Aero Minor II 1946 - 1951
_TOGGLE
o uživateli

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: romcej
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 131

Registrovaných on-line:
Registrovaných: 0
Návštěvníků: 14
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE
Minorysti

Forum › WEB › WEB spolupráce › Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.
Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.
Prostor pro diskusi nad společným vytvářením odborného obsahu webu.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER    Obsah fóra ›  WEB spolupráce

Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Chceš se zúčastnit na obsahu stránek nabídkou vlastních zkušeností?
Ne, nechci se dělit
0%
 0%  [ 0 ]
Ano, něco doma mám
100%
 100%  [ 6 ]
Ne, nic nevím
0%
 0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 6

Autor Zpráva
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 4:39 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Pánové, vím, že řadu z Vás to nijak neinspiruje, ale přesto si myslím, že bychom měli na stránkách šířit jen zaručené informace.
Je zima před vraty garáží, tak proč si neuklidit v knihovně Posměch ?

V tématu minory.cz/index.php?na...azn%C3%ADk jsem se myslím že definitivně vypořádal s možností, že Minory měly nějaké konstrukce podnárazníků montované již z továrny.
Viz téma minory.cz/index.php?na...azn%C3%ADk

Nám za to, že by měl zmizet další mýtus.
Bezprahovka vs. Sprahovka
Nemohu se zbavit dojmu, že veškeré "prahovky" vznikly dodatečně, jako pozdější, nikoliv tovární úprava.

Samozřejmě jsem při sestavování první kostry stránek a nabalovaní základní svaloviny přebíral informace,tak, jak byly prezentovány.
Proto máme v minory.cz/index.php?na...amp;pid=37 dvě varianty dveří/prahů.

Já jsem se ovšem ani na jedné fotce nesetkal s tím, že by se prahy vyskytovaly "zaručeně" na vozech pozdější výroby (50-51).
Ba dokonce jest pravidlem, že jakýkoliv vůz na inzercích i bazarech z roku 50 a dál prahy nemá...
Určitě to nebyly ty z modrého, ale ani ty dole se mi nezdají směroplatné:




Jen konstrukčně historická poznámka:
Auta s prahy není žádná novinka. Byly už před válkou a logicky se vyvinuly z aut se stupátky. Naopak trend bezprahovky je právě z doby vzniku Minora.
Vůz Škoda 1200 se začal vyrábět také jako bezprahový (vývoj od r. 1949, výroba od konce r.1951) a teprve dlouho po ukončení výroby Minora, tj. v r. 1954, dostal prahy. Protože ono to jde přece jen lépe utěsnit zejména proti prachu.

Takže si myslím, že Minor NIKDY PRAHY NEMĚL.

Co vy na to?

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
aerominor
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 06, 2012
Příspěvky: 518
Bydliště: Horní Počaply
OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 7:10 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Zdar, informaci o prahových Minorech nemůžu potvrdit, neb jsem je nikdy neviděl. Ti kolegové od nichž tato informace pochází se setkali s více než jedním exemplářem a právě u mladších ročníků. Ale souhlasím s tím, že neznám jedinou dobovou fotografii s prahy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 7:29 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

ta fotka červeného je odemě. Jednalo se o minora z konce výroby. Zpracování ukončení dveří, stejně jako prolisy prahů byly dost profi. Zajímavostí byla oddělitelná maska (gril) a kompaktně přiléhavý nárazník vpředu i vzadu karoserie. Nebyl bych tak skeptický k výrobním odlišnostem. Koneckonců existují i hliníkové karoserie, nebo jsou známé fotky ficeliftů karoserie. Je dost možné že takové kusy pak šli stejně do prodeje... tak to tedy vidím já Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 611

OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 8:45 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Jen aby bylo jasno....
To víte kluci, že v těch přiznanejch prahách nebyla uvnitř výdřeva !!!!

Práh byl širší a zevnitř vyztužený.

A teď si bekejte.... co vy na to...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
minorek
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 01, 2012
Příspěvky: 611

OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 9:14 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Tahlo téma mi opravdu zamotává hlavu.
Přemýšlím a dedukuju...
Jelikož jsem kdysi taky býval majitelem prahové verze, jsem jeden z mála kterej by mohl Rancherovu teorii potvrdit či vyvrátit.
Je to tak půl na půl...
Já jsem si to vysvětlil tak, že jelikož se v prahu nevyskytovalo dřevo, tak to vypadá, že technologie šla kupředu. Všichni víme, že Minoru zlomila vaz hlavně výdřeva, která byla pracná na výrobu a hlavně s velikým podílem ruční práce. Prostě jsem si myslel, že je to zkušební verze vedoucí k minimalizaci dřevěné konstrukce.
Ale...
Nejsem si úplně jistý, ale mám za to, že Minor 3 byl již se samonosnou karoserii - pontonovka?
Na jedné z mála dobových fotek však má taky zakryté prahy dveřmi. To bylo pro Minory vždy specifickým znakem po celou dobu výroby.
Domnívám se, že to bylo z praktických důvodů. Z vyprávění paměntníků vím, že si zakryté prahy pochvalovaly zejména ženy s dlouhými sukněmi. Při nastupování se totiž nezašpinily o práh, zejména v době podzimní a zimní.



1951_aero_minor_iii.jpg
 Popis:
Aero Minor 3 - prototyp
 Velikost souboru:  75.82 KB
 Čteno:  152 krát

1951_aero_minor_iii.jpg

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Ne Lis 09, 2014 10:23 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Jsem rád, že jste se názorově zapojili.
Malinko se dovymáčknu k napsanému:
- pontonová karoserie ještě neznamená samonosná. Shodou okolností jsem se takto kdysi vyjádřil o Spartakovské a táhne se to se mnou v jistých kruzích dodnes Posměch
Samozřejmě, že Minor III potřeboval rám.

Co se týče bezprahů... já si myslím, že to spíš byla jakási "škola"... má to své výhody i nevýhody. Dokonce bych řekl, že u dřeváků jde o nejjednodušší řešení tohoto kousku kastle.

Pokud tvrdíš, že v tom nebylo dřevo, pak bych to já viděl spíše jako argument pro dodatečné dobastlení. Dutej nosník prahu je součást klempířiny. Není vešroubován mezi sloupky... Tzn. že by se klec kabiny musela provizorně dole rozepřít a po zakování kastle by se ta vzpěra vyndala? Nezdá se mi to jako výrobní usnadnění.
Ty podnárazníky na posledních Minorech by mohla být nějaká snaha... Tudor 1102 je měl od cca 1949 a v říjnu 1951 končily. Tj. potkaly se i designérsky.
Např. tenhle Minor má pěsti na nárazníku z Tudora 1102


Minor pro Stalina má tudoří blatníkové pozičky... je tu i fotka Minora s tudorovským podnárazníkem...
myslím, že je Chogova, tj. z té prahovky.
minory.cz/uploads/foru...001857.jpg
...
To jen můj pokus o posunutí diskuse...

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Martin
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Dub 17, 2012
Příspěvky: 306
Bydliště: Brno - venkov
OdeslatZaslal: Po Lis 10, 2014 12:13 am
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

já bych s tím popíráním existence prahovky byl zatím opatrnej. Vždyť už prototypy byly prokazatelně PRAHOVKY!



prototyp_prahovka2.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  79.98 KB
 Čteno:  159 krát

prototyp_prahovka2.jpg


prototyp_prahovka.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  29 KB
 Čteno:  138 krát

prototyp_prahovka.jpg


_________________
Nashle na silnici ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Lis 10, 2014 8:19 am
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

JJ... jeden z prvních. Z roku 1942 Vykřičník
Typická tehdejší konstrukce ještě s jakousi nostalgií po stupátku. Typická konstrukce ala předvály.
Už prototyp v r. 1943 a ty další jsou bezprahovky. Navíc tohle řešení je technologicky daleko složitější.
Napadá mne další protiargument.
Výroba karoserie byla neustále napadána pro vysokou pracnost.
A já bych fakt řekl, že tohle bude pracnější...
(To se mi to kecá, když mám tu novou kníhu) Prostě mi to s těma prahama nijak nepasuje.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Čvn 03, 2016 6:52 am
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Pánové, mám na Vás PP (Pár Prosbiček)
Jde o obrazovou dokumentaci.

Máte někdo, můžete někdo pořídit:
- fotografii kapoty se zavařenou dírou, která má zespodu i vykradené lízátko? Přitom je vidět/ není vidět, že to bylo zavařeno? Jde tedy hlavně o ten pohled zevnitř.

- fotky dokumentující zavaření větracích klapek a odstranění jejich komponentů
- dtto, druhy podmisek (z kusovníku mám) a ovládání klapky

Dále poptávám kvalitní fotky dokumentující:

- rozličné palubky
- rozličné prahy
- rozličné podnárazníky/nárazníky
- pevné mřížky, kdy se otvírá jen kapota *)
- cokoliv, co dokumentuje vnitřní anatomii zasklení předního skla, včetně toho ratanového (?) rámečku, přibití atp.
- renovaci různých komponent ...čehokoliv.

Kvalitu prosím co nejjj..., ALE POKUD PŮJDE O NĚCO, CO ZDE JEŠTĚ NENÍ A MÁTE TO JEN NEKVALITNÍ, NEOSTÝCHEJTE SE. Pokud už zde obrázek je a máte ho kvalitnější, taxe taky ozvěte, např. Chong Smíšek )

Ozvěte se mi na SZ, že něco a co máte. Děkuji všem dosud aktivním i dosud pasivním čtenářům.

Děkuji.
___
*) Jaký je Váš názor na to, že to TAK BYLO/NEBYLO Otazník

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Pá Čvn 03, 2016 7:13 pm
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Děkuji Martinovi za dávku i názory.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Chong
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Bře 08, 2012
Příspěvky: 396

OdeslatZaslal: So Čvn 04, 2016 6:13 am
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

Ahoj Ranchere, spíš mi pošli fotky co Tě zajímají a já se kouknu jestli jsem je původně nezmenšoval pro kdysi plánovaný web. Obvykle totiž fotky nezměnšuju a pokud jsou malé tak proto že byly foceny před mnoha lety mým foťákem s dobovým půl megapixlem Smíšek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Rancher
ZASL. MIN.
ZASL. MIN.


Založen: Led 28, 2012
Příspěvky: 2207
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Čvn 04, 2016 9:35 am
Předmět: Re: Rozdíly mezi sériemi a roky výroby.

OK. Provedu ozvani se.

_________________
Mám rád stará auta, staré zvyky a stará vína. Dělají mne mladým.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma    Odpovědět na téma    _PRINTER   Obsah fóra ›  WEB spolupráce
Strana 3 z 3
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3



Přejdi na:  


Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Stránky o automobilu Aero Minor II. Výroba: LETOV a MOTORLET (Walter) - závody Jinonice a Letňany, Československo, 1946 - 1951 ©2002-2012 Luboš Balcar, Pavel Krbec, Vladimír Nešpor a všichni aktivní uživatelé stránek. Použití jakýchkoliv autorských materiálů, tj. textů i obrázků z tohoto webu je možné pouze se souhlasem a uvedením zdroje - www.minory.cz


Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy