORISTA
MINORISTA


Založen: Říj 07, 2012
Příspěvky: 12
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: Čt Lis 09, 2017 8:38 am
Předmět: Re: GO motoru

Já jsem namontoval Bosch AVX 10*864 La.Mám jej 6 let a za tu dobu nebylo ho potřeba napínat,ale upozorňuji,že se jedna o řezaný řemen.Mám dole i nahoře originalní řemenice.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012
Příspěvky: 94
Bydliště: PRG
OdeslatZaslal: Čt Lis 09, 2017 6:15 pm
Předmět: Re: GO motoru

Super, díky chlapci.

Právě že jsem našel řemen a označení nebylo moc čitelný.
Všechny klíňáky co jsem měl doma byly moc dlouhý.
Origo řemenice jsou jasná volba. Mrk

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2241
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Lis 11, 2017 8:23 am
Předmět: Re: GO motoru

Jen přidám moudro ze Zpravodaje Minor klubu
:
Řemenička dynama, zvláště při namontování nového řemenu se často uvolňuje. Nezapomeňte důkladně dotáhnout matku a ostrým úderem na klíč matku zaseknout. Řemen nemá být nikdy příliš napnutý, trpí krajní ložisko a dochází právě k nemile havárii řemeničky při jízdě. Vložením určitého počtu podložek, do řemeničky rozšíříte její drážku a řemen se uvolní. Po jeho vytažení podložky postupně vyjímáme, abychom řemen opět vypnuli.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 2 z 2
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy