Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: JawaRobot
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 129

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 20
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
Minorysti

Forum › Technika › Motor a převodovka › Zapalování
Zapalování
... k tomu volant a oba jeho konce
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  Motor a převodovka

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
charlimb
Nováček
Nováček


Založen: Říj 29, 2015
Příspěvky: 1
Bydliště: Pelhřimov
OdeslatZaslal: Čt Říj 29, 2015 5:54 pm
Předmět: Re: Zapalování

Ahoj všem,
oživuji minora, který stál 16 let v garáži. Motor chytá dobře,volnoběh drží ale
když jedu do kopce tak se mi oba válce začnou hádat a výkon klesá. Hladinu v karburátoru Solex mám cca 9 mm, výfuk nový, kladívka nová, karburátor několikrát vyčištěný. Tlaky ve válci v pořádku. Poraďte prosím kde hledat chybu?
Charli

_________________
charlimb
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 506
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Čt Říj 29, 2015 9:53 pm
Předmět: Re: Zapalování

Buď vítán na stránkách. V zapalování bych asi nehledal. Zkus znovu projít osazení a nastavení karburátoru. Nějaké vodítko bys snad mohl najít zde: www.minory.cz/index.ph...topic&t=16
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Říj 30, 2015 9:37 am
Předmět: Re: Zapalování

Vzpomněl jsem si na ty problémy s "chodící klikou", tam to ovšem souviselo se sešlápnutím spojky za volnoběhu ( minory.cz/index.php?na...eklad#3047 a okolo )
Není možné, že by takto volné byly třeba i díly odstředivé regulace, že by se při naklonění "sekaly"?

BTW: Charli, ještě je nějaký prostor na serveru Mrk , určitě rádi uvítáme Tvého Minora jak v Garáži, tak i v albu. To je takový místní zvyk.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
JaraII
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Úno 28, 2015
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno-Husovice
OdeslatZaslal: Pá Říj 30, 2015 8:24 pm
Předmět: Re: Zapalování

Taky tě vítám mez námi minoráři. Chechty

K tomu tvému problému se přikláním k Aeominorovi.

Řešili jsme něco podobného Vojtou Hamerníkem bylo to tryskami, osadili jsme je správně a ejhe minor valil jak zběsilý a od té doby se Vojta neozval tak asi dobrý.
Tak bych se zaměřil na tohle a uvidíš. Smíšek

BTW: Těším se na Tvého Minorka Koulení očima
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 12:14 pm
Předmět: Re: Zapalování

No, tak těch "plíšků", tedy závažíček nemám ani ň.

Je tady někdo, kdo oplývá těmito díly?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 382

OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 1:43 pm
Předmět: Re: Zapalování

podle mě celý problém je poněkud komplexnější... plíšky regulují předstih společně s pružinami. Ale neplatí že s jakoukoli pružinou (párem), prostě s takovou jaká tam má být. Ve výkresové dokumenatci jsme pružinku předstihu nenašli a ty dochované budou mít jiné mechanické vlastnosti než když byly vyrobeny (oreznutí + únava). A pokud někdo doma nemá nepoužité, skvěle skladované z původní výroby, tak asi nemá moc smysl se tímto problémem kvalitně zabývat. Existuje pak kompromisní řešení, přistoupit k motoru, jako motoru minor1, kde odstředivá regulace nebyla a nastavit ho podle předstihu minor1 a zablokovat vačku vůči klice. Zhorší se tím ve skutečnosti jenom spodek otáček s projevem ve zneklidnění volnoběhu, ale provozně.. no co si budem povídat i u odstředivé regulace podle našeho zkoumání se při 1500rpm vlastně vypínala...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 2:23 pm
Předmět: Re: Zapalování

Já tomu prakticky nehovím... už jsem se na to taky koukal, že M I to neměly, ale na něco to tam je.
BTW: Je jasný, že se to počítá a musí to být správně. Není vyloučeno, že ty origo pružinky, dobře skladované, budou. Minimálně k okopírování.



Tech 1500 ot/min je podle tohohle diagramu prakticky začátek regulace. Otazník

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 382

OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 3:07 pm
Předmět: Re: Zapalování

no ten graf říká jaké měrné vlastnosti má motor při konkrétním nastavení předstihu.. tedy neumím si to vysvětlit jinak než že pevně daného... a, b,c + d hodnoty (viz vysvětlivky strana 131). Ten graf tedy potom neukazuje křivku předstihu, ani k ní nijak nevede Smutnej . Vycházeli jsme z podobného motoru a to motoru trabanta. Tam se prakticky od určitých otáček předstih nemění (odstředivá regulace narazí na doraz). Předstih tedy má za úkol posunout max.tlak spálené směsi do HU v závislosti na otáčkách a konkrétní spalovací směsi (karburátor nedává v celém rozsahu stejný poměr paliva a vzduchu), která má pak rozdílnou rychlost hoření a vliv mají i fyzikální vlastnosti motoru (výplach) v závislosti na otáčkách. Pokud ale vyjdeš pro zjednodušení z předpokladu stejné rychlosti hoření, vychází ti s klesajícícmi otáčkami sklesající úhel předstihu. S ohledem na to že motory Minor1 a Minor2 mají stejný výkon, mě z toho vyplývá že odstředivá regulace měla pouze zklidnit chod motoru v nízkých otáčkách. Pokud tedy budeš (tak slabý) motor provozovat v předpokládaném pásmu otáček s maximálním výkonem (podle křivky str.310 je to okolo 3500rpm), odstředivá regulace Ti chybět nebude... jen ten volnoběh a chod do cca 1500rpm se zhorší a pravděpodobně budeš muset zvednout otáčky volnoběhu. Jinak to na funkci rostlináře mít vliv určitě nebude Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
cezeta
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 09, 2012
Příspěvky: 87
Bydliště: PRG
OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 3:29 pm
Předmět: Re: Zapalování

Docela mě zaujal v textu od Charliho ten nový výfuk. Kde jsi ho sehnal? NOS nebo druhovýroba? Čeká nás oživování motoru a výfuk asi bude potřeba novej. Kdyby se dalo koupit v dobrý kvalitě druhovýrobu, docela by to ušetřilo dost práce a času.

Ohledně odstředivý regulace, plnej souhlas s Chongem. I na motorce, která běžně točí 10 000 ot/min regulace sedne na dorazy velice brzy.

Takže vyčistit a správně nastavit karbec, pak hledat něco dalšího.

_________________
0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: St Lis 04, 2015 7:44 pm
Předmět: Re: Zapalování

My si tady fantazírujeme a Carlimb se tu od položení otázky ani neobjevil, ani mi neodpověděl na mail.
Takže předpokládám, JEN že mu do toho něco přišlo.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Bře 27, 2017 4:59 pm
Předmět: Re: Zapalování

Tak jsem na jednom prodávaném Minorovi zahlédnul toto zapalko.
Vzhledem k tomu, že to má i jiný odlitek karterů. Není to samo sebou.
Ostatně nedávnou byl motor s tímhle hrncem i na prodej samostatně.
Ví někdo, z čeho to je?



img_20161201_121841.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  821.06 KB
 Čteno:  62 krát

img_20161201_121841.jpg


_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Bře 28, 2017 10:21 am
Předmět: Re: Zapalování

Nemůžu se zbavit dojmu, že je tu spojenej motor z JAWA Minor I a Minor II.
Právě podle toho hrdla pro zapalko. ... Otazník

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
mesersmit
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Pro 26, 2014
Příspěvky: 173
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Bře 28, 2017 4:45 pm
Předmět: Re: Zapalování

Totéž mě napadlo i dnes ráno zda se nemůže jednat o motor z Jawa Minor 1 jen je otočený dopředu.? Zaregistroval jsem jeden motor z poslední doby co se prodával a byl jisto jistě Minor 1. A druhá varianta která mě napadla že by šlo o bývalé soutěžní auto.?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  Motor a převodovka
Strana 2 z 2
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy